Hallo, Ik ben er dus van de week achter gekomen dat ik zwanger ben. super natuurlijk vooral als je al ander half jaar bezig bent. Maar nu ben ik zo bang ervoor dat er iets mis kan gaan, natuurlijk weet ik dat het altijd kan gebeuen soms heb ik ineens zo'n steek door mijn onderbuik waar ik gewoon van schrik dat ik dan denk bah wat is dat nou allemaal. ben dus ook nog maar 4 weken zwanger, hoop dat jullie mij een beetje gerust kunnen stellen. groetjes Edit moderator: verplaatst naar Zwangerschap
ha meid, je loopt 1 dag voor op mij en wij zijn ook meer dan een jaar bezig geweest om dit moment mee te maken.. Inmiddels melde ik me niet eens meer aan voor NOD lijst en nu opeens gister roze test en nu net met middagurine nog 1.. Het is zooooooooooooooo onwerkelijk en ik duimduimduim ook echt dat ik in november moeder mag worden. Meid sterkte probeer toch te genieten van dit wondertje!
He meid, gefeliciteerd, en ik probeer om ook echt te genieten hoor,maar het valt niet mee ben er zo bang voor. gebeurt best wel veel dus hoop het niet natuurlijk. komt denk ik ook een beetje doordat mij schoonzusje 2 weken terug een miskraam heeft gehad. dus wil natuurlijk niet zeggen dat het bij mij ook gebeurd maar de angst is er dan wel wat meer. nou meid ik hoop dat we samen nog 8 maand zullen genieten en niet te veel piekeren. Groetjes
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Super! Wat ik vooral ervaren heb is dat ik eerst helemaal niks wist van miskramen en zo, totdat ik het zelf meemaakte en daarna ook een aantal mensen in mijn omgeving. Onbekommerd zwanger zijn is dan erg moeilijk... Maar hopelijk lukt het je! Ik doe ook m'n best!
Ik ben ook wel angstig hoor....Allerlei gedachten die sinds donderdag door mijn hoofd spoken.... Maar ik zeg dan steeds tegen mezelf; je wilt dit heel graag....het komt allemaal goed...Probeer die angstige gedachten een beetje te blokken zeg maar...
Heb af en toe ook van die angstmomentjes als ik weer iets voel in m'n buik.Maar tot nu toe gaat het nog goed
Ja, die angst herken ik, meid! Heel veel meiden hebben dat, vrees ik. Die krampjes e.d. hoeven helemaal niets ernstigs te betekenen, eerder positief bericht! Je baarmoeder gaat veranderen en daarom voel je dat ook. Ook dacht ik zeker dat ongesteld zou worden, de symptomen van ongesteld worden en zwanger zijn kunnen ook veel op elkaar lijken. In 9 van de 10 gevallen gaat het gewoon goed: hou je daar vooral aan vast! Probeer zoveel mogelijk positief te blijven! Elke dag is er één. Een hele voorspoedige zwangerschap toegewenst!
Hoi allemaal, Ook ik ben er vorige week zondag achter gekomen dat ik zwanger ben. Het was in een keer raak zeg maar, en de angst dat het misgaat is ook bij mij aanwezig. Ik ben nu 5 weken zwanger en moet 26 maart voor de eerste controle. Heb al een opgezette buik, ben heel de dag door misselijk en mijn borsten. au au au.... Dus, so far so good Ik denk dat je inderdaad gewoon blij moet zijn, iets wat 99% van de tijd lukt. Heel af en toe bekruipen die angstige gedachten wat als... maar die probeer ik te blokken door te denken dat ze er in november gewoon is. Positief denken en negatieve gedachten blokken! Succes meid! Gr. Chantal
was en ben ook nog steeds angstig ! hebben dinsdag de eerste echo gehad en die was prima maar ik blijf toch bang komt ook omdat me vorige zwangerschap mis is gegaan zou ook niet weten wat je er tegen kan doen ?
Ik herken het wel hoor, heb het ook gehad! En heb het stiekem nog steeds wel hoor. Maar het hoort er nu eenmaal bij en de natuur doet z'n ding... .. En nu gaan de weken zo snel! Ben alweer 15 weken en ik kan me nog als de dag van gisterne herinneren dat ik positief testte.. Nu, 4 echo's later weet ik echt wel dat alles goed zit daarbinnen.
