Dag, In december 2006 heb ik een miskraam gehad en moest uiteindelijk naar het ziekenhuis voor een curretage. Degene die de echo deed, zei dat ik bij een volgende zwangerschap moest vragen bij de huisarts om een vroege echo om te kijken of alles dan wel oke is. Nu ben ik weer zwanger (5 wk en 2 dg) en was vorige week bij de huisarts en die vond dat niet nodig. 'Je ziet toch nog niks' was de boodschap. Wel heb ik al een adres van een verloskundigepraktijk. Kan ik al bellen met de vk en aan haar vragen om een vroege echo? Ik ben namelijk erg onzeker of het dit keer wel goed gaat en een vroege echo die in elk geval op dit moment aangeeft dat het goed gaat, zou mij zeer geruststellen. Of doen ze dat niet? Wat denk jij? Alvast bedankt voor je antwoord!
hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap. Je kunt zeker al bellen met een verloskundige praktijk. Leg je situatie uit en kijk of je een vroege echo kunt krijgen. Je hebt er gene recht op, maar meestal regelen we dat wel in zo'n situatie. Mocht het niet lukken dan kun je altijd het ziekenhuis bellen waar je bent geweest en vragen of je zo mag komen. Succes! Mirjam