bijna 5 weken maar zoooo misselijk en braken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Judithv87, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judithv87

Judithv87 Lid

3 dec 2013
    89
    0
    0
    Hey meiden,
    Ik ben bijna 5 weken zwanger. Had eigenlijk nergens last van tot gisteren avond. Ik ging misselijk naar bed,ach ja dat hoort er bij, en kon er vannacht 2 keer uit om mezelf helemaal leeg te spugen en diarree zo dun als water. Heel de dag al beroerd, kan alleen maar liggen. Als ik ga zitten of staan wordt ik weet misselijk en duizelig. Vandaag wel al 3 mandarijntjes gegeten, vitaminesupplementen, bouillon met n boterham en probeer zoveel mogelijk te drinken. Net helaas weer overgeven. Ben bang dat ik zo uitdroog of te weinig binnenkrijg voor de kleine. Net nog een testje gedaan: in 5 dagen tijd van n hele lichte streep naar n knalstreep. Dat gaat blijkbaar wel goed. Mijn vraag: moesten jullie ook zoveel overgeven in het begin? Hoeveel of hoe vaak is teveel/tevaak? Wanneer moet ik aan de bel trekken? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

2. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Ik gaf bij mijn eerste zwangerschap om de 5 minuten over tm 26!! weken en at/dronk minder dan jij aangeeft. De baby pakt toch wel wat ie nodig heeft. Jezelf vooral dwingen te blijven drinken en blijf eten wat je lekker vindt.

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nou is het nu wel zo dat er ook buikgriep heerst....... dus dat zou misschien ook nog kunnen.

Bij mij kwam de misselijkheid in week 6 opzetten en is nog niet helemaal weg maar verbeterde rond week 16.

Je kindje komt niets te kort hoor, want die pakt jou reserve wel.
    Wel in de gaten houden of je wel iets binnenhoudt.
    En als je het niet vertrouwd, aan de bel trekken bij je huisarts.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dit klinkt eigenlijk meer als een griepje, dus no worries je beeb zit heel goed beschermd! Zorg inderdaad wel voor genoeg vocht, dus vergeet het eten even. Neem lekker wat paracetamol, lekker douchen en optijd naar bed met een kruik en over een paar dagen weer beter. Blijf je nou echt morgen alles eruit spugen (dus direct na het drinken) trek dan even aan de bel bij je huisarts..
    Beterschap!

5. Judithv87

Judithv87 Lid

3 dec 2013
    89
    0
    0
    Bedankt meid! Lig heel de dag al onder de wol. Hoorde net van 4 vrienden dat zij t zelfde hebben. Blijkbaar n buikgriep, maar nu ik zwanger ben vond ik t lastig te bepalen of t griep was of de zwangerschap. Bedankt voor hullie reacties, laat t eten even staan en ga goed drinken!

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het kan idd buikgriep zijn, maar dan nog moet je voorzichtig zijn met uitdroging. Vooral spugen, diarree en weinig drinken kan je snel uitdrogen tijdens je zwangerschap. Ik zou straks toch even de huisarts bellen voor advies.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou nu voorrang geven aan drinken, even niks eten tot je wat water of slappe thee binnen hebt kunnen houden. Dingen als citrusvruchten kunnen de maag ook best irriteren als je er sowieso al last van hebt; als je drinken binnen lunt houden, begin dan eens met het eten van een beschuitje of wat appelmoes.

Deel Deze Pagina