@babyd: Mijn eerste is ook prematuur geboren met 35 weken. Ze had vocht in der longetjes en wilde maar niet drinken. Ze heeft 2 weken in het zkh gelegen en mocht toen met een sonde mee naar huis. De tweede hadden ze bij 32 weken al verwacht maar gelukkig hield ons mannetje het uit tot 38,5. Beiden zwangerschappen waren niet makkelijk de bevallingen gingen daarin tegen heel goed en snel. Eerste in 4 uur en de 2de in half uur tijd ! Moet zeggen dat alles me niet zou tegenhouden. Maar kan me goed voorstellen dat dit in jou geval wel zo is. Toch fijn dat jullie het beiden nu weer zien zitten. Gaan jullie er ook voor of dat nog niet? Ik moet zelf echt goed uitzoeken of ik ook het kindje wil of puur de zwangerschap. @ukkie2009: Ooooh wat zou het idd bijzonder zijn een wondertje. Dan moet het gewoon zou zijn. En ik denk dat als het zo is je jezelf neerlegd bij dat bv de meiden samen op een kamer moeten. Gevoel of verstand dat moet ik ook goed overwegen tot nu toe is het puur mn gevoel. @ikbenlief: Natuurlijk mag je jezelf hier sluiten. Jeetje dat is niet niks zeg. Ik kan mezelf niet indenken hoe het voeld. Maar het lijkt me vreselijk omdat te horen te krijgen. Wat het financiele betreft is helemaal waar. Dat benoemt mijn vriend ook steeds. Zwemles is hier voor een A diploma al ongeveer 800 euro. En op latere leeftijd het studiegeld. En de studiefinaciering gaat er ook nog eens af en de OV kaarten. Het ziet er echt niet roos kleurig uit allemaal. We moeten ook onze baan nog maar behouden enz enz. Mensen om mij heen zeggen dan jaaa maaar waar er 2 kunnen eten ook 3. Wat eten betreft gaat dat wel lukken maar een kindje heeft meer nodig. En ze willen ook steeds vroeger een mobiel enz en je zult er toch een beetje in moeten gaan. Lastig allemaal he?! Liefs,
@enjoyllife is er bij jou ook een verklaring gevonden voor de vroeggeboorte dan? Omdat ze je 2e bij 32 weken al hadden verwacht? Waren je zwangerschappen verder wel goed? Ja wij willen er wel voor gaan maar de vraag is wanneer. Wij moeten er samen nog uit komen of eigenlijk beter over praten vanaf mijn man zijn kant. 't Komt bij ons niet aanwaaien maar daar denkt hij niet over na. Maar daar heb ik al wat op bedacht . Toevallig vanmorgen dingetjes ingepakt een kaart met een heel verhaal er op en als laatste "wil je er weer samen voor gaan?" daaronder chocolade en daaronder 2 doosjes zwangerschapstesten. Dus die heb ik nu opgeruimd en ga het hem geven wanneer we even tijd samen hebben! Maar als je in jou geval dan naar je twee kindjes kijkt zie je er dan wel nog 1 tussen liggen, kruipen en lopen?
@Babyd: Nee bij de eerste is niks uitgekomen. Bij de tweede was mijn baarmoeder mond al verweekt bij 32 weken en stond al in de beval stand zeg maar. Ook had ik al voorweeen, maar die heb ik dus gehad tot 38,5 en tjsa toen was al het voorwerk al gedaan dus moesten ze alleen nog mijn vliezen breken en gaan haha ! Wat komt er niet aanwaaien een zwangerschap of geld hihi snap em ff nie! Oooh wat leuk gedaan zeg, een creatieve manier. Uhm of ik dat voor me zie ja en nee. Ben zelf ook best snel druk in mijn hoofd zegmaar en met 3 kids word het alleen maar chaotischer enz. Ik denk dat ik het echt voor de zwangerschap wil. Hoe kwam jij daarachter? Liefs x
Ik liep vanaf wk 15 al met harde buiken vind het steeds vreemder dat m'n gyn nooit iets gecontroleerd heeft (omdat ik nu bij veel lees dat ze wel controles kregen). Maar dat is iets heel goeds om mee te nemen mocht ik weer zwanger worden . Wij moeten de mmm weer in omdat ik geen eisprong van mezelf krijg dus dat bedoel ik dat het niet komt aanwaaien. En dan zul je toch een afspraak moeten plannen ook op een dag dat het ons uitkomt dus dat duurd weer weken. Ondertussen is de "rust" hier wel weer een beetje en ons dochtertje zal zo ongeveer wel naar school gaan mochten we zwanger worden. En dan ga je nadenken he ik dan. Heb 1 foto in de woonkamer hangen van de kinderen en ik voel het gewoon niet compleet. Nog 1 erbij en dan ben ik blij! Is gewoon een gevoel wat niet meer weggaat en alleen maar sterker wordt..
