Hoi, Ik heb nu al 3 dagen pijn onderin mijn buik. Alle verdere symptomen wijzen op mijn eisprong. Maar het duurt dus nu al 3 dagen, is dat normaal? Eerst was het wisselend links/rechts, nu is het vooral in het midden. Meer gevoelige baarmoeder ofzo..? Kennen jullie dit? Of kan het toch iets anders zijn?
Oh, hahah! Dat zou leuk zijn, maar denk niet dat dat zo is. Dat kan haast niet met ongesteld zijn op 10 november, nu al zwanger.. Maar gefeliciteerd!
Mijn ovulatiepijn duurt soms ook wel tot vijf dagen en trekt ook door mijn hele onderbuik. Dat is dan tot het moment dat het eitje ook echt springt, dan is de druk eraf. Waarschijnlijk heb je gewoon een dikke vette follikel klaarzitten die op springen staat
Hahahahah, een dikke vette follikel!! Lekker hoor! Nou, het is te hopen! En ik hoop dattie gauw knapt (dat klinkt echt zo akelig..), want ik vind het niet fijn!
Ik heb daar ook last van exact hoe jij het omschrijft. Soms ook een ongi gevoel erbij. Als het ergste voorbij is dan is me bm nog gevoelig als je er lichtjes op drukt. Ik weet ook niet wat het is. Zit zelf ook in het dubio. Temp je ook? xxx
Ja, heb ik ook. Als ik op mijn baarmoeder druk is gevoelig. Gisteren nog geklust en toen moesten we ook even beetje draaien en wiebelen, anders was dat ook gevoelig Nee, ik temp eigenlijk niet. Omdat ik er eigenlijk nog niet zo mee bezig wil zijn, is net de eerste ronde. Maar goed... nu dat gedoe met die eisprong en het duurt zo lang die pijn, lukt het dus niet zo goed om er niet mee bezig te zijn, hahah! Temp jij wel? Moet ook eerst uitzoeken hoe het werkt, wanneer ik moet tempen enzo.
Ik temp wel en dat doe ik iedere ochtend om de zelfde tijd voordat ik opstaat. Ik hou het bij in een programma Fertility friend en die spoort dab je eisprong op dus erg fijn om te weten dat je een eisprong hebt. Anders klik je een keer op mijn banner dan zie je het wat het is. Bij mij was het klussen ook pijnlijk het voelde alsof er tegen me bm aangeketst werdt. Eergister tijdens het klussen voelde ik het nog maar was wel weer minder als daarvoor. Ik probeer er ook niet al teveel ermee bezig te zijn maar onverwacht denk je er toch aan en zeker als je nod er weer aan komt. Helaas heb ik dat nu sterk minder want er is een grote kans dat ik deze maand geen eisprong heb gehad. Dus heb de hoop voor het sint kadootje opgegeven. En wacht nu maar tot mijn ongi komt. xxx
Ja, is echt heel vervelende pijn! Dacht even dat het minder werd, maar weet niet zeker. Balen dat je geen ei hebt gehad! En stom is dat ja, dat je er toch zo mee bezig bent, terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wilt. Nou ja.. ik wacht het nog maar even af deze ronde. Als ik nu ga tempen ben ik er nog meer mee bezig. Dus wacht nog even tot een paar rondes verder. Maar wel handig zo'n hulpmiddeltje die het voor je uitrekent . Succes!!
heb precies de zelfde pijn de afgelopen 3 dagen gehad sinds gister avond over gelukkig, woensdag ochtend zo erg dat ik niet eens rechtop kan staan, de kans dat dit mn eitje is is erg groot dus dat hoop ik dan maar haha volgende maand eens gaan tempen om het eens in de gaten te houden wanneer dan precies die eisprong is maar bleh wat een pijne ging echt nergens over
Ik heb dit ook afgelopen maand gehad, kan ook zijn dat je follikel nog aan het groeien is en dat voel je omdat hij op knappen staat zeg maar, je ovulatie kan erna komen maar sommige vrouwen hebben weer last na de ovulatie omdat de lege follikel soms vult met vocht en dat kan ook pijnlijk voelen.
Hoi Puck, Ik heb meestal een dag voor mijn eisprong wat ongikrampjes, heel licht maar, en een paar uur of een dag lang een super gevoelige baarmoeder met steken. Zelfs sex of over een bobbel rijden op de weg doet al pijn. Dan weet ik dat mijn eitje bijna gaat springen. Als het eitje eenmaal gesprongen is trekt deze pijn ook weer weg. Ik heb dus alleen voor de eisprong last, niet erna meer Het eitje zelf voel ik niet springen
hoe kan ik het beste dan bekijken of mijn pijn voor of na de eisprong is? door te tempen of ovulatie testen?
Ah, het is dus nog steeds goed mogelijk dat het wel mijn ovulatie is. Wat irritant zeg, nooit eerder zo gehad. Inderdaad deed een hobbel of hoesten gisteren al pijn. Ook een volle blaas voelde ik drukken. Vandaag gaat het wel iets beter, nu alleen nog gevoelig als ik erop druk. Niet doen dus! Bedankt voor jullie reacties!! En lastig te bepalen dus of het voor of na de sprong is...
Ik voelde 'm dit keer ook heel goed, en de pijn hield 4 dagen aan. Dit was de eerste keer dat ik steeds riep naar mn man dat ik last had van rammelende eierstokken hi hi. (vond het soms best zeer doen).
Ik kan me hierbij aansluiten bij de dames hierboven. Bij mij houd het ook een paar daagjes aan zodra het ei is gesprongen dan trekt het weer weg. Maar heel geleidelijk. Daarom twijfel ik ook zo erg of dat ik wel een eisprong heb gehad, volgens ff nog niet maar mijn gevoel weer wel. Zo dubbel allemaal terwijl je temp altijd de waarheid zegt. xxx
Tempen weet je zeker wanneer je eisprong is geweest echter dan ben je vaak al te laat met klussen daarom combineren de meeste meiden het, vanaf de ovulatietest piek duurt het 24/48 uur voordat het eitje springt en de zaadjes doen er ongeveer 10 uur over, als je alleen temperatuurt kun je dus te laat zijn. Als je dit combineert weet je wel of het echt je eipijn is of dat het groeipijn of napijn is.
Heb trouwens ook wel eens een cyste gehad die vrij pijnlijk was dat kwam omdat d gesprongen follikel was volgelopen met water, dit is in principe onschuldig al halen ze ze boven de 7cm weg over het algemeen, mijne verdween vanzelf na 1 maand en volgens de gyn kun je er gewoon zwanger mee raken, je mag alleen geen medicatie zoals clomid als je een cyste hebt.
tnx voor de tip dan zal ik mijn comende cyclus is in de gaten gaan houden wanneer in de pijn heb en wanneer mijn eisprong is, altijd intresant om te weten en handig voor als we serieus aant klussen gaan haha dank je
Goed, het kan dus nog een dag duren. Hoop dat het dan wel over is, vind het echt niet fijn. Maar ja.. je moet er wat voor over hebben.. Enneh.. als het dus te lang duurt, dan kan het ook cyste zijn. Hoe kwam je daarachter Pearll?