Eerste kindje 42w ingeleid, tweede spontaan geboren?

Discussie in 'De bevalling' gestart door suus1983, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Hoi,

Ik ben met 42 weken ingeleid van mijn eerste kindje. Nu dus hoogzwanger van de tweede en hoop dat dit kindje uit zichzelf wil komen. Nu hoor ik dus heel vaak dat die kans niet zo groot is.

Vandaar mijn vraag, zijn hier moeders die ook bij hun eerste kindje met 42 weken zijn ingeleid, maar waarbij de 2e wel spontaan is gekomen?

Groetjes Suzanne

2. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He hoi,

Van wie hoorde je dat?

Ik ben zelf ook ingeleid bij 42 weken +1 dag van mijn eerste en mijn verloskundige vertelde dat ik bij een tweede statistisch evenveel kans zou hebben om wederom serorotien te gaan. Dus ook statisch evenveel kans zou hebben om op de uitgerekende datum of tussen 37-40 weken te bevallen...

Ik ben in ieder geval wel blij dat mijn verloskundige vorige week heeft aangegeven NIET te willen wachten tot 42 weken voordat ze me doorsturen naar het ziekenhuis voor controles. Bij 41 weken mag ik al door... bij mijn eerste was er bijna geen vruchtwater meer. Toen de vliezen gebroken werden in het ziekenhuis kwam er niets uit en hadden ze niet door dat mijn dochter dus toch nog alles ondergepoept had!!!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Dat zei mijn vk, ben wel blij van jou iets anders te horen eerlijk gezegd. Ik loop nu bij de gyn (vanwege ks vorige keer) en die zegt dat het alle kanten op kan.

Oh, dat was dus wel spannend de vorige keer, kan me voorstellen dat je eerder op controle wilt dit keer!

4. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    ja, hoop ook echt dat deze uit zichzelf gaat komen. Het voelde de vorige keer echt alsof mijn lijf "faalde"...

Ik heb me ook best schuldig gevoeld. Je denk dat ze het goed hebben, maar dan blijkt dat niet het geval te zijn en je vraagt je dan toch af waarom ze dan niet eerder gekomen is???

Ben ook nu weer bang dat deze niet uit zichzelf komt, maar heb sinds afgelopen weken best wel veel voorweeen, dusssss.....
    En de gedachte idd dat ik bij 41 een check mag doen in het ziekenhuis is ook heel geruststellend moet ik zeggen.

Succes!

5. desteny

desteny Actief lid

13 dec 2005
    272
    0
    0
    Hallo,

Ook ik ben met 42 weken van ons eerste kindje ingeleid.. een bevalling uit hel gehad... 24 uur weeen.. goed ingeknipt... heel veel hechtingen... met mijn zoon ging het niet goed heeft 6 dagen op de kinderafdeling gelegen.. met mij ging het niet goed... zakken bloed gehad paar dagen van de wereld geweest...nog 8 dagen ziekenhuis gelegen...

Mijn 2de bevaling was ik een week overtijd toen de weeen begonnen, ben toen direct naar het ziekenhuis gegaan.. en daar ook al 10 cm ontsluiting... Mijn dochter was er in totaal 3 uurtje!!! echt een wereld van verschil!!! was om 01.00 in het ziekenhuis en om 10.00 was ik alweer thuis met haar...

Alicia

6. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik ben zelf nog nooit bevallen, maar mijn moeder is de eerste keer van mijn zus ingeleid en ik (als tweede in rij) ben spontaan geboren. Bij mijn broers is mijn moeder weer ingeleid. Maar dat was in verband met hoge bloeddruk en alles wat daarbij kan komen kijken.
    Dus het kan best zijn dat je spontaan gaat bevallen.
    Succes in ieder geval. Zie dat je al 5 dagen 'te laat' bent.

7. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    hier ook de eerste keer met 42 weken ingeleid, ben ook benieuwd wat deze keer zal brengen, hou in mijn achterhoofd die 42 weken maar aan.

Cam wat vreemd dat je toen niet rond 41 weken op controle ging in het ziekenhuis, hier moest ik vanaf 41 weken om de dag aan de ctg en een echo, juist ook om de hoeveelheid vruchtwater te checken

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    @desteny en dragonfly: dus het kan wel gelukkig! Houd ik nog een beetje hoop haha. Mijn eerste bevalling was ook een hel, dus hoop deze keer dat het nog uit zichzelf begint.

@loodje: voor jou ook spannend dus. Ja, ik heb zelf ook al die tijd de 42 weken aangehouden, maar zou het toch heel speciaal vinden als het nog uit zichzelf op gang zou komen.

Tot nu toe alleen helaas nog niks wat daar op wijst.

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Bij de eerste ook ingeleid met 41.6 en geboren bij 42.0 precies..Ook een horror bevalling..

En nu weer overtijd...Heb er nu weer een hard hoofd in dat het binnenkort gaat gebeuren...Tenzij mijn gyn op mijn wensen in gaat

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    @grassprietje: wat zijn jouw wensen dan?

Hier is de hele zwangerschap gezegd dat ik niet langer dan41 weken zou hoeven te lopen ivm een heel groot kindje de eerste keer. Nu hebben ze dat ineens teruggedraaid en moet ik toch gewoon afwachten. Erg vervelend hoor. Stel je je zo in op die 41 weken.

11. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    suus, ik loop bij de gyn vanwege vroegtijdige weeen bij 28 weken zwangerschap..Daarnaast heb ik nog een waslijst met andere klachten waar ik jullie niet mee ga lastig vallen..Aangezien mijn vorige bevalling ook alles behalve ideaal was (erwtensoep als vruchtwater, slechte ctg van Marit, 2 knippen en pas na 3 trekken met de vacuum was ze er, 47 cm en 3990 gram))en ik er zo doorheen zit, heeft de gyn mij beloofd dat hij de natuur ene zetje gaat geven...Maar dan moet er wel ontsluiting zijn, en die was er de afgelopen 3 weken nog niet jammer genoeg, want dan breekt hij mijn vliezen...Maandag moet ik weer voor controle en dan weer toucheren...Mocht er nog steeds geen ontsluiting zijn dat pleit ik voor een inleiding in die week, want dit gaat zo echt niet meer....

Deel Deze Pagina