Wil graag even iets kwijt...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pruppeltje, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    En je zegt dat hij wel vaker lang boos blijft. Nou, dat is dan toch mooi zijn probleem? Sjonge jonge, je laat je door zo'n kerel toch niet beinvloeden? Laat hem zelf maar even uitzoeken hoe het kan dat hij zo lang boos blijft. Asjeblieft zeg.

2. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Probleem is vaak in dat soort situatie's dat het niet begint met slaan. Vaak gaat er een periode aan vooraf van controlerend gedrag en langzame manipulatie waarin vrouwen langzaam ondermijnt worden. Dit gaat vaak van kwaad tot erger, lijkt wel op een soort van 'Stockholm syndroom' bijna.
    Het is niet zo dat je vanuit je vaak sterke 'ik' ineens mishandeld wordt. Dan is het nog makkelijker om inderdaad te zeggen dat was eens maar nooit meer, je kunt gaan! Het gaat vaak heel sluipend en er wordt beetje bij beetje steeds meer ingeleverd. Natuurlijk heb je wel vrouwen die hier extra vatbaar voor zijn door bv hun achtergrond maar vergis je niet, het komt echt in allerlei lagen van de bevolking voor, je hoeft ook echt niet in een bepaalde categorie typische vrouw te vallen wil dit je overkomen. Natuurlijk kan je er wel van leren en zorgen dat het je geen tweede keer overkomt want er zijn bijna altijd wel tekenen waaraan je kan merken dat je het risico loopt binnen een relatie. Het is ook vaak een heel proces die vrouwen moeten doorlopen eer ze zover zijn dat ze zich los kunnen maken uit die situatie.
    Ik ken ook wel gevallen van mensen die al jaren een goede relatie hebben en dat het dan ineens een keer gebeurd dat de man (of vrouw, kan ook) een mep uitdeelt en dat het daar dan ook echt verder bij blijft. Maar dat gaat dan toch vaak om andere dingen en die man vertoont dan ook niet dat specifieke gedrag.

3. mama1990

mama1990 Lid

18 mrt 2009
    43
    0
    0
    Amsterdam
    wat een vervelende situati zeg. maar hij moet er wel rekening mee houden dat je zwanger bent, harde buiken zijn erg vervelend en niet goed.

heel veel sterkte

4. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    fijne vent, die vriend van jou: slaat zijn zwangere vriendin. :confused:
    een échte held dus... :(

bij mij had hij DIRECT zijn spullen mogen pakken. oplazeren, komop, ik laat me niet slaan! en zéker niet als het om iets stoms is als dat jij 'wat?' zei. als meneertje dáár al niet tegen kan, wil ik niet weten wat hij onderneemt met een baby die al de halve nacht ligt te blèren. gaat hij die ook slaan soms?

ik weet niet hoe je dit op gaat lossen, maar wil je er veel sterkte en vooral wijsheid bij wensen. denk nog eens goed na over of je zo echt gelukkig denkt ta gaan worden...

5. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    *Zie pagina 2, alles is allang weer goed*

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wil dat zeggen dat wij niet meer mogen reageren? Dat is mij niet duidelijk, had er misschien even bij moeten staan ofzo.

7. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Dat zegt ze toch niet?

Maar iemand reageerde er boven dat ze hoopte dat het goed zou komen.

Beetje dubbel om commentaar te geven op agressief en onbegripvol gedrag en vervolgens zelf zo reageren.

Het had ook op een andere manier gekunt...

8. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Jij hebt het wel vaak, min of meer verkapt ,over begrip tonen voor aggressief gedrag bij mannen? Valt me op...
    Heeft hopelijk geen reden.

Kan vervelend zijn als je het zelf weer wil vergeten en het even kwijt moest dat je dan nog allerlei reacties krijgt maar dat is wel te verwachten natuurlijk.. je hebt het tenslotte niet over iets onbenulligs.

9. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Tja, dat heb je als een dergelijk gevoelig onderwerp plaatst; je kunt dan verwachten dat 90% geen begrip heeft voor een partner die slaat. In die zin had alles wel anders gekund. Hij had niet hoeven meppen, zij had niet hoeven posten , wij hadden niet hoeven reageren etc. etc.

Dat is het risico wanneer je vrij openbaar je verhaal doet. De post dat het al was opgelost enzo, kwam op mij erg algemeen over en niet verwijzend naar.. dan had dat er bij kunnen staan toch?

10. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Nou sorry Lotuss, jij bent zelf weer het andere uiterste (ik zie hier hele uitgebreide psychologische uitslagen aan de hand van een paar posts van TS).
    Je projecteer je eigen vervelende achtergrond op anderen.

En als je mijn posts lees ben ik zelf er ook niet mee eens dat mannen hun vrouwen slaan.

Nogmaals, ik vind het echt niet oke als mannen vrouwen slaan. Alleen ik ga niet een zwangere vrouw gelijk aanraden dat ze de vader vn dr kindje maar moet dumpen omdat ie een keer een grove fout heeft gemaakt. Niemand is toch perfect? En er zijn echt een hele hoop vrouw die luidkeels roepen: Nou dat overkomt mij niet...dan staat ie gelijk buiten. Maar als ze het overkomt, dan is dat ook niet gelijk het geval.

