Oke, hier heb ik vaak een discussie over met vriendlief. Hij heeft bij een paar nummmers ICE bij het nummer staan. Dat staat voor in case of emergency. Het is vanuit de hulpdiensten gekomen, dat zij dus niet een hele gsm door hoeven spitten om te onderzoeken wie ze moeten bellen als die persoon een ongeval heeft gehad. Volgens hem is dit totaal ingeburgerd en heeft iedereen dat, volgens mij weten de meeste mensen helemaal niet dat dit er is. Hij vind het altijd dom dat ik dat nog niet gedaan heb (uit luiigheid) Hierbij mijn vraag of jullie de poll in willen vullen, en een reactie is altijd welkom natuurlijk.
Ik heb inderdaad ICE bij een aantal nummers staan. Op ICE 1 staat mijn vriend, ICE 2 ons huisnummer, ICE 3 mobiel nr van mijn vader, ICE 4 mobiel van mijn moeder, ICE 5 huisnummer van mijn ouders, en iCE 6 mijn ex, bij wie mijn dochter woont. Dus zo weet de hulpdienst dat als ICE 1 niet opneemt, ze ICE 2 moeten bellen, en anders ICE 3 enz.. Vind het wel een veilig idee dat als er dan wat gebeurd, de belangrijkste mensen op de hoogte gebracht kunnen worden. Mijn vriend had er nog nooit van gehoord, en had het dus ook niet in zn telefoon staan, dus dat heb ik laatst maar even gedaan
Ik heb het eens gedaan....maar had alleen ICE neergezet en werd toen gek van die telefoontjes en sms'jes van mr. Ice Moet het er nog even achter zetten. Toch denk ik dat laatst gebelde vaak wel de juiste nummers zijn. Helemaal ingeburgerd is het volgens mij nog niet.
Ik heb mijn vriend bij ICE staan, omdat ik onlangs toevallig een maitlje erover kreeg. Had er nog nooit eerder van gehoord....
Ik heb ze ook bij mezelf in mijn telefoon staan. Voor mijn man heb ik ze er ook ingezet, hij heeft diabetes dus dan vind ik het voor hem helemaal belangrijk. Ik heb bij ICE1 mijn man, ICE2 mijn schoonouders en ICE3 hun winkel. Ik vind het wel goed
Ik heb tweemaal een ICE Mijn vriend en mijn vader, achter hun namen staat met grote letters ICE. Hopelijk is dat voldoende!
whahaha, ik had dus gehoopt dat iedereen zou reageren: wasda??? nee hoor, maakt niet uit. Ik laat dit wel niet aan vriendlief lezen pomtiedom..... elmo, dat was mijn reactie dus ook, als ik een hulpverlener zou zijn, zou ik meteen de laatstgebelde nummers bekijken, er staat meestal ook meteen bij hoevaak gebeld, dan weet je ook wel wat de goede personen zijn. Ja, ik had die optie erbij kunnen zetten, maar vond de poll zo uitgebreid worden, dus ik dacht, dat kunnen mensen dan in hun reactie zetten
ik heb geen ICE en hoop dat de ambu of ZH zo lief is om in mijn porto te kijken naar zorgpasje/ID of in mijn telefoon zoekt naar liefie of papa en mama
Ik heb er 1tje, mijn inmiddels ex, maar dat is bij zijn mob nummer, die hij eigenlijk nooit meer gebruikt sinds hij tel van werk heeft, dus weet niet of dat wel nut heeft.. Zal het maar eens gaan aanpassen. Ik kwam er trouwens achter toen ambulancepersoneel hier een brief in de centrale hal had gehangen erover, die werden het een beetje beu aangezien wij in een ex-seniorenflat wonen en er iedere week wel 3 ambulances voor de deur staan en minimaal een rouwkaart op het prikbord hangt.
Ik heb dus niet gestemd Overigens kan je van laatst gebelde niet uitgaan als hulpverlener. Er zijn zoveel zakelijke telefoons in omloop.
Ik dacht dus echt "HUH ICE ". Ik ken alleen de ICE trein, die hogesnelheidstrein naar Duitsland hahaha. Overbodig om te vermelden denk ik dat ik dat dus niet in mijn telefoon heb staan...
Hoi, Hier heb ik ook zo'n vriend die dit heel belangrijk vind. Uiteindelijk heb ik het een tijdje terug ook in mijn telefoon gezet. Alleen blijf ik me afvragen hoe men dan bij het telefoonboek komt, aangezien je de telefoon altijd eerst moet unlocken met een eigen code.... Tja en die weten anderen dus niet. Je kan de code ook achterwege laten, maar ja dan kan iedereen die de telefoon vindt/steelt ook makkelijk bellen. Daarom heeft bijna iedereen een code op de telefoon staan. Voor mijn Iphone heb ik daar als oplossing voor gekozen om een ICE nummer op het plaatje te zetten als screensaver/Achtergrond. Dit plaatje met nummer zie je dan als je de telefoon aanzet. Je hoeft de code dan ook niet te weten. Bij andere telefoons zou je een sticker achterop kunnen plakken ofzo. Het blijft jammer dat telefoonfabrikanten hier nog geen oplossing voor gevonden en toegevoegd hebben. Naast een ICE nummer zou er ook belangrijke info moeten kunnen worden toegevoegd, zoals: chronische ziekte of als je bepaalde medicijnen moet gebruiken in geval van nood. Dit kan namelijk ook levens redden. Enfin dit laatste kun je natuurlijk ook in je portemonnee stoppen. Daar zullen ze misschien ook wel inkijken... groetjes van Hamtaro
ik heb niet eens een mobiel. op mijn oude huistelefoon had ik wel 3 nummers geprogrameerd. op 1 het alarmnummer op 2 de huisarts en op 3 mijn ouders. dit deed ik voor de kinderen omdat ik 12 jaar alleenstaand geweest ben en er met mij ook iets zou kunnen gebeuren. ze wisten dat die nummers alleen in nood ingedrukt mochten worden.
laatst werd het bij ons in een nieuwsbrief van het werk aangeraden dus toen maar meteen gedaan. Anders zou ik het ook niet weten/kennen. Heb geen code op mijn telefoon dus als er iets is kunnen ze daar meteen in zoeken.
Ja, twee, mijn vriend en mijn vader. Heb de nummers er dubbel in staan, bij de ene staat 'ICE 1(vriend)' en bij de andere dan 'Patrick' bijvoorbeeld.
ik had er nog nooit van gehoord. Maar ik heb wel altijd mijn agenda mee waarin alle belangrijke telefoonnummers staan. Ik heb er ook in gezet welk medicijn ik nu gebruik en hoevaak, en dat ik zwanger ben van een tweeling.
Ik heb ook in mn telefoon ICE staan maar ja is een blackberry dus wachtwoord is nodig willen ze dat zien haha dus heb ook een briefje in mn porto met daarbij ICE nrs