mooi kloppend hartje, maarrrr.....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mamsiepams, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsiepams

25 nov 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

gisteren kregen wij een termijn echo.
    Het kindje heeft een kloppend hartje, en was precies zo oud als we dachten 8w2d.
    Maar nu zat er naast het vruchtzakje een grote zwarte vlek ( ongeveer zo groot als het vruchtzakje). Volgens de verlos een bloeding. Meer kon hij er niet over zeggen eigenlijk....Hij zei: je kunt wat oud bloed verwachten of misschien helder rood bloed, dan moet je maar even bellen.
    Oke.....

Dit is mijn vierde zwangerschap, en ik heb nog nooit een miskraam gehad.
    Maar wat betekend die bloeding nou? Kan het daardoor alsnog misgaan?
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    grtz,
    Anne

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap gehad en ze noemden het een hematoom. Het is inderdaad een bloeduitstorting en bij mij veroorzaakte het inderdaad behoorlijk heftige bloedingen (ik heb vanaf week 8/9 tot week 14 behoorlijk veel bloed verloren).
    Het begon in week 8,5/9 en toen verloor ik werkelijk een hele handdoek vol bloed. De weken daarna was het minder, leek het meer op een ongesteldheid.

Mijn hematoom zat op een redelijk gunstige plaats (onder de vruchtzak) en ondanks dat hij een keer zo groot als de vruchtzak was hoefde ik mij niet enorm veel zorgen te maken volgens de verloskundige en de mensen bij het echocentrum. Ik mocht wel zo vaak als ik wilde komen voor een echo en ze keken om de week of de hematoom kleiner werd.

Ik weet dat ze tegenwoordig wat 'huiveriger' zijn (tenminste dat lees ik hier vaak) en dat soms ook bedrust wordt aangeraden. Wellicht heeft dit ook met de plaats te maken. De verloskundige vertelde namelijk dat wanneer de hematoom boven het vruchtje/vruchtzak zit er kans is dat het vruchtje mee naar buiten komt.

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Bij mij is het overigens helemaal goedgekomen! Het bloeden stopte rond de 15e week ongeveer en toen was ook op de echo alleen nog een heel klein plekje te zien.

Mijn zoontje is inmiddels 3,5 :D

4. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    dit heb ik ook gehad, ik heb bij deze zwangerschap vanaf week 4 tot en met week 16 bloedingen gehad, niet constant hoor.

met 6 weken zagen we ook een grote vlek, grote dan het vruchtzakje (onder het zakje) en met 12 weken was er weer eentje te zien, maar tocht heb ik wel elke week een bloeding gehad, soms wat heftiger dan de andere keer

in week 16 heb ik toen echte grote stolstels verloren, dat was echt schrikken, maar uiteindelijk was er dus niets aan de hand met de baby

5. mamsiepams

25 nov 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

dank jullie wel voor de reacties.
    Ben nu wat minder angstig. Verlies ook geen bloed ofzo.

grtz
    Anne

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier ook twee keer een hematoom gehad. een keer bij ons zoontje, toen heb ik gebloed van 6 tot en met 10 weken (niet constant, maar af en aan een dag of twee leeglopen zeg maar) het hematoom zat ook aan de goede kant waardoor het risico op het meenemen van het vruchtje kleiner was. ons zoontje is gezond geboren met 40+3!
    het tweede hematoom dat ik had was bij mijn vierde zwangerschap, wat helaas een mk is geworden... dit is overigens niet door het hematoom veroorzaakt, maar een fout in aanleg...
    het gaat echt heel vaak gewoon goed, ga niet zitten googlen, dat heb ik wel gedaan en je leest de ergste verhalen... gewoon niet doen dus, jullie kindje gaat er komen!

7. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Mn vriendin had het ook. Heeft echt heel erg gebloed tot week 25. Ze ging het liefst elke dag naar de gyn omdat ze het gewoon niet geloofde dat het kindje nog leefde met zulke bloedingen. Ze is deze week uitgerekend.

8. mamsiepams

25 nov 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    #8 mamsiepams, 12 apr 2012
    Laatst bewerkt: 12 apr 2012
    hoi surf,

googlen had ik idd wel gedaan....dom dom dom...

dank voor je reactie
    grtz

9. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hier afgelopen donderdag een echo gehad en een traag kloppend hartje gezien. Het traag kloppen komt doordat het hartje nét was gaan kloppen, nog heel pril dus. Waarschijnlijk was ik tijdens de echo 6 weken zwanger, uitgaande van de eisprong op 15 maart. Op zich niks aan de hand dus. Maar... Naast het vruchtzakje was ook een zwarte vlek te zien. 3x zo groot dan het vruchtzakje. Dit is ook een bloeding. A.s. dinsdag krijg ik weer een echo. Ik ben zo benieuwd hoe het er dan voor staat. De echoscopiste had de vlek opgemeten. Hopelijk is de vlek kleiner geworden en klopt het hartje heel snel. Nog even geduld hebben...

Liefs

10. mamsiepams

25 nov 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ stoetel,moeilijk is dat he, dat wachten....
    de 24e krijg ik weer een echo, en ben ook heel benieuwd hoe t er dan voor staat.
    Nog geen bloed gezien....;)

grtz

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Een hematoom kan voor een miskraam zorgen maar dat hoeft zeker niet. Als de bloeding aan de onderkant zit 'loopt het er zo uit' zonder het vruchtje te beschadigen. Zit deze op een minder gunstige plaats kan het ervoor zorgen dat een vruchtje mee komt of de bm geprikkeld wordt.
    Soms neemt het lichaam het zelf op en zie je niet eens bloed.
    Afwachten is het enige wat je doen kunt helaas.

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hier helaas ook ervaring.. Met 8 weken en 11 weken 2 hele mooie echo's gehad. Daar zagen ze nog niets vreemds op. Met 11+1 begon ik wat bloed te verliezen, paniek natuurlijk. Niet veel, maar bloed is bloed en na 2 miskramen zat de schrik er nog flink in. Met 12 weken weer wat bloedverloren en toen mocht ik gelukkig langs komen voor een echo. Er bleek dus een hematoom te zitten aan de placenta rand. Hij was wel klein maar ik moest er dus rekening mee houden dat ik nog bloed kon gaan verliezen. Hoeft niet, lichaam kan het ook zelf opnemen. Met de 20 weken echo moet hij weg zijn en omdat de stimuleren moest ik veel rust houden. Mag niet meer tillen, zo min mogelijk bukken en tjah gewoon zoveel mogelijk rustig aan doen, lekker liggen enz. Zodra ik weer begon te bloeden moest ik iig gelijk gaan liggen.
    Ik schijn hem op een ongunstige plek te hebben, zo bij de placenta maar vooralsnog gaat alles goed. Ons kindje doet het super en ik heb sinds de 12e week geen bloed meer verloren :). Mijn advies is dus ook om lekker rustig aan te gaan doen. Mijn vk vertelde dat niet elke vk/gyn het zo serieus neemt maar rust schijnt erg belangrijk te zijn.

Deel Deze Pagina