Men moet ook niet de woorden uit mijn mond nemen en zeggen dat ik begrip toon voor mannen die vrouwen slaan.

En ik vind wel dat als je reageert dat het onbegrijpelijk is dat meneer op zijn teentjes getrapt is door het woordje wat en dan zelf zo fel reageerd op iemand die even meld dat het weer goed is. En ja, je kan zelf natuurlijk ook de post lezen die erboven stond en het verband trekken. Of zijn we zelfs daar kortzichtig in?

Vrouwen slaan is ZEKER niet oke, maar zwangere vrouwen gelijk maar adviseren dat ze het vader van de kindje moeten dumpen vind ik ookk niet oke. Daar stoor ik me gewoon aan.

En ik ga alleen uit van wat ze post. En zover ik weet post ze niet dat dit veelvuldig voorkomt. Want dat is een ander verhaal.

het is alsof iemand geen spijt mag betuigen en geen 2e kans meer verdiend omdat er een hoop mannen zijn die het wel goed fout doen. Nee dat is niet eerlijk vind ik.

EN even naar de TS gericht: Mocht het echt zo zijn dat je wel veelvuldig wordt geslagen, dan is dat gewoon niet oke en zou ik wel hulp zoeken.

11. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Als je goed had gelezen had je gezien dat dat niet noodzakelijk op haar sloeg maar meer op mensen die zeggen dat ze gelijk na de eerste klap op zouden stappen. Dus...meer om uit te leggen dat het dus niet zo eenvoudig is als het lijkt en dat de situatie meestal gecompliceerder ligt dan het lijkt.

Wel goed lezen natuurlijk....

Ik zei ook dat ik mensen ken die al jaren een goede relatie hebben en dat het dan een keer gebeurt. Maar dan is het gedrag anders bij die mannen. Mishandeling is natuurlijk niet alleen lichamelijk en gaat nu eennmaal vaak samen met geestelijke mishandeling.

En dat ik de dingen 'psygologisch' benader, zoals je zegt, komt niet omdat ik mijn verleden projecteer op TS , ik ken haar situatie niet. Ik hou hooguit rekening met de mogelijkheid dat er meer achter zou kunnen zitten en met het feit dat mishandeling veel voorkomt en er misschien mensen meelezen die er wel wat aan zouden kunnen hebben.
    Ik verdiep me graag wat verder in dingen, niet alleen op dit gebied overigens.
    Snappie?

12. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    hey meid ik begrijp wat je bedoeld maar meppen is ook niet goed te praten... meestal eens de drempel gezet is om het eenmaal te doen zullen ze het nog doen...
    en jij hebt het helemaal niet uitgelokt zo moet je niet denken, een zwangere vrouw slaan doe je niet zo en zo niet!
    en een vrouw gewoon slaan doe je ook niet!

je moet absoluut gen sorry zeggen als hij het niet eerst zegt! klinkt kinderachtig, maar wat hij heeft gedaan is wel iets ergers denk ik niet?

13. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Miss heb ik het idd niet goed gelezen.

Want in deze post kan ik je wel goed vinden.

Mijn excuses daarvoor.

14. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat er geen enkel excuus is om iemand te slaan. Iedereen daagd elkaar weleens uit. Dat doe je nu eenmaal met ruzie. Het zou een mooie bedoeling worden als iedereen dan meteen zou gaan meppen.
    Ook dat verhaal vooraf..pffffffff... Dat hij jou zomaar gaat vertellen hoe je je wel of niet mag gedragen als er iemand bij is. En dat terwijl je gewoon van je ijsje zit te genieten. Ik vind het onbegrijpelijk en ik vind ook dat hij zich niet zo kinderachtig moet opstellen. Hij kan ook gewoon vragen of je boos was. Dan zeg jij, nee hoor. Ik keek gewoon recht in de zon.
    Laat je niks wijsmaken!

Mijn ex vriend sloeg mij ook. Dat was de eerste keer (volgens hem) dat hij iemand sloeg. Ook, omdat ik hem had liggen uitdagen. Zoals hij dat zei. Ik heb één klap gehad, heb hem teruggeslagen. ben in mijn auto gestapt en nooit meer terug gekomen. dat was zeer moeilijk, maar ik weet dat mannen die slaan niet helemaal in orde zijn.

ik hoop dat hij je nooit zal slaan als de kleine geboren is. En als hij dat wel doet, dan hoor ik dat je je kind in bescherming zult nemen. Er zijn er genoeg die het niet doen namelijk.

15. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ach..maakt toch niet uit. Laten we vooral niet gaan kibbelen, de hormonen vliegen al genoeg in't rond, :p ! (en is gewoon een heet hangijzer onder vrouwen, vandaar alle felle reacties denk ik)
    En je hebt ook gelijk wat die andere gevallen betreft. (al is dat, zoals je zegt ook niet goed te praten) Alleen...ik weet niet, sorry als ik ernaast zou zitten maar wat ze verteld over hoe het begon en verder ging.. klinkt gewoon niet echt ok...

Deel Deze Pagina