Wil iemand meekijken? Wel of geen ovulatie?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Mamavanhannah, 28 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    @manaolana : Nou ik heb vanmorgen op mn vaste tijdstip 4 keer achter elkaar gemeten, 3 keer was 36.7, een keer was 36.8. Hoe betrouwbaar is dat dan? En waar moet ik dan van uit gaan? :confused:
    Ik hoop natuurlijk heel erg dat ik wel mn ovulatie heb gehad maar dat is misschien wishful thinking? Tegelijk is 36,7 ook niet echt mn basale temperatuur en ik kan ook nog gisteren mn ovulatie hebben gehad toch?

En toen heb ik verder voor de gein om half 9 nog eens getempt (tussendoor niet uit bed geweest, gewoon verder geslapen). En toen was mn temp 37.0! Weet dat dan verder ook niet betrouwbaar is maar vond t wel opvallend.

Plaatje is van mn cyclus tot gisteren, heb temp van vandaag nog niet erin gezet omdat ik niet weet welke ik moet kiezen. De schaal kan ik er niet bij krijgen (eenmaal 36,7 na de eerste positieve ovulatietest, rest van de tijd 36,4 of 36,6 gehad).

Bijgevoegde bestanden:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Waarom temp je 4x achter elkaar??

Na de 3e keer heeft je lichaam toch wat meer beweging gehad en is hij met 0.1 gestegen.
    Je moet daarom gewoon 36.7 aanhouden.
    De eerste meting dus.
    Die van 8.30 is dus heel normaal want toen heb je dus langer geslapen dan normaal en later gemeten en dan is je temp altijd hoger en dus onbetrouwbaar en niet geldig in jouw geval.

Gezien je temp van vandaag denk ik dat jouw lichaam nog bezig is met de eistijging (progesteron is dan traag opgestart) en zou je ei op vrijdag zijn geweest.
    1 voorwaarde... hij moet morgen dan echt wel 36.8 of hoger gaan zijn ;)

Ps...ik zou fertility friend gaan gebruiken.
    Dit kaartje is best lastig af te lezen omdat je geen tempwaardes ziet en dit kaartke geeft je ei aan op de dag vd posi ovu en dat klopt van geen kanten :)

3. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Dank voor je reactie.
    Uiteraard snap ik dat vier keer tempen nergens op slaat, maar kon t niet geloven dat ie niet omhoog was gegaan dus daarom.

Maar goed het kan dus nog steeds. Hopelijk is ie dan morgen verder gestegen!

4. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Nou eindelijk een goedw tempstijging gehad:thumup:

Maar nu twijfel ik wanneer mn ovulatie is geweest. Zaterdag of zondag? Wat denken jullie?

Bijgevoegde bestanden:

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou hem op vrijdag houden.
    Met een slowrise op zaterdag en zondag.

6. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Omdat toen de eerste kleine stijging was? @RoGiJuLi

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Ja klopt. En die waren hoger dan je gemiddrld basaal ;)

8. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Ok dan ga ik daarvan uit, dank voor het meedenken.

Deel Deze Pagina