Hoe troosten jullie je kleintje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by palmie37, Nov 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Als ze snachts overstuur wakker worden??

Ik haal haar er meestal uit en probeer of ze iets wil drinken(sap of water).
    Ga met haar zitten en liedjes zingen, ga naar beneden even voor baby tv om rustig te worden, rondjes lopen, met haar praten enz....
    Maar niks helpt de laatste tijd, als ik haar weer neerleg gebeurd na 5 minuutjes hetzelfde, overdag niks aan de hand, vrolijk, niet ziek eigenlijk niks aan de hand!

Hebben jullie misschien andere tips?

Liefs Palmie

2. adi

adi Niet meer actief

Misschien maak je haar juist wakker dan?

Ik troost in eerste instantie altijd op eigen kamertje in het donker. Dan pak ik de kleine op, fluister heel zachtjes, en loop rondjes door de kamer met de kleine tegen mijn borsten aan (hoort je hartslag).

Zo worden ze meestal weer rustig en vallen zo ook in slaap. Dan leg ik ze weer in bed.

Als dit niet helpt:
    - kijken of bij ons slapen wel lukt;
    - drinken aanbieden;
    - naar beneden als de laatste redmiddel,. Dit doe ik eigenlijk alleen als het huilen lang duurt, ik het kind niet rustig krijgt, en anders de andere twee wakker worden.
    Maar als we naar beneden gaan, weet ik eigenlijk dat ik de rest van de nacht niet zal slapen, omdat de kleine dan helemaal wakker wordt.

Misschien is dat het probleem? En helemaal als je de tv aanzet?

3. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    1,810
    1
    38
    Ik haal mijn kindje altijd uit bed en leg hem tegen mij aan in ons bed. Als ik het idee heb dat hij bijna weer in slaapt valt (meestal al na 5 minuten) leg ik hem weer terug in zijn eigen bedje.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    In eerste instantie leg ik hem weer goed in bed, instoppen, muziekprojector aan en zijn beer. Even over zijn bolletje aaien.

Als dit niet werkt, er uit halen tot hij rustig is en dit ritueel doen.

Als dat niet werkt krijgt hij een flesje drinken (dit werkt vrijwel altijd als bovenstaande niet werkt).

Als hij daarna nog niet slaapt, weet ik eigenlijk al dat ik dus wel een paar uur met hem op zit. Komt gelukkig alleen voor als hij in een sprong zit.

5. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Hier ook eerst proberen te kalmeren in bed
    zoniet lopen met hem.
    als dat niet helpt flesje helpt dat niet ook een paar uur opzitten! Dit komt de laatste 2 weken erg veel voor!!

6. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    We proberen haar niet uit bed te halen!!
    Dus ook in het donker troosten, meestal is een hand op haar hoofd voldoende. Als dit niet lukt zing ik heel zacht haar "slaapliedje".
    Als ze echt overstuur is, pakken we haar wel uit bed (ong. 3 keer gebeurd) en dan mag ze bij ons in bed voor een fles. Even knuffelen en dan weer naar bed.

7. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Dank jullie wel alvast, ze zit volgens mij in een megasprong want normaal slaapt ze heel goed alleen de laatste week is het echt drama en krijg ik haar echt zo moeilijk rustig!
    Ga toch proberen niet naar beneden te gaan en haar op haar kamertje proberen te troosten.
    Maar na hoeveel tijd zouden jullie toch naar beneden gaan als dit te lang duurt?

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier eigenlijk altijd aan de borst, zo is het vanaf het begin gegaan en nu pikt ze het ook echt niet als je haar laat liggen. Speentje weigert ze ook.
    Soms als ze niet wil drinken, dan ligt ze bij ons op bed tot ze in slaap valt en als alles niet wil, gaat papa met haar naar beneden en soms later nog even wat drinken en slapen.

Hoop dat ze op een gegeven moment de borst niet meer nodig heeft... anders moeten papa en mama flink aan de bak om het af te leren.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    's nachts tv kijken lijkt mij echt een manier om je kindje goed uit het slaapritme te halen in iedergeval....