@babyd: Dat is idd erg raar ja. Oh zo bedoel je nee dan komt het zeker niet aanwaaien. Lijkt me een heftig proces. Hoe bedoel je als ze naar school gaat ga je nadenken. Omdat je dan alleen jullie zoontje nog maar thuis hebt? Kan niet echt zeggen dat het niet compleet voelt. Het is tot nu toe denk ik echt het zwanger zijn wat ik zo mooi vind. En dat ik dat nooit meer zal zijn vind ik een heel gek idee. Hopelijk went het en anders moet er nog maar eens goed gepraat worden. Eerst maar eens genieten van deze 2 wondertjes. 9 Juli word de hij 1 het gaat echt te snel. Lief,
@ enjoyllife Nee nu de rust er in komt haha sorry dat ik zo onduidelijk ben. 't Is gewoon zo erg genieten met die twee en wanneer de oudste naar school gaat heb ik ook tijd voor een baby er weer bij, kun je de aandacht iets verdelen. Dus 't zou allemaal mooi kloppen voor mij . Alhoewel 3 me ook wel zwaar lijkt. Vooral 's ochtends vroeg . Je hebt ook nog een klein mannetje dus dacht dat hij al 1 was hihi. Onze jongste is van januari pff 't gaat echt snel.
Met beide, Gevoel en verstand. Mijn man vond zich zelf te oud. Hij had het te druk ennu ben ik zwanger van de 3e. Tusssen deoudste en deze zit straks 9 jaar tussen de jongste en deze 7 jaar. We hebben er alle twee veel zin in. Onze beslissing is op gevoel en verstand gebaseerd. kan het fincieel MMMM ja vast net wel. Kan het met de ruimte in huis? ja hoor gene probleem. Kan het in de auto? Ja ook. Past het in de rest van ons leven ook. Willen we nog een keer al die gebroken nachten ja hoor. Voelt het goed helemaal. Maar dan oet het wel nu anders zijn we ect te oud. Ik heb er altijd 3 gewild en na 4 jaar twijfelen wilde ik dan maar een hond(dat ging niet goed die was vals). Dus hond weer weg. En vorige jaar zei mijn man het lijkt me wel leuk nog een kind gezellig zeker als ze groter worden. Dus gebaseerd op alle twee
@babyd: Haha geeft niet hoor 3 lijkt mij ook heel zwaar. En omdat onze 2 kindjes qua leeftijd dicht op elkaar liggen ben ik bang dat een 3de kindje dan zo een achteraan komertje word snap je. Het kan heel leuk zijn maar ook niet leuk denk ik. De oudere moeten dan ook weer mee in het ritme van de baby. Nee ons mannetje moet nog 1 worden het gaat zeker veel te snel maar dat blijft hoeveel kindjes je ook neemt. @Sojo: Wat super fijn dat jullie de knoop hebben doorgehakt. Maak je jezelf geen zorgen om het leeftijd verschil zoals ik in het stukje hierboven naar babyd heb getypt? En moeten jullie financieel veel inleveren, en hoe doen jullie het dan? Greetzzzz
het leeftijd verschil kan ook iets positiefs zijn. De oudste gaan al naar school volgend jaar kan de oudste zelfs helemaal alleen. Ze kleden zichzelf aan ze douchen zelf. Ze hebben alle twee al zwemdiploma's. Toen ze klein waren moest ik achter twee ukken aan rennen. Dat was erg druk.Ze stappen nu zelf in de auto. Ze helpen met boodschappen doen en ruimen zelf hun kamers op. Ze helpen met de tafel afruimen en ze eten zelf smeren zelf hun boter hammen. Ik heb het druk met sportclubs maar