Als je een positieve ovulatie test hebt, kun je dan ook geen eisprong hebben door stress? Of heb je dan ook geen ovulatie ?
Een ovulatietest geeft de LH-piek aan. De LH-piek zou je eisprong moeten opwekken. Er is echter geen garantie dat dat ook daadwerkelijk gebeurt. Soms is er wel een LH-piek, maar volgt er geen eisprong. Je kunt aan een ovulatietest niet zien of je wel of geen eisprong hebt. Ik weet niet in hoeverre stress invloed heeft op je eisprong. Ik denk niet dat stress een eisprong kan tegenhouden. Hier lang in het medische traject gezeten om zwanger te worden, en dat was nou niet echt ontspannen te noemen... Ik heb echter altijd een eisprong gehad, als er een follikel op springen stond. En ondanks de stress ben ik toch zwanger geworden. Dus ik geloof niet zo heel erg in het stress-verhaal, en het beïnvloeden van je lichaam door positief of negatief te denken.
Klopt olifant: met een ovulatietest vind je je LH piek. Betekent niet per definitie dat je eitje springt. Enige manier om dat echt te weten is door elke ochtend op dezelfde tijd voor het opstaan rectaal te meten.