hoi iedereen, komende woensdag is mijn eerste eisprong na het stoppen van de pil. Nu lees ik heel vaak dat om de dag vrijen beter is voor het kwaliteit van het zaad. Maar over het goede moment van klussen ben ik gaan piekeren. Willen het natuurlijk goed aanpakken. Dus vannacht een kort gedachtenvolle nacht gehad zucht zucht zucht, hoezo onzeker!?!? #-o Is het nu beter om bijv. zaterdag-maandag en dan woensdag (dag van de eisprong) te klussen of bijv. vanavond-zondag en dan dinsdag (de meest vruchtbare dag toch???) te klussen Ben geneigd elke dag te proberen om zeker te zijn dat we de eisprong niet kunnen missen. Maar of de kwaliteit van het zaad dan nog optimaal is bij de eisprong?!?! Hellup, wil vanavond wel graag goed slapen
wij hebben iedere dag geklust vanaf 2 dagen voor mij ei en 2 dagen na mijn ei en zie het resultaat gewoon doen waar je zin in het hebt
Hey jufkrisje Ik denk dat het gewoon echt een kwestie van geluk is. In ronde 6 & 7 hebben we ook een week lang iedere dag geklust met de eisprong. Mijn ventje volledig uitgeteld (hij had uiteindelijk zelfs iets van laat me met rust ) en geen baby. De ronde dat ons eerste kindje verwerkt werd hebben we juist 1 kker geklust in de vruchtbare week Toen waren we zo moe, en die dag was het echt van eens te moeten om de maand toch maar niet verloren te laten gaan, en toen was het raak... Ik bedoel maar... doe waar je je het beste bij voelt. Liefs
Meid, ten eerste is het nog maar de vraag of je woensdag je eisprong hebt. Je zit in de eerste ronde na het stoppen met de pil, je eisprong kan ook later in je cylus vallen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, elke dag klussen of om de dag. Je eitje leeft maar 12 tot 24 uur, maar zaad kan wel 48 tot 72 uur leven.