Vrijdag inleiden bij 38 weken, spannend...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Chilleke, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Even van me afschrijven....

Bij de groeiecho is uitgekomen dat ons meisje een uitgezette darmlis (?) heeft... Althans was een dikke streep te zien ok echo... Veel gegis vanuit de gyn wat het nu werkelijk kan zijn... Ze weten het niet. Ook liep de kleine voor op groei en werd iedere week geobserveerd dmv echo.
    De darmlis bleef eigenlijk wel stabiel het zelfde en de gyns Vonden dat het iets is wat beter beoordeeld kon worden na de bevalling...
    Maar nu gisteren echo weer gehad, Dn hij was toch weer wat dikker geworden... Pfff balen zeg... Nu gaan ze me dus vrijdag inleiden om het zekere voor onzekere te nemen. Heel dubbel gevoel... Blij dat ze nu iets gaan doen... Maar valt ook wel rauw op me dak. Bij mijn eerste ook i geleid bij 41 en daar duurde het 3 dagen... Maar was met hormoonveter.
    Nu dmv ballonkatheter... Hoop wel dar het nu sneller gaat...

Ze is vorig week op 3200 gram geschat dus het gewicht heeft ze al. Maar goed nu hopen dat ze gewoon even goed moet poepen ofzo en dan gewoon gezond weer mee mag...

En ik hoop zo snel weer te kunnen slapen haha! Morgen wel fijn om de laatste dingen schoon te maken en af te ronden...

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Succes vrijdag en ook sterkte voor de tijd erna. Hopelijk valt het mee met je kindje en mag jullie dochter snel mee naar huis. Je vraagt er niet om, maar ik ben de dag na het inbrengen van de ballonkatheter bevallen. Het kan dus vrij vlot gaan.

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Dank je wel!

Nou met zaterdag zou ik al gelukkig zijn haha!

Maar goed..., blijft spannend

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Dat is schrikken? Moet jullie kindje dan ook gelijk blijven is het ziekenhuis.

Wel appart dat de darmlisse nu pas opgemerkt is.

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Weten we niet..., :( ze gaan het pas na de bevalling beoordelen!

Ja 20 weken was er nog niets aan de hand. Bij pretecho ook niet...

6. succes met de inleiding! Hopelijk gaat het lekker vlot en is het met jullie meisje niets ernstigs :)

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Je bent nu hopelijk al lekker bezig. Heeeeeel veel succes, en ik hoop ook voor je dat er met de darmen van je meisje niets ernstigs aan de hand is.

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Helaas.... Op wat harde buiken na nog steeds op en top zwanger... Gisteren ballon in gebracht (auwwww) maar die heeft nog niets gedaan... Wel was mijn baarmoederhals half verstreken (torn ik binnen kwam) pfff heb er een zwaar hoofd in dat ze vandaag wel komt :( Dame heeft het nog goed denk ik... Terwijl ik alleen maar wil weten of ze gezond is of niet... Wachten id zooo klote...

9. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Veel succes vandaag!

10. Spannend Chilleke! Tja met 38 weken is de kans natuurlijk vrij aanwezig dat ze gewoon nog lekker zit en er eigenlijk nog niet uit wil :p. Ik hoop voor je dat het niet al te lang gaat duren. Als er vandaag verder nog niets gebeurt krijg je toch ook een soort van pauze tussendoor oid, zodat je lichaam even uit kan rusten? Of is dat pas na 3 dagen?

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh Chilleke, ik leef echt met je mee. Ons kindje heeft 50-50 ook een minder of meer ernstige darmafwijking, en ik maak me daar nú al zorgen over, laat staan zo vlak voor de bevalling. Ik hoop dat je de bevalling goed doorstaat, en dat je daarna heel snel goed nieuws of uitsluitsel krijgt.

Heel veel sterkte, dikke knuffel.

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Dank jullie wel! :) ben inmiddels troste mama geworden van Floor!
    Hier onder mijn "verhaal" effe geknipt en geplakt.

Ben vrijdag ingeleid omdat ze op de echo verdikte darmlis zagen die al vanaf 33 weken zichtbaar was en wat de gyns niet wisten wat het nu precies was. Nu bleek woensdag deze toegenomen te zijn en werd er besloten voor inleiding. Bij 38.3 weken.
    Vrijdag dus ingeleid dmv ballon katheter die die dag niet veel heeft gedaan op harde buiken en wat krampen na. Na een super goede nacht, die vooral rustig was qua krampen, was ik 's ochtends verbaasd dat die ballon katheter viel en ik 3 cm had. Vanaf toen vliezen gebroken en aan het infuus gelegd. Rond 10 uur kwam het op gang, kwamen om de 2 min maar duurde te kort. Dus rond 11/11.30 besloten voor ruggenprik te gaan. Beste besluit ever! Had geen pijn meer ondanks de weeën wel bleef voelen. Helaas stagneerde de weeën en bleef hangen op 5 cm. Gyn had om 4 uur gevoeld en het extra verhoogd de wee opwekkers. Toen ging het snel... Om 5.10 deden de weeën toch best zeer met als gevolg dat uk dacht persdrang te hebben... Hun voelen en ja hoor... 10 cm
    Snel door naar (de nog net op tijd schoongemaakte ) verloskamer, en na 20 min persen was ze daar dan!
    Ze deed het gelijk goed!
    Kinderarts heeft ze onderzocht en tot nu blijkt ze gewoon gezond, poept en drinkt! Wel moet ze over poosje op controle komen.
    Al met al, duizend keer beter dan met Gijs zijn bevalling! En helemaal gelukkig!!!

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    He wat een super nieuws!!! Van harte gefeliciteerd met je gezonde dochter, mooie naam ook :)

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Gefeliciteerd. Geniet er maar lekker van. En wat een opluchting dat je dochter gezond lijkt te zijn. Geniet lekker van de kraamweek.

15. Gefeliciteerd! En super dat je dochter het goed doet! Ik teken voor zon bevalling! Lekker genieten nu met je gezin.

Deel Deze Pagina