Ik heb vandaag een nieuwe bril besteld bij de opticien. Mijn rechteroog is -2,00 en m'n linkeroog is -2,25. Nou heb ik de volgende vraag: Mijn verzekering vergoed mijn bril als hij vanaf 2.25 dioptrieën is. Ik ben vergeten te vragen aan mijn opticien of ik hieraan voldoe en op het afhaalbewijs van de opticien kan ik alleen mijn - sterktes vinden. Ik kan morgen natuurlijk bellen naar de opticien maar ik ben te ongeduldig hiervoor haha. Weet iemand of ik met deze sterktes voldoe aan 2.25 dioptrieën?
Dioptrie is de meeteenheid van de glazen. Dit kan + of - zijn. In jouw geval dus -2.00 dioptrie en -2,25 dioptrie.
Dus nee je voldoet hier niet aan. Doordat je ene oog -2.00 dioptrie is krijg je niks van je verzekering. Geen cilinder erin?!
Alleen die linker voldoet eraan (of je moet rechts nog een cylinder hebben van minimaal een half dioptrie, dan zit het gemiddelde ook op de 2.25 of verder)
Moeten altijd 2 ogen die sterkte hebben? Ik heb 1 oog met die sterkte dan zou ik toch al eraan voldoen?
Hangt inderdaad van de voorwaarden af. Vaak is het overigens wel zo dat beide ogen eraan moeten voldoen.
Ik lees net op de website van m'n zorgverzekeraar dat ze vergoeden vanaf 2.25 dioptrie per glas. Ik heb net goed gekeken op m'n aankoopbon en er staat voor m'n rechteroog -2.00 en -0.75 cilinder. En voor m'n linkeroog -2.50 en -0.25 cilinder. Kom ik nu wel in aanmerking met die cilinder erbij?
Dank jullie allemaal voor de reacties! Ik hoop dat ik het vergoed krijg, ik had namelijk niet perse een nieuwe bril nodig maar omdat ik het vergoed dacht te krijgen heb ik er 1 besteld. Ik ga hem indienen en hopen op het positieve haha.