Ons meisje een buikslapertje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vlinder3, 18 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Onze dochter (1 maand oud) slaapt slecht en moeilijk in. Ze valt altijd bij ons in de armen in slaap op haar buikje maar als we haar dan in bed leggen of in de box op haar rug, dan duurt het nog geen half uur of ze is weer wakker en onrustig. Dit is overdag maar ook s'nachts.
    Ze valt dus altijd op haar buikje op onze buik in slaap.

Nu heb ik haar voor het eerst op haar buik in de box gelegt en ze slaapt als een roosje;)
    Is onze meid een buikslapertje??

Kan ik haar s'nachts ook op haar buikje leggen?? (ze slaapt in haar eigen kamertje)
    Ik heb de earosleep matrasbeschermer en hoeslaken.

2. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik lees even mee, zoontje die ook een maand is, doet dit nu ook. Daarnet, tijdens het eten steeds miepen in de box. Toen bij ons genomen en ik had het aankleedkussen erbij gepakt om hem even op z'n buik te leggen. Hij viel in slaap en nu, een uur later, slaapt hij nog!

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ons meisje is ook een buikslaper maar ik vond het ondanks de aerosleep vooral in het begin wat eng. Wij hebben daarom een nannycare aangeschaft. Via sommige zorgverzekeringen zoals de friesland is ie gratis. misschien wat overdreven maar ik sliep er een stuk beter van :)

4. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Mijn dochter is op de zelfde leeftijd op haar buik gaan slapen.
    Wij hebben in het begin geoefend in de box. (daar kan je goed in de gaten houden of het hoofdje helemaal gedraait wordt of niet.)
    Bij onze kleine meid ging het gelijk goed en we zijn toen vrij snel haar ook 's nachts op haar buik weg gaan leggen. Ze begint nu op haar zij te slapen en ook nog steeds op haar buik.
    Het belangrijkste is dat je kindje aan slapen toekomt, desnoods alleen overdag in de box als je het 's nachts nog niet aandurft. Het lijkt mij geen probleem maar je moet het zelf beslissen.

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Nina slaapt al sinds ze een paar weken oud is op haar buikje (op haar rug gaat ze niet eens slapen in bed maar heel hard huilen en draai je haar om slaapt ze zo.
    Wij hebben wel de aerosleep+hoeslaken en ze is heel erg sterk in haar nekje. Ik heb de eerste nacht de babyfoon met camera op mijn nachtkastje gehad maar toen sliep ik er onrustig ;)
    Ik heb als baby ook altijd op mijn buik geslapen.

6. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ons meisje slaapt ook sinds ze 4 weken is op haar buik. Eerst alleen overdag in de box. Toen we er meer vertrouwen in hadden ook 's nachts in haar eigen bedje.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook een buikslaper, eigenlijk al vanaf de geboorte. Probeer het eerst overdag en hou in de gaten of je kindje goed zelf haar hoofdje kan omdraaien. Als dat het geval is zou ik er zelf geen moeite mee hebben. Zorg voor een goed geventileerde kamer en een stevig matras, en geen knuffels of doekjes in bed (ik persoonlijk heb ook de hydrofiel onder haar hoofd er toen uitgehaald, want die stopte ze soms in haar mond).

Hulpmiddelen als een aerosleep of nannycare oid heb ik nooit gebruikt.

8. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje sliep ook al heel snel op zijn buikje op een aerosleep. Vond het doodeng maar dat was de enige manier hoe hij sliep en nogsteeds slaapt.

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Okee, ik heb haar nu in bed gelegd op haar zij met een rol in haar ruggetje en tegen haar buikje maar ik hoor haar rommelen dus ze zal zo wel gaan huilen....Op haar rug was ze nu al aan het krijsen geweest want dat vind ze echt helemaal niks. Ze zal waarschijnlijk straks bij mij op mijn buik in slaap vallen en hopelijk als ik haar dan in bed leg slaapt ze verder....Afgelopen paar nachten was dit niet het geval.
    Ik kijk dan indd eerst een paar dagen aan in de box hoe ze het doet.

Thanx meiden voor jullie reactie's :)

10. MBongers

MBongers Actief lid

4 aug 2010
    292
    0
    16
    Hoi vlinder! Ik dacht dat ik ons verhaal las :)
    Wij hebben Luca onze zoon vanmiddag voor het eerst op zijn buik gelegd. Valt bij ons ook altijd direct in slaap maar zodra hij terug gaat in bed is ie weer wakker en onrustig (ondanks inbakeren). Wij hebben ook een aerosleep matje, een ventilerend matras en ook de nannycare. Wij hebben allebei ons gezicht in het matrasje gedrukt en je kunt echt nog ademhalen. Daarnaast ook nog de nannycare. Op en top veilig dus! En ons mannetje slaapt nu veel beter! Ik zou zorgen voor zoveel mogelijk veiligheid zodat het goed voelt. Op de rug slapen is immers ook niet altijd veilig ivm spugen toch?
    Groetjes!

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook een buikslaapstertje al vanaf ze een week oud was zoiets.

haar broer was er ook 1 dus we hadden er al rekening mee gehouden ze slaapt overdag beneden en in de nacht naast ons in de wieg op haar buik. ik ben vanmening dat als er GEEN extra factoren zijn en je gewooon de "regels na leefd dan zal er weinig aan de hand zijn"
    tuurlijk vroeger stierven er meer kinderen maar toen zaten ze ook met een baby op schoot te roken etc ja er is veel geleerd maar en word snel tever gegaan. want waarom mogen sommige dingen in nederland absoluut niet en mogen ze in andere eu landen wel en ligd daar de baby sterfte (aan wiegedood) lager als hier???

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ons meisje heeft net gegeten en heeft al die tijd heerlijk geslapen van 21.00-00.45.
    Op haar zij slapen is dus ook al een hele verbetering en nu heb ik haar dan ook weer op haar (andere) zij gelegd. Ik houd het voorlopig op overdag als we erbij zijn op haar buik en s'nachts op haar zij.
    Hopelijk blijft het goed gaan en komt ze alleen nog voor eten s'nachts zodat ik ook weer wat meer kan slapen.... :)

Deel Deze Pagina