Wil graag jullie ongezouten mening hierover

Discussion in 'Zwangerschap' started by jessey, Oct 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    ohja en ik vind joany wel leuk (weet niet hoe je het schrijft) had vroeger een heel schattig meisje in de buurt die zo heette :)

Toen ik klein was wou ik mijn kindjes altijd anouk en brigit noemen haha wellicht ook een tip :p Maar vind ze nu niet meer echt super.. :D

2. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Jessey, ik ben heel benieuwd naar je lijstje!

3. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

Jun 19, 2006
    1,271
    0
    0
    De afkorting van esmeralde esmee vind ik ook erg leuk...
    Martijn zo heet mijn beste vriend dus zou ik mijn kind nooit noemen.
    Tijn vind ik dat wel weer leuk...

Ik ben zelf ook niet zo van de amerikaanse namen maar zo heeft ieder zijn eigen smaak...

Ik moet eerlijk zeggen een jongensdaam verzinnen vind ik zelf ook wel heel erg moeilijk...

4. Ramona001

Ramona001 Actief lid

Jul 24, 2006
    397
    0
    0
    en als je nu esmeralda afkort als esmé..?Dat klinkt net wat moderner want esmeralda zelf vind ik persoonlijk helemaal niks haha
    en martijn tsjah zou ik ook niet zelf voor kiezen

x ramona

5. Knuf

Knuf Actief lid

Aug 28, 2006
    304
    0
    0
    Juist die normale Hollandse namen zoals Martijn vind ik wel mooi. (Of Marijn)
    Esmeralda vind ik dan wat truttig, dan zou ik inderdaad eerder Esmee doen.

Die moderne namen vind ik echt helemaal niets. Ten eerste zie je ze overal op de geboortekaartjes staan (dus ook niks origineels) en ten tweede vind ik ze eerlijk gezeg wat goedkoop klinken...

6. jessey

jessey Actief lid

Sep 18, 2006
    293
    0
    0
    secretaresse
    nieuwegein
    Ik heb het hem gisteren verteld dat ik die namen eigenlijk niks vind. Hij zei jammer maar dan gaan we op zoek naar een paar andere en toen kwam hij weer met een naam

Quinty en dat vind ik nou wel een leuke naam voor een meid. lekker stoer

Hahaha hij begint het al te leren hihiih

xx jessey

7. Sigietje

Sigietje Actief lid

Oct 11, 2005
    150
    1
    0
    Oostakker België
    een naam kiezen voor je kind is zo persoonlijk vind ik... en smaken verschillen zo! van zodra je het allebei mooi vindt moet je niet te lang meer piekeren maar laat je gedacht niet van familie of vrienden afhangen...
    dat is mijn mening...
    wat ik persoonlijk wel belang aan schenk is dat de naam steeds mooi wordt uitgesproken. dat ze de naam niet kunnen verbastaarderen.

veel succes met het kiezen :)

8. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ach zo hebben een heleboel mensen van onze generatie ook weer dezelfde namen die toen populair waren. Toen was bijvoorbeeld Martijn een modenaam en daardoor heten er zoveel eind twintigers-begin dertigers Martijn. Neem nou Dennis. Ik kan niet op twee handen tellen hoeveel Denissen wij onder onze vrienden hebben. Als mijn man zegt dat 'Dennis' gebeld heeft, moet ik altijd vragen welke... en als we bij Dennis op visite gaan of er is er een jarig precies hetzelfde :rolleyes:

9. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Quitny vind ik ook wel leuk ;) Je moet ze gewoon goed sturen, dan komen ze vanzelf met goede ideeën ;) Wij hebben het er iig heel moeilijk mee gehad. Ik had best een leuk lijstje al zeg ik het zelf, maar mijn wederhelft streepte alles erop door :( , en hetzelfde deed ik op zijn lijstje. Het allerbelangrijkste is het dat jullie samen iets leuk vinden, en de rest van de mensen om je heen hoef je geen rekening mee te houden. Gewoon iedere keer als je een naam samen wel okay vind opschrijven, hebben wij uiteindelijk ook maar gedaan ;) Wij vonden een jongensnaam overigens ook veel moeilijker dan een meisjesnaam :confused:

10. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd ik vind dat de naam vanje kleintje ook een persoonlijke zaak is :)

en niet iets van meeste stemmen gelden
    maar moet ik je 1 ding meegeven Caitlin prachtige naam hahaha flauw he :)

maar jullie zullen er samen uit moeten komen en geloof me dat gaat jullie ook lukken hoor

veel plezier met het uitzoeken van jullie namen voor de babe

11. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Ja Debbie dat had ik nou ook met Britt..

Liefs Britt

12. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Mijn vriend heeft ook een aantal namen genoemd. Toen dacht ik ja erg leuk, maar nu ik er iets langer over nadenk, vind ik het toch eigenlijk niet bij ons passen...Dus gewoon even verder zoeken..

Britt

13. Bella

Bella Actief lid

Jan 31, 2006
    367
    0
    0
    Misschien kan je Esmeralda afkorten naar Esmee? vind ik een stuk moderner klinken, hihi.

14. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    het zou geloof ik ook niet helemaal mijn keus zijn.
    zou het er gewoon nog even met je mannetje over hebben. jullie moeten het toch wel allebei eens zijn.

gr tascha

15. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Wij hebben dat met Jeroen, ik kan helemaal pissig worden als mijn vriend zegt dattie Jeroen nog tegenkwam.
    WELKE VAN DE 38 SCHAT?

16. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Als eerste zou ik er niet voor kiezen om de mening van 100den onbekenden mensen hier op het forum te vragen. Ik zou in ieder geval niet mijn keuze daarvan aflaten hangen.

Ik heb ene paar keer onze jongensnaam voorbij zien komen haha en daar werd niet leuk op gereageerd en toch blijft ie op ons lijstje staan!

Dus wat ga je met onze meningen doen? Laat je die echt meetellen?

Maar goed je vroeg ene ongezouten mening. Ik vind Esmeralda een beetje een callgirlnaam. En Martijn is niet mijn smaak. Ik vind het niet lelijk maar zou er zelf niet voor kiezen. Overigens ken ik maar 1 Martijn en heb ik in de 6 jaar dat ik werk op basisscholen nog geen Martijn in de klas gehad.

17. jessey

jessey Actief lid

Sep 18, 2006
    293
    0
    0
    secretaresse
    nieuwegein
    hey saona,

wel toevallig me vriend heet jeroen

hahha

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Die van mij ook. Hoezo voorkomende naam :)

19. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    martijn vind ik erg leuk!
    Esmeralda niet, te lang en gewoon niet zo mooi, vloeiend uit te spreken.
    Succes!

Share This Page