Hallo allemaal, bedankt voor jullie berichten echt super lief en zal proberen om er wat meer van te genieten. maar zoals jullie ook zeggen iedereen heeft daar natuurlijk ook last van altijd bang als er iets mis zou gaan. maar we blijven positief. hopelijk komt het allemaal goed. ik hou jullie wel op de hoogte! groetjes
Meiden ik ben ook onzeker hoor. Ik heb 2 miskramen gehad met 8 en 11 weken maar heb ook 1 gezonde dochter. Nu ben ik opnieuw zwanger en heb de eerste echo al gehad en een kloppend hartje gezien. Toch blijven de eerste weken erg spannend. Probeer ook een beetje vertrouwen te hebben in je lichaam. Het klinkt misschien erg hard maar als het mis gaat kan je er niks aan doen. Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit
Kan me de angst goed voorstellen, vooral omdat je wat langer hebt moeten wachten. Het is nog zo onwerkelijk, je durft nog bijna niet te genieten. Bij veel meiden is het onbevangene van de eerste drie maanden weg, door negatieve ervaringen, zelf of van een ander. Afleiding proberen te zoeken en ja uiteindelijk gaan die drie maanden(traag) voorbij. Af en toe iets kleins ( niet te duur, niet te groot ) voor de baby kopen hielp bij mij. Gewoon even op een positieve manier met zwanger zijn bezig zijn, niet piekeren. Succes en een goede zwangerschap gewenst.
Snap helemaal hoe je je voelt. Had dat ook in het begin, en nu nog steeds wel eens. Bij elke steekje op krampje ben je bang dat het mis gaat. Ben bang dat je daar vrij weinig aan kunt doen. Veel afleiding zoeken en niet te veel denken aan de gene bij wie het mis ging. Je hebt er nu niet veel aan om het te horen, maar bij de meeste gaat het goed! Veel succes en natuurlijk gefeliciteerd! X Suzie
Ook wij hebben er 1,5 jaar over gedaan om zwanger te raken. Dacht als ik een positieve test in handen hebt, valt alles van me af. Helaas ben ik tot 12 weken zo bang geweest om weer die teleurstelling te voelen. Zelf kon ik het na de 12 weken echo, pas helemaal los laten en geniet ik nu echt! Hopelijk jij iets eerder. Heel veel succes meid!
Als eerste van harte gefeliciteerd. Die angst is heel normaal. Je bent nu zo blij met dit wondertje dat je bang bent dat het niet goedgaat. Maar heb vertrouwen in je lichaam. Die angst blijft ook wel een beetje en dat is logisch. Is al een natuurlijk moederinstinct wat z'n werk gaat doen. Geeft helemaal niks, als je ook af en toe kan genieten. Dus geniet ervan is mijn advies. En bespreek je angsten met de mensen om je heen die je kan vertrouwen. Dan kun je soms even lekker van je af praten.
he meiden... ik ben ook pas 4 weekjes zwanger.. en ook ik ben bang dat het misgaat... we hebben er een jaar over gedaan om zwanger te worden en nu is het zo... en nu ben ik bang dat het mis kan gaan.. gister veel buikkramp gehad.. maar het voelt het zelfde als toen ik mijn spiraaltje had laten zetten ooit.. en de HA gaf aan dat dat kwam omdt je baarmoeder moet wennen dat er ïets"in zit... herkennen jullie dit.. groetjes charissa
Is heel normaal hoor die angst. Ineens heb je wat je zo graag wilde en ben je bang het weer te verliezen Probeer te onthouden dat de kans dat het goed gaat zoveel hoger ligt dan een miskraam! Ga vooral niet teveel lezen op het internet, daar wordt je alleen maar onzekerder over. Geniet ervan..steekjes en prikjes en krampjes horen er allemaal bij. Luister naar je lichaam en rust vooral veel uit, dat voorkomt ook veel krampjes ed. Heel veel succes en GEFELICITEERD! allemaal
denk niet dat je dat alleen hebt bij 1 e zwangerschap, had het toen en deze keer weer, ben pas echt gerust als het kindje strakjes gezond en wel in mijn armen ligt......is ook wel normaal denk ik.........al moet je wel proberen ook te genieten. bij de 1 e zwangerschap kon ik dat pas na de eerste echo was zoo bang dat er niks in me buik zou zitten. Deze keer ging dat al sneller, er waren zoveel symtomen dat ik zwanger was maar was ik weer meer gespannen voor de 20 wkn echo en nu ook weer de spanning van zal er tijdens de bevaling niks misgaan...
Ik heb ok heel wat af gestressed. En soms nog wel eens. Eerst vermoedden ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (was het niet) toen kreeg ik ook nog een bloedinkje (was ook niets aan de hand! Als de controle bij 13 weken goed is, hoop ik nog wat meer rust te krijgen. Het vertrouwen is iets wat moet groeien, denk ik. Voor mij is dit ook de eerste keer en je hebt je lichaam ook nog nooit eerder in deze toestand meegemaakt he