Zou zo graag willen dat ons kindje komt. Heb 1,5 week al last van voorweeen, ze doen ook wat bmm al verweekt, 1cm ontsluiting. Maat het zet nog niet door. Hou de pijn en kan niet veel, moet ook rustig aan doen. Wat heeft jullie geholpen/wat hebben jullie gedaan? Blijf er ook aan denken, zet nou door of hopen dat het eerst weer verdwijnt.
Afwachten is het enige wat je kunt doen meis.. Als ik al je topics zo zie heb ik het gevoel dat je er heel erg op gefocusd bent nu en daardoor merk je ook elk pijntje en dingetje op. Op die manier kun je onbewust ook de bevalling tegenhouden, doordat je er teveel mee bezig bent. Ik heb zelf al vanaf 33 weken 1 cm ontsluiting, een verweekte bmm en voorweeën, dus het wil echt niet zeggen dat het nu snel gaat gebeuren. Je kunt daar als je pech hebt nog een paar weken mee rondlopen! Probeer het los te laten en afleidig te zoeken, dat is voor jezelf ook veel fijner
De meeste eerste kindjes komen in de 41e week. Als ik het goed begrepen heb, ben jij nu ongeveer 38 weken zwanger. Als je je er nu op instelt dat je gemiddeld nog zo'n 3 weken moet wachten, valt het misschien iets mee. Wat ik deed met 38 weken? Rustig aan, overdag een dutje, lezen, dvd's kijken, beetje wandelen, ZP'en, nog eens wat wassen en strijken. En na 40 weken en 6 dagen kwam mijn oudste. Jongste iets eerder, zij was er na 40+2. Nee, die laatste weken zijn geen feestje. Maar ze zijn wel ergens goed voor, namelijk de groei en ontwikkeling van je baby. Sterkte met afwachten.