10 weken hartje gehoord met angelsound?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Fleur88, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur88

Fleur88 Actief lid

12 dec 2012
    342
    289
    63
    Hoi dames!

Ik ben helemaal in de zevende hemel wAnt het lijkt erop dat we net het hartje voor het eerst hebben gehoord! Een heel ritmisch gerikketik op steeds dezelfde plek, en was goed te onderscheiden vAn mijn hartslag die veeel langzamer ging! Iemand van jullie ook deze ervaring met angelsounds? En zo vroeg?

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Volgens mij kun je het hartje met de Angelsound pas vanaf 12 weken echt horen, maar dat heb ik ook maar van horen zeggen. Heb zelf geen angelsound.

3. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Ik hoorde de kleine ook met 10 wkn...moest wel goed zoeken ze zat nog erg "diep" ;)

4. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Wij hebben het hartje met 9 weken en 1 dag gehoord. Kon hem toevallig meteen vinden en was duidelijk dat het niet mijn eigen hartslag was. Dag er na met de computer op kunnen nemen. Erg leuk!

5. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Met net 9 weken konden wij het hartje vinden met de angelsound.

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ja, hier ook 2 keer met 10 weken :).
    Bij de 2e wel geregeld eerder geprobeerd maar zonder resultaat en ineens vond ik hem wel 2 dagen later en zo duidelijk dat het haast onmogelijk was dat het 2 dagen ervoor niet te horen was maar wrs gewoon verkeerd gezocht/verstopt ;).

7. langpootje

langpootje Actief lid

31 okt 2012
    164
    0
    0
    hier ook dit keer met net 9 weken voor het eerst gehoord.

bij de eerste zwangerschap met 11 weken.
    bij de tweede met 10 weken

dus ga elke keer een weekje vooruit haha

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Yep precies zo, ook met 10 WK.. Aan de zijkanten hoorde ik m'n eigen hartslag en heel laag onderin meer naar t midden ons meisje.. :);)

Leuk joh! :)

9. Fleur88

Fleur88 Actief lid

12 dec 2012
    342
    289
    63
    Dankjulliewel! Ik twijfelde of we het ons niet verbeelde maar het klinkt echt als een kleine treintje, zo tjoeketjoek en dan heel snel. Super gaaf! Thnx voor alle reacties!!!

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Kan idd prima. Bij mij met 8 weken 'nogwat' met een vergelijkbaar apparaat als angelsound

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    helemaal super echter mag ik jullie er wel op wijzen dat het luisteren naar het harte word afgeraden tot minstens 12 weken dit in verband met de straling die het apparaat afgeeft op het wel heel prille hartje (mijn verloskundige zei zelfs dat er aanwijzingen waren op een miskraam i.cm. het luisteren naar het hartje omdat het zooo heet word en het hartje net een mm klein is) nu word er ook bij verloskundige en ziekenhuizen niet meer naar het hartje geluisterd voor 12 weken in verband met dit gevaar.

ik ben hier best bang van geworden toen en heb niet meer geluisterd tot 13 weken beter voorkomen als genezen nietwaar :)

12. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Hier ook met 10 weken al !En zolang je eerst je eigen hart vind (langzaam dof soort van heipaal geluid) en vervolgens een rikketik vind dan kan je er zeker vanuit gaan dat het jullie beeb is :D geniet ervan!

13. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik ook gelezen, in ieder geval over de doptone. Het schijnt dat vooral wanneer je vaak/lang luistert, de stralingen ongezond voor je kindje kunnen zijn.

14. een angelsound heeft geen straling.. alleen geluidsgolven.

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    en hoe denk je dat het geluid weerkaatst word naar de angelsound juist via de hart van de baby, nogmaals iedereen moet doen waar hij./zij zich goed bij voelt maar ik heb die duidelijke waarschuwing gehad van mijn verloskundige dus ik geef dat door, nogmaals beter voorkomen als genezen maar iedereen bepaalt natuurlijk zelf :)

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    ik had em met 8.6 week in huis en gelijk geprobeerd met een prachtig treintje als resultaat ;)

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    ik ben in juni bevallen en in die zwangerschap kreeg ik bij de vk al met 7 wk het hartje te horen.. Dat is dan wel erg recent of niet?

18. Luja

Luja Niet meer actief

Wij konden het hartje vanaf 9 weken vinden!!
    Wij luisteren altijd eerst naar mijn hartslag en daarna zoeken we die van ons kindje, dan weten we zeker dat het een andere is

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ja klopt het is pas sinds dit jaar ik ben inmiddels bijna 30 weken zwanger en toen ik 8 weken zwanger was is mij dit verteld door zowel echobureau als verloskundige en in het ziekenhuis, vorige zwangerschappen heb ik ook naar het hartje mogen luisteren dus is idd nieuw beleid, maar ik wou dit topic niet vervuilen ofzo sorry daarvoor maar ben best geschrokken toen ik dat hoorde, dat er al die jaren zulke risico's genomen werden vandaar mijn berichtje :)

20. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Wij ook met een kleine 9 weken, echt super was dat!

Deel Deze Pagina