ook daar hoef ik niet meer de heletijd bij te zijn. Dus 2 heel zelfstandige kinderen. En straks een uk. Nee ik maak me niet zo veel zorgen. We hebben een grote familie hier. Met oudere neefjes en nichtjes en dat gaat allemaal heel leuk met elkaar om. Dus ook wat dat betreft is het leeftijd verschil niet echt een probleem denkik Het is heel leuk dat ze bewust deze zwangerschap mee maken. en ze hebben heel veel zin in de baby. Financieel. Tja ik heb vorig jaar ontslag gekregen mijn man is weer naar zijn oude baas waar hij goed verdiende (voor 2 zeg maar) Dus dat zien we ook wel. Kleding voor de 2e en waarschijnlijk de derde krijg je veel 2e hands. dus ook dat drukt te kosten. Zelfs de kinderkamer krijgen we veel tweede hands. Daar waar we het bij de eerste allemaal zelf kochten. Ik geef het geld nu uit aan luxe producten die we bij de eerste niet kochten. We hebben een zeilboot dus wij gaan niet vaak een weekeindje weg wat extra kost. En we kamperen graag. Ik hoef geen kinderopvang te betalen want ik zorg zelf voor ze. We rooien het wel hoor.
En o ja ik merk dat het anders is de baby gaat mee in het ritme van de ouderen. Slapen als ze op school zijn. Zo was het bij mijn dochter ook. Het eeertse jaar doe je kalm aan van wegen het slapen.
Zo meiden, dat is al een week geleden sinds 't laatste bericht hier Ja het babyritme.. Ik ben er met de tijd makkelijker in geworden bij onze tweede en zal er bij een eventuele 3e nog makkelijker in worden anders trek ik het niet. Bij onze 1e was ik zo precies dat je overal de klok gelijk op kon zetten, maar dat houd je zelf niet vol. Dus ja baby op bed wanneer de oudste naar school gaat idd. Dat gaat z'n gangetje dan ook wel weer al zal het een stuk drukker zijn in het begin met het vele voeden! Financieel.. Natuurlijk gaat het meer kosten en je weet nooit wat er in de toekomst gebeurd. Ik ben iemand die me er weleens zorgen om maakt. En niet omdat we het nu niet kunnen betalen hoor. Ben iemand die teveel nadenkt . Maar nu denk ik; (meer) geld of liefde&geluk.. Ik "kies" er dan graag nog 1 kindje bij en minder geld.. Dan zien we wel wat de toekomst brengt. Dagjes weg kunnen ook naar het bos.. Of ergens op de fiets heen gaan en ergens stoppen, even wat eten en drinken en rond kijken . Niet dat wij hier veel in de buurt hebben, maar wij zoeken altijd wel weer iets! En 't kost je bijna niks! M'n man zei nog dat dagjes weg naar bijv. een pretpark of een grote dierentuin dan duurder worden maar zoveel doen wij dat al niet dus dat beetje extra geld kunnen we dan ook wel missen voor een derde kindje. En de leeftijden. Die van ons zijn nu net 1 en 3 dus veel verschil komt er niet tussen. Er zijn immers genoeg kinderen die "pas" een eerste broertje/zusje krijgen wanneer ze 4 zijn. Dus vind het nu echt nog geen achteraan komertje. Maar wij gaan er voor ik ben van de pil af . Nu afwachten of ik een eisprong zal krijgen dat is de vraag. Beide kindjes zijn er gekomen dmv Clomid, dus dat wordt denk ik wel een afspraak met de gyn binnenkort .