Hallo Ben vandaag bij mijn gyn geweest, omdat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden na mijn curretage ( vandaag 7 weken geleden) Nu moet ik van haar 1 maand tempen, heb een templijst gekregen en zodra het verhoogt dan moet ik binnen een week naar het ziekenhuis voor bloedprikken. Heb labformulieren ook al meegekregen en dan moet ik 10 juli weer bij haar terugkomen. Ga 11 juli op vakantie. Moest elke dag op gezette tijden tempen en het liefst rectaal. Oke dat snap ik maar nu, wat is nu eigenlijk een verhoging. Praat ik dan over 0,5 of 1,0 graad. Ik had alles verwacht maar niet dit verhaal, had gedacht dat ik primolut kuur of zoiets ging krijgen. Maar nu wil ze kijken of ik wel een eisprong heb of niet en hierdoor zou ze beter beeld krijgen en anders kunnen ze verder kijken. Hoop dat jullie mij kunnen helpen Gr samantha
Hoi hoi, Wat vervelend dat je nog steeds niet ongi bent geworden. Hoop dat het tempen je wat meer inzicht zal geven, al is dat na 1 maand wat lastig te zeggen. Tempen doe je idd elke dag op dezelfde tijd. Bij tempen praat je in 10e graad enzo, niet in halve graad. Je zal zien dat dat al een heel verschil kan maken. Wanneer je eisprong is geweest zal je temp de dag erna met minimaal 0.2 graden stijgen, hij is dan hoger dan je gemiddelde temp van voor je eisprong. Vervolgens blijft je temp gedurende totaan je nod hoog. Meestal zie je wel een flink verschil en ook je curve zal dat heel duidelijk aangeven. Mijn temp is voor mij ei bijv rond de 36.5/36.6 maar als ik mijn eisprong heb gehad blijft ie tot aan mijn nod zo rond de 37.0/37.1 en soms hoger. Nou ik hoop dat je hiermee uit de voeten kan
Hoi Kweb Ja ik moest nu voor 1 maand tempen, maar het gaat de gyn geloof ik meer om te kijken of ik een eisprong heb ja of de nee. Zodra mijn temp omhoog zou gaan, moet ik binnen 1 week gelijk bloedprikken. Op het lab formulier staan 2 vakjes aangevinkt, namelijk oe2 oestradiol en prog progesteron.
Mijn gyn adviseerde me juist ovulatietesten ipv tempen. Ik ben al een jaar aan het tempen en zie elke keer duidelijk een eisprong, maar hij vond dat de eisprong aan de late kant (dag 15 in een cyclus van 25dgn) dus dacht dat ik de eisprong wrs eerder heb. Maar met temp. opmeten kun je ook wel kijken of je een eisprong hebt (is zeker ook goedkoper dan een ovu-test) Je temperatuur opnemen kun je het beste meteen na het wakker worden doen (dat is je zn basale temperatuur) Kijk anders eens op www.fertilityfriend.com, daar vind je uitleg over dit soort curves en kun je het ook online bijhouden.