Medicijn vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Happy, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Er staat op het etiket dat ik het uiteen moet laten vallen in water, alleen vond ik dit gister zooooo vies is het heel erg dat ik ze vandaag gewoon normaal inneem? Ik moet deze pillen elke dag slikken en heb gelijk een doosje gekregen voor de hele maand kan er dus ook niet mee terug!

Ik denk dat het ook uiteen valt in me maag, dus daarom mijn vraag en hiervoor de HAP te bellen vind ik ook zo raar haha, maar weer over me nek gaan er door heb ik ook geen zin in, hoop dat iemand dit weet!

Groetjes

2. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Het zal vast niet voor niks in de gebruiksaanwijzing staan. Misschien tot maandag even volhouden, eventueel mengen met suiker of zoetstof en daarna een flinke scheut frisdrank om de smaak weg te spoelen. Dan kan je maandag de apotheek even om advies vragen. Anders morgen even langs de dienstapotheek als het echt niet om uit te houden is, misschien dat zij zeggen dat het idd ook gewoon doorgeslikt kan worden.

3. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Om wat voor medicijnen gaat het?

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Wat voor medicijn is het ja? Soms mag het als je na het in nemen voldoende water drinkt..

5. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Fluoxetine antdepressie medicijn

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Die heb ik ook gehad. Heb jij geen capsules dan?
    Ben nog even de bijsluiter gaan nakijken en daar staat toch duidelijk op dat je de capsules in zijn geheel inslikt met een slokje water.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Die heb ik ook gehad, maar waren gewone tabletten die je gewoon kon inslikken met een beetje water.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    helpt een flinke scheut sterke limonadesiroop er doorheen niet ? Dat doe ik hier nogal eens ;) met smerige drankjes.. en dan je neus dicht en drinken. Iets anders om de restjes (korreltjes) weg te spoelen heb ik dan al klaarstaan...

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou er gewoon de ha voor bellen, vind het helemaal niet zo'n rare vraag.

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

als het er zo op staat zou ik het niet doen. Misschien is het spul te sterk voor je slokdarm bijvoorbeeld.

11. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Ik ga het maandag maar eens na vragen, tot dan los ik ze wel op in water!

Ik had eerst de capsules, slik ze net een maand nu alleen waren die op dus moest deze wel nemen!

12. muis26

muis26 Fanatiek lid

is het gewoon een vaste pil? of een soort plastic capsule waar poeder in zit?

13. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Het is een vaste pil

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    De reden dat het opgelost moet zijn, heeft waarschijnlijk te maken met de manier waarop het moet worden opgenomen in het bloed. Hoe kleiner de stukjes, hoe eerder het wordt opgenomen, bijvoorbeeld in de mond, keel, slokdarm. Reden daarvoor kan zijn dat men wil dat het snel werkt, maar ook dat het minder goed werkt als het in de maag komt, omdat het maagzuur de werking tegengaat, of misschien zelfs wel verkeerd reageert... Ik zou gewoon de gebruiksaanwijzing volgen.

15. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik heb deze ook gehad, en inderdaad ze zijn zoooooooooo vies!!!
    Ik heb ze vaak gewoon doorgeslikt hoor, maar ik heb toen ook om capsules gevraagd, zou ik maar even doen als ik jou was!
    Zelfs als je em heel doorslik proef je het nog!!! bah!!!

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Heb het ook wel eens gehad dat ik die capsule net niet snel genoeg doorslikte. Niet op gelet of ik nog iets in mijn glas had en capsule al in mijn mond...
    Echt een heel vieze smaak.

Deel Deze Pagina