Vanavond aan het werk geweest en vanaf 10 uur is mijn man met hem in de weer geweest, hij heeft tot een uur of 11 gehuild en daarna in slaap gevallen, om rond half 12 weer wakker te worden en meteen ook weer huilen, ik hoop dus niet dat dit de voorbode is voor de nacht.
Ik laat mijn tweeling J en E wel huilen of nou ja 1 van de twee. De ander slaapt altijd goed. Enkele weken geleden was J. de hele nacht aan het spoken. De hele tijd moest ik erheen en was ze stil zodra ik haar oppakte en viel ze in slaap in mijn armen. Legde ik haar terug in bed, begon ze 5 minuten later weer te huilen. En zo de hele nacht door. Met een tweelingzusje en een oudere zus zijn zulke nachten niet te doen. De volgende avond begon ze weer en we hebben haar laten liggen. Af en toe speentje geven maar ik heb haar er niet uitgehaald. Ze heeft 3 kwartier gehuild en toen was het stil. En slaapt ze weer goed. Of nou ja moet er nog wel eens uit voor een speen maar verder huilt ze niet meer. Gisteravond echter huilde ze ineens weer wat meer overstuur en voor ik het wist had ik haar uit bed gehaald. Gelijk weer stil, maar terugleggen ho maar. Ze wil gewoon bij je zitten, en dat gaat gewoon echt niet. Dan kan ik overdag de kinderen niet de juiste zorg bieden. Dus weer laten huilen. En af en toe speen geven. Had ook niet gedacht dit ooit zo te doen, mijn oudste dochter liet ik echt niet huilen. Maar ja bij haar kon ik overdag mijn slaap nog inhalen.
Qua bv voeding/ reflux kan ik je geen tips geven. Hier geen problemen gehad met slapen of laten slapen. Maar ik weet wel dat de draagdoek bij mij echt een uitkomst was. Als meneertje overdag niet wilde slapen, dan had ik hem bij me in de draagdoek. Het schijnt ook dat de reflux (juist door hem zo te dragen) minder wordt. Draagdoek kan ook, ivm je andere kids, uitkomst geven. Hierdoor slaapt hij bij jou, terwijl jij andere dingen kan doen. Sommigen hebben hier ook weer iets over te zeggen, of ze dan niet te veel wennen. Uiteindelijk is het hier totaal geen probleem geweest om hem toen in zijn bedje te laten slapen.
Wil je het echt weten , nou hij heeft bewezen dat hij dus echt wel kan slapen 's nachts. Hij is na half 12 in zijn bed gegaan en om half 6 werd hij wakker, of ik moet niets gehoord hebben, want ik had een intensieve avonddienst achter de rug en lag in coma, mijn man hoort zo en zo niets 's nachts. Helaas voel ik me niet uitgeruster dan anders, maar ja 1 nacht van 5 uurtjes, maakt niet al het slaaptekort goed. Dit was in de 8 maanden dat hij oud is de tweede nacht doorslapen. Verder was ik bij de ha voor mijn andere zoontje en heb het er tussen neus en lippen door even over gehad, maar ik trof de verkeerde ha want ze deed er verder niets mee, ze hadden het ook heel erg druk en ik kan pas volgende week terecht.
Draagdoek/zak was dat hij klein was inderdaad een uitkomst, maar nu vind hij hem niet zo leuk meer en slapen doet hij er zeker niet meer in,helaas, want vind het heerlijk om hem te dragen.
Wat zei je: zo zorg je er ook wel voor dat je het druk houdt, als ik volgende week weer een aparte afspraak moet maken? Artsen en klantvriendelijkheid.... lastige combinatie Fijn dat ie vannacht heeft doorgeslapen!
Ik zou ook verwijzing voor een dermatoolog gaan en evt. zijn bedje wat kantelen, dan sluit je in ieder geval uit dat er eten omhoog komt. Morgen ochtend gewoon bellen en afspraak maken bij huisarts en eisen voor een verwijzing , zijn ze nou helemaal eczeem moet gewoon gezien worden door iemand die er echt verstand van heeft.
