wil geen pap.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Daantje84, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Ik plaats dit bericht voor een vriendin van me. Ze heeft een zoontje van 8 mnd en ze zijn pas geleden begonnen met pap geven, om te kijken of hij 's nachts langer doorslaapt.
    Hij krijgt nog borstvoeding, dus de pap is ineens heel anders qua smaak voor hem.
    Ze zijn begonnen met de kant en klare pap van de Bambix (de vanille smaak), Ramon vond dit heerlijk. Na drie dagen zijn ze overgegaan op het biscuit papje wat met water moet worden gemaakt. De eerste keer dronk hij de fles ook weer met gemak leeg, maar toen heeft hij vervolgens later overgegeven in bed. Nu wil hij de pap fles niet meer en begint al te gillen als hij de fles ziet.
    Daarnaast is het ook belangrijk om te weten dat hij absoluut niet van kv houd, dat vind hij vies en trekt zn neus er voor op (moesten het een keer in nood proberen, en dat werkte absoluut niet)

Zou het liggen aan de smaak of aan de asociatie met het overgeven dat hij niet meer wil?
    En hoe hebben andere moeders dat gedaan met het wennen aan pap naast de bv?

Op zich red Ramon het nu al een paar dagen zonder de pap om door te slapen, maar ja, er is een pak open gemaakt en dat willen ze toch graag opmaken (zonde van t geld anders)

Ik heb al met die vriendin van mij overlegt om Ramon eerst weer te laten wennen aan een fles bv op het tijdstip van de pap en dat ze de fles dan ook zelf geeft. Om later dan langzaam maar zeker bij elke fles een klein schepje bambix toe te voegen aan de bv, om langzaam de smaak er door te krijgen.

Kortom wat zouden jullie doen om je kleine aan de smaak van pap (dus kv) te laten wennen? Of zouden jullie helemaal iets anders doen?

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    als hij niet wil en gewoon goed doorslaapt dan zou ik die pap ff achterwege laten, en hem gewoon bv geven.en die bambixpap kan je heel lang bewaren,dus dat kan ze later ook nog wel geven.
    (neem aan dat je die bambix bedoeld die je moet mengen met melk? va 6 mnd)
    als ze perse wel pap wil geven, dan zou ik het op jouw manier proberen.
    en het ff bij 1 soort houden.
    ik neem aan dat hij normaal gesproken wel uit de fles drinkt?(afgeklofd oid)

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou geen kv geven, ook nooit gedaan. Ik heb altijd pap gemaakt van biobim met moedermelk.
    En wij gaven pap niet uit een fles maar lepelen. Mischien is dat een idee ?

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Als een kind op die leeftijd niet doorslaapt dan is het er gewoon nog niet aan toe fysiologisch, pap heeft in mijn optiek dan ook helemaal geen zin. Je zou dan beter extra bv geven terwijl het kindje slaapt en voordat de ouders naar bed gaan.

Het is zwaar voor de ouders maar misschien valt er tussen de ouders afspraken te maken over een flesje bv in de nacht geven, als het honger betreft?
    Het kan ook mamahonger zijn, en dan is het kind bij je in bed nemen toch echt de beste oplossing, en de snelste.

5. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    De bambix die ze heeft is met biscuit, die maak je met alleen water, daar zit al opvolgmelk in.
    Een pak is idd lang houdbaar, maar aangebroken maar 4 weken.

Het gaat nu wat betreft het dorslapen weer als vanouds, hij heeft alleen een kleine 2 weken achter elkaar gehad dat hij 's nachts weer kwam.
    Afgekolfde melk drinkt hij wel uit een flesje, dat wil hij maar wat graag het flesje pakken. Alleen zodra hij proeft dat het geen mama melk is, duwt hij de fles weg en wordt boos.

Het lepelen is zeker een idee, dat heb ik ook al aangegeven en die biobim, waar kun je die halen dan?

Gelukkig is geen noodzaak, die vriendin wil doorgaan met bv tot Ramon ong 1 jaar is (als er wat geregeld kan worden met werk dat ze kan blijven kolven) en volgens mij heb ik laatst ergens gelezen dat ze na een jaar ook gewone melk mochten, dus dan is de strijd met kv al niet aan de orde

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Deel Deze Pagina