Dingen die ik eet voor het ontbijt en de lunch (want zoals al eerder gezegd is variatie heel belangrijk): - speltbrood met noten - havermoutpap - omeletje met geroosterd brood - volkorenbrood met beleg - volkoren knackebrod Als beleg mager vlees, 30+kaas, appelstroop, filet americain of hummus (heel lekker en gezond en mager) Tussendoor fruit, of fruit met yoghurt Avondeten normaal, en ook wel eens patatjes Koffie metzoetjes drinken, en voor de rest kruidenthee. Ik drik nooit frisdrank of sapjes, daar zitten enorm veel calorieen in.
Wauw,respect dat je dit al volhoudt! Ik moet ook echt op streng dieet,vandaag begin ik. Hopelijk hou ik het vol. Tips kan ik niet geven,ik lees graag mee
nee je vernietigd veel van de vezels en je darmen hoeven er niet meer voor te "werken" en dan verbrand je dus geen kcal bij het verbruiken ervan, wat wel nodig is. Ik denk / vind dat je veel te weinig eet, nu weet ik je lengte, gewicht, vetpercentage e.d. niet want DAAR moet je iets op baseren anders heeft het geen zin, maar klinkt veel te dieetachtig, gewoon gezond eten is niet zo extreem. Een groene smoothie als tussendoortje is prima als je dat lekker vind maar is geen maaltijd!
En idd variatie is heel belangrijk, nooit dezelfde maaltijd achter elkaar, afwisselen met soorten brood, crackers e.d. fruit, zuivel, maar ook zilvervliesrijst, volkoren pasta, aardappelen en soorten vlees e.d. je lichaam mag niet "lui" worden. Elke dag moet anders, natuurlijk heb je dingen die terugkomen maar probeer zo gevarieerd mogelijk te eten!
lijkt mij vrij eenzijdig en saai en mis ook zuivelproducten, en elke dag aardappelen is ook niet gezond probeer bv een dag rijst, andere dag pasta n dan een dag aardappelen en dit zo af te wisselen..
Ik ben mbv diëtiste 40 kilo afgevallen. Tussen mijn 2 zwangerschappen in. Ik at koolhydraat arm: alleen beperkt koolhydraten in m'n koolhydraten uurtje. Derest veel eiwitten oa veel vlees ei kaas rauwkost. Met volle vette producten. Dus roomboter en Griekse yoghurt noten enz. Omdat je vol zit eet je maar 3 maal daags en vet verbrand je direct. Koolhydraten zet je om in suikers en die sla je op als vet. Nu ben ik weer zwanger eet nu wat meer koolhydraten m'n lijf heeft dat nu echt nodig. Hoop zsm weer koolhydraat arm te gaan leven.
Maar toch vraag ik me dan af hoe goed het is voor je algehele spijsvertering. Je kauwt normaal gesproken je voedsel zodat het mengt met speeksel zodat het beter opgenomen word door je spijsverteringsstelsel. Ik heb ook altijd het idee bij een smoothie dat het minder vult dan dat ik de ingrediënten gewoon los eet, zeg maar. Misschien heeft dat laatste ook te maken met het feit dat je een smoothie sneller op hebt dan alle ingredienten apart. Ik heb wel eens gelezen dat het 20 minuten duurt voor je lichaam het sein: Alles vol! geeft. Een smoothie werk je wel wat sneller naar binnen... Tenminste, ik wel, ze zijn zo lekker!
Leuk al dat magere/light spul maar daar zit toch aspartaam in? En was er laatst geen artikel over brood? Zo gezond is dat allemaal niet.. Goed daar gaat het natuurlijk niet over! Koolhydraad arm eten blijkt goed te werken ik doe t zelf niet hoor! Ik eet weinig ongezonde troep zoals snoep en chips meer. Sinds mijn bevalling ben ik al aardig wat kwijt
Tip: kijk eens op de site valtaf.nl daar kun je goed voor jezelf bijhouden hoeveel je moet eten om je kacheltje van binnen goed te laten branden. Dat heb ik zelf veel gebruikt, en nog eens, om een goed beeld te krijgen hoeveel je nodig hebt en hoeveel er in bepaalde producten zit. Ik hoef zelf niet echt af te vallen, maar idd een gezondere leefstijl is het beste. Ik probeer ook af te wisselen, ene dag wel brood met of mager beleg als kipfilet, maar ook pindakaas ivm vetten. Dan doe ik een dagje brood(tarwe) vrij door havermout pap met sojamelk en speltbrood te eten. Tussendoor vaak fruit of volkoren cracker. Savonds eigenlijk gewoon alles wat we eten, dus bedoel ik groente aardappelen vlees of pasta of rijst. 's Avonds soms nog een bakje griekse yoghurt met walnoten. Dit vult ook erg en is lekker en gezond. Succes!