Kijk is aan het is niet veel maar alle beetjes helpen ! Nu duimen dat er nog zulke nachten aankomen en dat de kleine man uiteindelijk doorslaapt. Wij hebben ook week in week uit in het ziekenhuis gezeten om al het medische uit te sluiten. Onze kleine is nu 3 mnd en heeft ook nog nooit doorgeslapen maar nu ik weet dat hij niets heeft laat ik hem iets makkelijke huilen. Stomme ha altijd. Jammer dat je weer zolang moet wachten
gisteren bij het cb geweest en na wat brainstormen van beide kanten dacht zei niet aan iets medisch maar meer toch gedragsmatig. Volgende week moet ik geholpen worden en u heeft mijn zusje nog nutramigen staan en dat willen we een gaan proberen en kijken hoe hij daar op reageert, zodat we eventueel koemelkallergie uit zouden kunnen sluiten. Anders is het toch gedragsmatig en zouden we hem moeten laten huilen en dan om de 10 minuten heen gaan. vandaag moest ik voor mijn eigen bij de ha zijn (andere als van de week) en hebben we het nog eens er over gehad, maar ook zij denkt aan iets gedragsmatig, maar wil wel dat we met de refluxmedicatie gaan starten voor een week en kijken of dat toch niet helpt en voeding voor hongerige baby's geven voordat hij gaat slapen. we gaan het proberen en kijken of het helpt.(refluxmedicatie en nutramigen eerst) anders is het volgens haar ook gedragsmatig en zullen we het moeten gaan proberen met de 10 minuten regel en dus laten huilen, want het is niet meer nodig dat hij 's nachts komt. ik weet het niet ik sta niet achter die methode op deze leeftijd en moet het eerst voor mezelf op een rijtje zetten.
Poeh wat moet dat zwaar zijn voor jullie.. Slopemd! HIer ook verborgen reflux, krijgt nutramigen aa voor koemelk allergie, nexium voor maagzuur, nutritron om voeding in te dikken en forlax om te kunnen poepen. Mijn dochtertje slaapt van 1900 tot 700/800 (ligt eraan of het schoolvakantie is of niet). Alleen inslapen is een drama, kan ik zo een uur of anderhalf mee bezig zijn. Ze slaapt pas sinds afgelopen week een paar slaapjes overdag in bed, die deed ze alleen in de bondolino/hoptye/meitai. Ik ben van de week ook rigoreus overgestapt op uitbakeren, ze draaide opeens helemaal om haar as heen en lag ook telkens op haar zij. Doordat ze nu opeens zoveel kan is ze daar mee bezig, ze is trots op wat ze kan maar het inslapen is zooo lastig. Als ze oververmoeid huilt, heb ik de oplossing voor ons gevondne, en ik weet zeker dat velen het hier niet vinden kunnen, maar een druppeltje cinababy op de speen en dan zuigt ze eraan alsof die speen vol cinababy zit en valt in slaap. (ze heeft dan ook net een fles gehad dus geen honger). Lukt het niet blijf ik er naast zitten, onder geen beding komt ze uit bed als ze naar bed gaat voor de nacht, mits gepoept of ziek. Ik hou haar nu op haar zij geklemt en haar speentje hou ik voor haar vast. DOor de begrenzing komt er ontspanning en valt ze meestal wel in slaap. ANders komt de cinababutruc. Ze slaapt naast me dus zodra ik haar hoor mopperen snachts duw ik die speen erin en hou m even vast. Dan slaapt ze gewoon goed door. Ik lees jouw verhaal wel zo dat het meer medisch is dan niet willen of kunnen slapen. Overdag mag ze altijd bij mama slapen maar nu zijn de nachten weer voor mama zelf, ik heb nog 2 kinderen naast haar. Soms wordt ze rond 500 wakker en gaat ze huilen, dan neem ik haar wel bij mij in bed, omdat ze dan al zolang alleen gelegen heeft en dan zucht ze, ontspant en slaapt verder. Lekker bij mama. Ik hoop voor je dat er iets is waardoor je ukje weer gaat slapen alleen want dit hou je dus echt niet vol!
Hier net zo.. bij ongeveer 5 maanden ook een paar dagen ellende gehad met slapen, en deze regel toegepast, en tot nu toe alles weer kalm en relaxed (klopt af ) ik vond het ook niet makkelijk, mijn man kon dat een stuk gemakkelijker. Maar het heeft hier wel geholpen.