Ik weet dat er heel veel topics zijn over afvallen etc. Maar, ik heb toch echt even een vraag haha. Ik ben al bijna 22 kilo kwijt in 6 maanden tijd. Nu sport ik al een tijdje met insanity, 4 dagen in de week. Dit is wat ik eet ongeveer op een dag; O; brinta met magere melk, banaan en wat rozijnen OF muesli met magere melk, banaan, pure cacao nibs en gebroken lijnzaad T; 2 zilvervlies rijstwafels of zo of een eiwit shake L; 3 volkoren boterhammen met 2 gekookte eieren, of een avocado, of amandelpasta etc T; handje ongezouten noten/rijstwafels en sowieso nog wat fruit A; gewoon gezond eten; volkoren pasta, zilvervlies rijst, veel groente, vaak eet ik vega, soms wat vis. Quinoa, zoete aardappel etc. Gewone aardappelen eet ik nooit. Maaar... De laatste tijd heb ik veel honger, vooral met tussendoortjes, als ik moet rekken tussen lunch en avond eten enzo. En ik eet avond eten rond 7 uur, maar krijg rond 11 uur weer honger. Het is wel te doen, maar niet fijn. Wat doe ik verkeerd? Ik weet niet goed wat een verantwoord tussendoortje zou zijn, en vooral savonds na het avond eten ook, mocht ik ineens enorme honger krijgen rond 10 uur s avonds. Wat raden jullie aan?
Als ik kijk naar het schema wat ik heb gehad van mijn dietiste zou ik in de ochtend nog een stuk fruit erbij nemen tussendoor. En in de middaf bv fruit met (magere) kwark eten. Dit vult goed en weinig kcal. In de avond mah ik nog wat zuivel en twee crackers, misschien voor jou ook wel prettig. Ik sport niet zoveel, dus mijn vraag aan jou: bij jij een sportief type van jezelf? Of zo geworden door het willen afvallen? Hoe werkt het en is het vol te houden dat Insanity? Ik moet 10 kg kwijt, minimaal. Oh en hoe combineer jij het met je moederschap? Heb 2 kinderen.
Ik heb al 2 stuks fruit over de gehele dag heen in mijn eet schema, dus dat is geen optie voor nog extra tussendoor smorgens. Kwark zou ik inderdaad als extra tussendoortje kunnen eten, zonder fruit, misschien kan ik er wat goji bessen of rauwe cacao in doen en gebroken lijnzaad. Dat is wel een idee. Wat in de avond na 8 uur, wat kan ik dan nog eten? Vroeg ik me af.... Crackers, in de avond, hm, zijn khoolhydraten he, dus niet handig als je vet wilt verbranden. Ik train 4 dagen in de week, insanity. Goed vol te houden, vind het leuk. Ik sport vaak savonds als mijn dochter op bed ligt gewoon!
ik ken insanity niet echt supergoed, maar volgens mij is jet best een heftig programma? hoelaat sport je? het is slim om voor het sporten even iets te eten en vlak erna ook om je lichaam weer energie te geven. heb je wel is je bmr berekend? kijk eens hoeveel calorieën je nodig hebt om te functioneren en hoeveel je extra nodig hebt voor het sporten en vergelijk dat dan met de calorieën die je nu binnenkrijgt. dan weet je meteen of je meer kan eten zodat je ook dat hongergevoel niet krijgt. (heb het idee dat je te weinig eet)
Hhm de crackers is wel het advies van mijn dietiste. Puur voor de verbranding zegmaar. Anders wat rauwkost pakken? Doe je het thuis dan, het sporten?
Ohhh das inderdaad gemeen scarabee !! Gek genoeg heb ik meer zin in wat gezonds, broodje avocado of zo.. Hmm haha, helaas al op vandaag.
Ja het schijnt best heftig te zijn. Ik sport meestal een uur na het avond eten, erna eet ik dus niks meer, na het sporten! Als ik smiddags kan sporten, pak ik ervoor een eiwitshake en erna mijn lunch. Als ik nog een halve kilo wil afvallen in de week, heb ik 1700 calorieen nodig dacht ik. Denk zelf ook dat ik iets te weinig eet. Vandaar dat ik nog wat extra tussendoortjes zoek die ik makkelijk kan pakken.
waarom zou het 's avonds na 8 uur niet meer mogen? je stofwisseling gaat echt niet ineens in slaapstand dan hoor.. ik neem na het sporten bijv nog wat kwark met muesli.. (ik train rond 21.00)
Ik dacht dat het niet verstandig was om zeg maar nog brood of khoolhydraten na 8 uur te eten voor je gaat slapen enzo! Dat alleen eiwitten nog mogen.
Ik had juist begrepen dat een beetje koolhydraten en vetten juist goed is s'avonds om de stofwisseling op gang te houden. Anders eet je een bakje garnaaltjes met zelfgemaakte saus van kwark ?