Dit denk ik ook wel inderdaad. Ik vind een smoothie vooral handig als ik overrijpe bananen heb . En het is erg gezond en makkelijk om snel even te drinken en om mee te nemen. Ik drink ze als tussendoortje, in plaats van mijn fruit eten. Maak er eentje per week meestal.
Zelf ben ik drie jaar geleden 40 kg afgevallen. Door een aantal dingen: 1. meer bewegen (ik heb echt n bloedje hekel aan sporten, maar ging drie keer per week heel hard fietsen op mijn fiets 20/25km pu), muziekje aan en gaan! 2. geen aardappels eten... is zetmeel, zetmeel wordt omgezet in suiker... ipv aardappels meer groente. 3. Aan tafel eten, rustiger en eerder luisteren naar je lichaam. Als je maag zegt, genoeg, dan ook stoppen met eten. En niet door eten omdat je mond t zo lekker vindt. 4. Eén keer per week zondigen met avond eten.. pannenkoeken/pizza/friet. Dan heb je wat om naar toe te leven... en dan 1 snack en geen mayo. Ik zou idd met die smoothies stoppen. Als je niet hoeft te kauwen op je voedsel krijg je ook n minder voldaan gevoel. Daarom kan je soep ook beter met n lepel eten dan drinken uit n mok. Verder is het gewoon gezond verstand. Niet de hele zak chips als je een keer chips pakt. Meestal weet je echt zelf wel waar t m in zit. Succes!!
Alles met mate. Even berekenen hoeveel kcal je per dag mag hebben (kun je gewoon via google vinden) en dan daar je menu's op samenstellen. Verder, als je echt een op jou toegepast menu wilt hebben, ga dan eens langs een diëtiste. Het menu wat je nu volgt, houd je naar mijn mening nooit vol. Te weinig variatie, te weinig voedingsmiddelen. Je hebt energie nodig om de motor draaiende te houden zodat je gaat verbranden. Nu doe je dat te weinig met als gevolg dat je lichaam al het lekkers wat je dan wel binnenkrijgt, op slaat, als reserve. Ik volg geen dieet, maar ben gewoon goed op aan het letten op wat ik eet. Ik heb teveel dieten gevolgd om te weten dat het niet werkt als je niet anders gaat leven, dus nu doe ik het op deze manier. Wellicht heb je er wat aan. Ik eet nu het volgende: Onbijt: yoghurt met muesli, vers fruit en een paar lepels lijnzaad, chiazaadjes of zemelen (laatste is voor de vulling) of 2 speltboterhammen met geitenkaas, filet american, boter, kipfilet, jonge kaas of pindakaas. Tussendoortjes: fruit, nootjes, blokje kaas, rijstwafel (zonder toevoegingen) Lunch: speltboterhammen met beleg, gekookt eitje (soms), goedgevulde salade, yoghurt. Avondeten: Ik eet gewoon normaal, maar ik neem geen sausjes en heb de hoeveelheid aangepas: wel veel groente, minder aardappels en vlees. Je kunt ook groenten met elkaar mixen als je niet zo graag groente eet bijvoorbeeld verschillende soorten boontjes, broccoli met bloemkool, cherrytomaatjes met broccoli etc. Recepten genoeg te vinden via google. Om te voorkomen dat ik te makkelijk eten bestel, maak ik een week menu waarbij ik wel een dag open laat. Ik ga op vrijdag mijn kasten/vriezers en koelkast door, schrijf alles op en zoek dan naar recepten die we die week erop gaan eten. Die ene dag die ik open laat eten we makkelijk (een keertje brood met eieren, een keertje pannenkoeken, patat uit de oven) en als ik er dan echt een keertje trek in heb, dan kunnen we bestellen, al heb ik daar echt heel weinig behoefte aan. Als ik in de avond nog trek heb, neem ik een paar blokjes (3) kaas, een rijstwafel of een stuk fruit. Ik heb geen zoete verleidingen (chocolade) meer in huis en als ik lekkere trek krijg, neem ik een kop thee of water, of ga iets doen om mijn gedachten af te leiden. Ik ontzeg mezelf geen dingen, maar probeer mezelf wel elke keer af te vragen dat als ik iets eet, waarom ik het eet en wat de consequenties daarvan zijn. Groente heb ik nodig, maar die twix niet. Die laat ik dus staan Naast gezond(er) eten is sporten ook wel heel handig om wat gewicht kwijt te raken. Dus, misschien kun je daar ook eens naar kijken?