Hallo Dames, Ik moet even wat kwijt! Dit is het zwangerschapspagina.nl, maar ik vind het tegenwoordig steeds meer op een medische vraagbaak lijken. Steeds meer word er aan ons leker gevraagd on pukkels, moedervlekken, röntgenfoto's, gekke vlekken en andere syptomen te beoordelen. Vaak als het even kan nog met foto's erbij. Nu snap ik ook wel dat als je het niet wil zien, dan moet je het niet openen. Maar de titels alleen al zorgen bij mij al voor irritatie. Ik vind dat als iemand twijfeld over zijn/haar gezondheid dan moet je de vraag neerleggen bij de mensen die er echt verstand van hebben. Dit is een zwangerschapsforum, waar mensen komen omdat ze bezig zijn met alles rondom zwangerschap en bevalling.. laten we dit zoveel mogelijk zo houden en "de lounge" gewoon gebruiken voor andere leuke luchtige zaken. Zo dat lucht op
Volgens mij mag iedereen hier gewoon neerzetten wat hij/zij zelf wil. Misschien een ander onderdeel van het forum zoeken? Of een ander forum? Het ene moment schieten de hypotheek/huis vragen als paddestoelen uit de grond, en een ander moment dit soort topics. Lekker boeiend Het enige wat je er aan kan veranderen is je eigen irritatie.
Ik vind dat er gewoon erg vaak teveel op ons oordeel word vertrouwd. Terwijl een telefoontje naar de huisarts zo gemaakt is.
Als je je hieraan al irriteert moet je misschien niet op een forum zitten Iedereen staat toch vrij om een topic te openen over wat hem/haar dwarszit. of dat nou om een pukkel, een auto, een relatie of weet ik veel wat gaat. Ben het met je eens dat mensen beter een arts kunnen bellen maar niet iedereen denkt hetzelfde En dat is toch ieder z'n keuze.
Dat weet je niet, maar duizenden weten meer dan 1. En soms willen mensen hun hart luchten, hun verhaal kwijt omdat ze zich zorgen maken. Wat is nu je doel van dit topic? Je hart luchten... waarom mag jij dat wel maar een ander niet?
Dat heb ik persoonlijk dus met titels als 'Pffff' waarbij je geen idee hebt waar het topic over gaat... Maar wat betreft je topic: ik vind persoonlijk dat iedereen zelf mag weten wat hij/zij hier plaatst qua onderwerpen. Ik kan me goed voorstellen dat het fijn kan zijn om hier te vragen of iemand ergens ervaring mee heeft, voordat je gelijk naar de huisarts of een andere zorgverlener stapt.
Ik wil ook niemand voor het hoofd stoten, maar juist op een forum worden 101 verschillende mogelijke antwoorden gegeven op wat de aandoening zou kunnen zijn. Ik denk dat juist als iemand zich zorgen maakt om iets (wat ik me best wel voor kan stellen in veel gevallen) dan is er maar 1 die er voor geleerd heeft en dat is de dokter. Juist met medische vragen kan iemand op een forum misschien net wat onzekerder worden omdat wij met allemaal verschillende antwoorden komen. Ik vind dat je op een forum veel moet kunnen zeggen, maar ik ben van mening dat vragen over klachten en aandoeningen bij de dokter thuishoren als is jet voor de gemoedsrust van die gene die de vraag steld
De lounge op zwangerschapspagina is bedoeld voor alle onderwerpen wat niks met zwangerschap en/of kinderen te maken heeft. Dus mijns inziens mogen mensen gewoon een topic openen over medische zaken. Als je de titel niet bevalt van een topic, dan is het heel makkelijk: dan open je hem toch niet? Heb ik ook met genoeg topics die me toch niks interesseren.
Ik kan me daar echt niet druk om maken, daar is de lounge toch voor, voor alles wat niet met zwanger worden/zijn/baby's te maken heeft? Ik erger me wel aan verkeerd geplaatste onderwerpen en ook aan onderwerpen waarbij je aan de topictitel niet kan zien waar het over gaat
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook nooit zo goed snap waarom zulke vragen niet bij de experts worden neergelegd. De kans dat je hier je antwoord vind is praktisch nihil maar de kans dat je je nog ongeruster maakt door allerlei vergelijkingen bv is juist een stuk groter..vind ik. Maar om nou voor anderen te gaan bepalen dat ze het hier niet mogen neerzetten omdat ik me er aan erger..neeuh. Mogen ze lekker zelf weten.
Ik vind zulke onderwerpen alleen vervelend als er gevraagd wordt of ze naar de dokter moeten gaan ja/nee, vervolgens antwoorden er 8 ja en 2 nee. En dan gaat de TS toch maar niet naar de dokter..
Tja, iedereen is natuurlijk vrij om een topic te openen. Ik erger me er niet zo aan. Ik klik er vaak gewoon niet op.. Maar ik snap er vaak ook weinig van hoor. Zoek je naar lotgenoten dan begrijp ik een topic zeer zeker wel. Maar vragen wat iets is? *foto van een blauwe teen* "Moet ik naar de huisarts?" Wat dacht je ervan om de HA te bellen en te vragen of je langs moet komen? *omschrijving van pukkeltjes op ruggetje van een kind* Is dit besmettelijk? Wat dacht je ervan om de HA te bellen en te vragen of je even langs moet komen? Vaak is dan het antwoord van TS (als er al een antwoord komt): "Ik kijk het nog even aan." of "Het is vandaag al minder dan gisteren" Zucht
Och, ikzelf heb geen grenzeloos vertrouwen in 'de dokter' hoor. Dat je ergens voor geleerd hebt wil niet altijd alles zeggen. Hoor ook altijd graag 1000 meningen van anderen, gewoon om te vergelijken.
Tja. Soms dan zit je ergens mee of heb je vragen. Is net de huisarts al gesloten en denk je ook dat het nou niet bepaald spoed is. Dan is het fijn om van zoveel mogelijk mensen te horen hoe zij met de situatie zouden dealen. En daarnaast ben ik hier vaak genoeg mensen tegen gekomen die werkzaam zijn als huisarts assistente of in verschillende laboratoria. Volgens mij zit hier zelfs iemand die werkt op een of andere röntgen afdeling. Dus zo gek is het niet dat mensen denken dat zij hier antwoord kunnen krijgen op niet direct levensbedreigende situaties. Als het hier nou vol zou staan met topics zoals "Mijn kind haalt geen adem meer en loopt blauw aan, moet ik de dokter bellen? ' Zou ik je frustratie kunnen begrijpen. Er zijn overigens genoeg fora waar je ook over zwangerschap kunt praten en waar het stellen van medische vragen verboden is. TIP