stuitligging

Discussie in 'De bevalling' gestart door gea, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gea

gea Lid

4 okt 2007
    58
    0
    0
    groningen
    hallo
    onze baby ligt al vanaf 20 weken in onvolkomen stuit
    ook is hij al ingedaald
    nou moeten we dinsdag voor gesprek gyn
    als we willen draaien of niet zo ja dan wordt hij ter plekke gedraaid
    wie kan mij ervaringen tips geven
    ik wordt er gek van
    mijn gevoel zegt van niet
    wie kan mij helpen
    gea

2. honey711

honey711 Actief lid

16 feb 2007
    413
    0
    0
    hoi meid.
    ik heb het ook gedaan maar bij mij was ze ook al ingedaald en ik had oook heel weinig vw.
    maar wat ik vond was, dat het pijn deet omdat ze was ingedaald met haar kontje en dan moest ze haar uit mijn bekken halen en dat doet pijn.
    ze hebben bij mij 2 keer geprobeerd maar ik vond het niet echt lekkker.
    dus ik heb er voor gekozen om zo te bevalen.
    maar bij ons hebben ze gezecht dat je dat pas met 37 weken kan doen.
    inverband met dat het kind je er niet goed op reageert op het draaien dat ze dan gelijk kunnnen ingrijpen en als je dat dan al met 35 weken gaat doen en je moet wel spontaan bevallen daar door is het wel wat te voer.
    als ik jou was zal ik er goed over praten.

en ik benk zo maar van,
    ze komt nu wel eerst met het zachte kontje dan met het harde hoofdje.

en anders moet je hier maar even kijken,
    staat echt als in.
    misschien heb je er was aan.
    www.nvog-documenten.nl.

laat even weten wat je gaat doen.
    groetjes honey

3. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    Hoi,

ik heb ook een draaipoging gehad, maar deze is helaas mislukt.
    de billetjes konden gemakkelijk uit mijn bekken getild worden, dit ging ook pijnloos.
    helaas wilde haar hoofdje niet voorbij mijn ribbenboog.
    ik moet eerlijk zijn dat het wel pijn doet, maar bevallen doet vast en zeker nog pijner :).
    zodra ze niet meer aan je buik zitten is de pijn direct verdwenen.
    ik ben erg blij dat ik het heb laten doen, wij stonden nu sterker in onze schoenen om te kiezen voor een keizersnede.
    je zit dat niet met de vraag wat als ik toch......
    en dat heeft mij heel goed geholpen bij het maken van de keuze.

ik kan je een tip geven en ontapan jezelf als ze de draaiing gaan doen.
    en doet het teveel pijn naar jouw zin kan je het gewoon aangeven en word ermee opgehouden.
    volg je gevoel!

4. patrien

patrien Niet meer actief

dag gea,

ik heb ook een draaipoging gehad.
    bij mij zijn ze er pas achter gekomen met 40 weken zwangerschap dat de kleine in een onvolkomen stuit lag.
    maar toch 5 dagen later lag ik op de behandelkamer in het ziekenhuis voor de draaipoging.
    ik vond het heel spannend en nam mezelf ook voor om te gaan ontspannen.
    maar alles ging anders dan gepland.
    niks ontspannen, ik kreeg zelfs harden buiken van het draaien...dus weeenremmers tegen harden buiken gekregen.
    2x een draaipoging geprobeert en toen heb ik stop gezegt.
    ik vond het echt verschrikkelijk. maar ik was dan ook al 40 weken en 5 dagen en naar mij gevoel kon de kleine niet meer gedraaid worden.
    mensen vragen mij wel eens hoe het voelt.
    het enige hoe ik ze dan een beetje het gevoel kan geven is door schikkeldraad op je arm.
    ken je dat gevoel. twee handen op je arm leggen en dan tegen elkaar indraaien (een linksom de ander rechtsom) zo voelt het ongeveer maar dan op/ in je buik.

uiteindelijk is onze kleine met de keizersnee geboren omdat hij niet goed in het bekken lag en dus gewoon niet normaal geboren kon worden.

ook vragen mensen mij of het draaien bij een evt. tweede kindje weer zou doen.
    tja nu zeg ik van niet maar op dat moment kan ik misschien wel van gedachten veranderen.

overigens bij een vriendin van mij is het draaien wel gelukt en zij is gewoon thuis bevallen van een kerngezonde zoon.
    wel had zij de draaipoging ook als niet zo prettig ervaren maar toen het gelukt was, was ze de pijn ook weer zo vergeten.

5. gea

gea Lid

4 okt 2007
    58
    0
    0
    groningen
    hallo
    wij hebben besloten voor een keizersnee te gaan
    voor mijn gevoel en verstand
    ligt hij niet voor niks zo
    wij gaan naar het martini ziekenhuis
    iemand ervaring hier mee

6. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ook ik heb as week een gesprek met de gyn voor een stuitbevalling.....
    er word bij mij niet gedraaid omdat ik een afwijkene baarmoeder heb, en draaien niet meer mogelijk is.
    Het is sterk afhankelijk van je gyn of je een natuurlijke bevalling of keizer snede krijgt....
    maar mag ik kiezen,,,,dan zou ik ook ks willen....
    lijkt mij veel gezonder voor het kindje.
    Bij onze eerste moest ik 2 uur! persen en toen wilde hij er nog niet uit, uiteindelijk met vacuum en knip gehaald....maar bij stuit moet je een VLOTTE bevalling hebben en weer zolang persen lijkt mij niet goed!
    maar we horen he as donderdag wel wat de gyn ervan vind.

succes gea!

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hebben jullie ook al eens aan alternatieve therapie gedacht? Veel gynaecologen adviseren tegenwoordig ook de zogenaamde moxa-therapie die je bij een goede (!) acupuncturist kunt krijgen. Het blijkt een enorm goede en betrouwbare methode te zijn. Het kindje draait door middel van deze therapie zelf en dat is ook de achterliggende gedachte. Als het kindje niet kán draaien, draait het dus ook niet. Iets wat ze wel forceren bij een draaipoging in het ziekenhuis.

Een vriendin van mij heeft het toevallig ook gehad en ook in haar geval is de kleine zelf gedraaid. Misschien is het ook wat voor jullie?

Groetjes,
    Josien

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ten eerste ik wil niemand bang maken,

Hier ook een draaipoging gehad met 37,4 het kindje is met succes gedraaid alleen de placenta was gaan scheuren, Esmee bleek te groot voor de draaipoging en is met een spoedks gehaald.

Laat je goed voorlichten en sta op je strepen. Ik heb me overlaten halen tot een draaipoging en mijn gevoel zei al dat dit niet goed was.
    De dag er voor een groeiecho gehad en ze werd geschat op 2800 gram. nou een dikke 700 gram meer woog ze bij de geboorte.

Succes met je keuze.

9. gea

gea Lid

4 okt 2007
    58
    0
    0
    groningen
    hoi
    ook hier hebben ze geprobeerd ons over te halen
    maar onze keuze staat vast
    ik heb nu sinds 2 dagen 1 cm ontsluiting en vandaag slijmprop verloren
    ma weer op controle
    en regelmatig harde buiken en menstruatie krampen
    ik sta voor 29 oktober ingepland keizersnee
    ben heel beniuewd als ik het haal
    gea

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja ik heb via www.stuitlig.nl de moxa sticks met dvd besteld heb het 2 weken gedaan en tijdens het verwarmen van de teentjes had ik heel veel beweging in mijn buik alleen helaas is ze nog steeds niet gedraaid.
    maar dat is mede omdat ze al best veel is ingedaald in het bekken.

Deel Deze Pagina