Hoi Mijn meisje is toen ze 6 en 12 weken oud was ´weggeraakt´, wat uiteindelijk een allergische reactie blijkt te zijn bij koemelkallergie. Eerst werd dat nog geweten aan de reflux, maar nu de kma 100% is aangetoond, en door begeleiding door de dietiste en het stapsgewijs intorduceren van bijvoeding duidelijk is geworden dat het overgeven - spugen door de allergie wordt veroorzaakt, staat ook vast dat ze geen reflux heeft. Ze spuugt alleen als reactie op bepaalde voeding, en ik ben er van overtuigd dat ze daardoor ook toen is weggeraakt. Nu blijkt dat ze naast de kma ook allergisch is voor peulvruchten en dus waarschijnlijk ook soya, wat zo´n beetje overal inzit. Omdat ze op de peulvruchten en soya hetzelfde reageert als op de koemelk, ben ik de laatste tijd weer erg bang dat ze weer een keer van de wereld raakt als ze wat verkeerds binnenkrijgt. Zijn er meer mama´s van kindjes hier die eens of vaker zo´n shock hebben gehad? Van welke voedingsmiddelen? Groeien ze daar overheen? Is je kindje onder behandeling van een allergoloog? We moeten namelijk dinsdag weer naar onze KA, ik wil eigenlijk dat ze verder wordt onderzocht op de allergieen en wil weten wat dit voor ons betekent en hoe groot de kans is op herhaling. Daarom ben ik vantevoren dus wel benieuwd naar ervaringen van andere mama´s.. Groetjes!
Ik heb (gelukkig) geen ervaring ermee maar ik hoop voor je dat ze er snel overheen zal groeien en die anafylactische schok nooit meer voor zal komen!
Hoi Helemaal niemand? We zijn vandaag doorverwezen naar de poli kinderallergologie in het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht.. Ben toch wel benieuwd naar ervaringen van andere mama´s!
kan je niet helpen maar heb wel een vraagje aan jou! ijn zoontje heeft vele allergieen en ook KMA. Met 6 en met 8 maanden heeft hij en "aanval" gehad. Hij begon te schudden en raar te ademen, neit echt weggeraakt, alhoewel hij af en toe buien had dat hj heel ver weg leek en hij nergens op reageerde! Kan dit hetzelfde zijn? Wij hebben namelijk vele onderzoeken geahd waaronder epilepsie e.d. maar ze nemen de KMA niet serieus en daarom dat ze dit bij ons niet willen onderzoeken!
Hoi Ma2Be, Hier ook een kindje met KEA, wat ook reacties heeft op rijst, appel, aardappel, boekweit en bruine bonen (peulvruchten). Geen anafalaxie shock gelukkig, maar wel enorm braken (projectiel spugen) en krampen. Van onze dietiste begreep ik wel dat zij eens een kindje onder behandeling heeft gehad dat een shock kreeg na het eten van peulvruchten. Het zou dus idd kunnen. Ik kan me ook goed voorstellen dat je behoorlijk angstig bent om iets nieuws te proberen. Testen ze niet van te voren middels bloedanalyse, op evt. allergieen? Ik weet dat de testen niet volledig en betrouwbaar zijn op deze leeftijd, maar ook onze zoon is uitgebreid getest. Je kunt dan wel een vals positief of negatief hebben, maar het geeft in ieder geval weer wat richting. Ik weet wel dat de kinderallergiepoli in het WKZ zeer goed bekend staat. Ik kan je niet veel verder helpen, helaas, maar ik wil je wel heel veel succes wensen. groetjes, pooh
Hai @Amom, ik weet natuurlijk niet wat jou kindje doet.. de mijnes schudde verder niet, maar werd wel helemaal bleek en slap.. Bij mij wilde de KA ook niet ingaan op kma, die dacht aan reflux, pas toen we met het CB geprovoceerd hadden en daar dus wel de kma uitkwam, ging ze er op in. Dus misschien een tip om samen met je CB te provoceren en de kma aan te tonen. Als dan blijkt dat er wel een allergie is, gaat de KA misschien ook verder kijken naar relaties tussen de toevallen van je kindje en de voeding.. @pooh, we hebben een bloetest gehad, daar kwam de allergie niet uit, dat was met 12 weken. Volgens de KA (achteraf) zeggen de testen niet zoveel bij jonge kindjes.. We zijn nu doorverwezen naar het centrum voor kinderallergie in Utrecht, ben ik wel blij mee, daar krijg ik hopelijk antwoord op al mijn vragen en twijfels! Vanmiddag nog bij de dietiste geweest, die raadde ons in ieder geval af om binnenkort te gaan provoceren, de standaard procedure is namelijk dat met 1 jaar weer wordt geprovoceerd om te kijken of mn meissie nog kma heeft, maar vanwege de reacties op peulvruchten en soya, lijkt het haar beter om dat straks onder begeleiding van het cantrum voor allergie te doen. Helemaal mee eens! Eén nadeel: er is een wchttijd van 4/5 maanden. Het duurt dus nog wel even voor we terecht kunnen daar Tot die tijd gewoon maar voorzichtig blijven....
Nou dat wou het cb ook, maar dat heb ik geweigerd, voor ons was het zo duidelijk. Hij heeft nog best wel eens per ongeluk koemelk gehad en dat was meteen huilen. Dat zij het ook willen zien snap ik best maar zij zitten niet daarna nog een paar dagen met een huilend kind.