Sinds een paar dagen heb ik de box in de kamer staan. Nou heb ik 3 katten en jullie raden het al. Het lekkerste plakje om te liggen is in de box. Ik heb er al alluminiumfolie in gedaan maar daar gaan ze dus gewoon op liggen. Het vervelende is dat ze heel goed weten dat het niet mag en er dus alleen in gaan als wij er niet zijn, dus op heterdaad betrappen zit er ook niet in. Ik heb al bedacht om er een kinderbadje met water in te zetten met een laken eroverheen maar ik ben bang dat mijn hele huiskamer en bank dan onder water staan (vooral omdat een een langharige kat bij zit). Wie o wie heeft er nog andere ideeen?
Ik heb dat probleem dus ook, maar balonnen helpen dus? tijdelijk of tot je geen balonnen meer erin doet?
ik heb ook sinds een paar dagen ballonnen in de box liggen want wij ontdekte ook haren in de box, tot nu toe geen poging gedaan om er in te gaan liggen, dit is ook een tip voor je wagen en maxi-cosi straks.
Sjips, balonnen klinken goed, maar k denk niet dat dat werkt hier, met 4 kids die er mee aan de wandel gaan En als je dat hebt gedaan en dan de balonnen weg doet dan gaan ze er zeker gewoon weer in
Tot dat ze er een keer in willen met ballonnen en er 1 klapt nou dan schrikken ze zo dan zullen ze er niet gauw ingaan.
Ik idd ga maar eens balonnen kopen. Ben alleen ook een beetje bang dat zodra de balonnen weg zijn de katten weer fijn kunnen liggen..
Als je niet wilt dat de katten in de box gaan, dan kun je misschien ook de simpelste oplossing kiezen en de deur naar de woonkamer dichtdoen? Ballonnen lijken mij nogal zielig voor de katten Mijn twee katten komen als wij niet thuis zijn nooit in de woonkamer en dat bevalt ons prima (wij doen het om te voorkomen dat de planten opgevreten worden en de bank kaalgekrabt wordt). Hebben je katten wel een fijn eigen kussentje of dekentje waar ze w'el op mogen liggen? Groetjes, Maris
Nou het probleem is dat wij geen afgesloten woonkamer hebben. We hebben een open keuken en daar zit de achterdeur met het kattenluikje. Boven mogen ze al niet komen. Als het echt niet lukt moeten we gewoon een zeil of iets dergelijks over de box leggen als we weggaan. Maar het is toch makkelijker als ze het afleren. En van een knallende ballon krijgen ze niks hoor ..
Met de plantenspuit er achteraan als ze het wagen er in te gaan zitten zal ook wel helpen... En inderdaad afdekken (al heb je kans dat ze dan op het zeil gaan liggen, dus ik zou het wel stevig vastmaken). groetjes maris
Maar die plantenspuit heb je dus niks aan als je er zelf niet bent. Ik weet zeker dat wij straks ook met hetzelfde probleem zitten. Die katten van ons willen ook overal met hun kont op zitten Ik ga die tip met de balonnen dan ook zeker uitproberen!
Misschien een idee om er een soort zeil of doek erover heen te spannen. Dan kunnen ze er echt niet in liggen. Het ligt waarschijnlijk ook niet echt prettig voor ze. Ballonnen is ook wel een idee, maar ik denk dat je ze dan echt een hartverzakking bezorgd als er per ongeluk een kapot knalt. Liefs, Duveldraakje
Maar dat is neem ik aan juist de bedoeling? Dat ze gaan knallen waardoor de katten wel 2 keer nadenken voor ze weer dat risico nemen
Och jee, dat probleem krijg ik ook, (heb 3 katten) En we gaan morgen voor box kijken. Had van de week n aankleed kussen gekocht, daar lagen er 2 al na n paar seconden op te slapen..........
Wij hebben ook 2 poezen en wij gaan de box, denk ik, afdekken als wij gaan slapen en als we niet thuis zijn en desnoods ook als de baby er niet in ligt strax Iets van triplex platen ofzo die je overdag achter de box kan zetten...denk ik
wij hebben de box al een paar maanden staan, voor mijn neefje. en meneer lag er nooit in, ook niet in de wieg of wandelwagen die noodgedwongen in de woonwagen staan. sinds vorige week, toen was neefje een beetje huilerig en aandachtzoekerig. en ineens ging de kat in de wieg en de box, en toen ik hem savonds kwijt was kwam zijn hoofd boven de wagenbak uit..... ik dus van alles erin gelegd, en in de wieg folie gedaan. nou dat vond die geweldig, heel nieuwsgierig erop staan, en heen en weer bewegen... ik ben er helemaal niet blij mee, maar ik probeer het hem hoe dan ook af te leren.
Wij hebben 4 katten en een box vol ballonnen. Drie katten vinden de ballonnen maar eng, maar de jongste boeit het voor geen meter. Die kruipt er gewoon heel voorzichtig tussen (hij weet al dat ze knallen, maar ja.. dat is maar 1 tel en je kan er ook leuk mee spelen als ze kapot zijn ) Nee het werkt hier niet echt zoals het bij anderen wel schijnt te helpen. Wij gaan de box waarschijnlijk ook afdekken uiteindelijk. Want die kleine is ook heel moeilijk te straffen (water is ie niet bang van, als je iets naar hem toegooid gaat ie er meteen mee spelen, en als je heb in zijn nekvel oppakt en op de bank gooid, dan is ie het alweer vergeten als ie op de bank is geland)
Ja dit is bij ons ook het probleem. Mijn eigen katten (dat zijn er 2) die schrikken overal van, de kat van mn vriend is best brutaal, maar weet wel wanneer hij iets niet mag. Maar onze kleinste dat is echt een drama. Nergens bang voor, vind alles leuk. Dus ik denk dat afdekken in "ons geval" verstandiger is.
Ik heb ook 2 katten en 1 daarvan is gek op balonnen! Als er hier ergens een ballon ligt dan gaat ie er altijd mee spelen. Dus dat werkt hier niet.