10. adi

adi Niet meer actief

Maar wat is de reden dat je uiteindelijk naar beneden wilt gaan? Ik weet niet of je nog meer kinderen hebt die anders wakker worden (want dan snap ik het), maar anders kun je haar toch naar jullie kamer brengen en samen in bed liggen?

Hier betekent naar beneden gaan -> wakker zijn en spelen, en die boodschap willen we absoluut niet meegeven midden in de nacht.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Lisa wordt gelukkig niet vaak wakker 's nachts. Als ze wel overstuur wakker wordt proberen we haar eerst gerust te stellen door op haar billen te kloppen (ze slaapt op haar buik), dat hebben we heel lang gedaan om haar in slaap te krijgen en daar wordt ze nog steeds rustig van. Als ze dan nog niet kan slapen, halen we haar even eruit om haar luier te doen, dat doorbreekt het huilen. Kregen we ook wel eens als tip van de huisartsenpost toen Lisa nog veel kleiner was en de hele avond huilde door de reflux. Meestal gaat ze dan echt wel lekker slapen. Soms lukt het dan nog niet, maar dat komt dan doordat haar neus dicht zit en ze niet kan duimen, omdat ze niet door haar mond kan ademen. Dan heeft weinig meer zin, maar naar beneden gaan doen we zelfs dan nog niet, dat doen we pas vanaf een uur of 6. Tot die tijd kloppen we dan op haar billen, dan blijft ze wel een beetje rustig en krijgt zo ook nog een beetje rust. Maar dat is nog maar 1 keer gebeurd, vanaf 4 uur.

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Hier hetzelfde ;)

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier: geen licht aan, ik probeer haar eerst te troosten in haar bedje, dat lukt meestal niet, dan haal ik haar uit bed en zing fluisterend een slaapliedje, dan sukkelt ze eigenlijk altijd wel weer in slaap. En als dat ook niet lukt gaat ze aan de borst. Naar beneden ga ik nooit. Laatst was ze echt klaarwakker, toen heeft ze een uur in ons bed gespeeld met een klein nachtlampje aan en daarna is ze weer gaan slapen.

14. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Jullie hebben helemaal gelijk dat mee naar beneden neemt niet echt helpt, eerder averechts werkt inderdaad, maar soms weet ik het niet meer!
    Wil mijn vriend het liefst laten slapen aangezien hij overdag hard moet werken.
    Ga het vanacht toch maar gewoon op haar kamertje proberen, thanks meiden!

15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier kijken we af en toe bumba als ze echt overstuur is, dan is ze ook echt niet anders rustig te krijgen.
    Hebben overigens dvd speler op onze kamer zodat ze niet mee naar beneden hoeft.
    We proberen haar natuurlijk eerst zo te troosten.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik weet niet of het helpt, maar misschien kun je voor vanavond alvast een flesje water op haar kamertje neerzetten, als ze erg overstuur is helpt een slokje water misschien ook? Ik heb echt alles op Irem's kamer liggen, ook haar medicijnen, zodat ik in ieder geval niet naar de badkamer ofzo hoef en daar veel licht moet maken en moet zoeken.

17. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    @Palmie, wij hebben het ook wel eens gedaan hoor als we het echt niet meer wisten. Dan was ze zo hard aan het brullen, wilde de borst niet, bij ons liggen niet, tja dan moet je wat...

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij halen de kinderen eigenlijk zelden uit bed. Een aai over de bol, een speentje is meestal genoeg (voor die zeldzame keer dat ze wakker worden).
    Mijn zoontje (2 jaar en 3 mnd) heeft soms nachtmerries en met hem doen we dan extra voorzichtig.. Hij is vaak helemaal niet echt wakker. Een aai over de bol is vaak genoeg maar soms moet hij gewoon even bij me kruipen en dan goed knuffelen. Hij gaat dan altijd weer lief verder slapen. Dit heeft hij ook altijd gedaan als baby en dreumes.

De kleine meid slaapt ook heel goed maar omdat we het nu beide veel drukker zijn EN nog ventje hebben rondlopen, is slapen ook belangrijker geworden. Het is nu in de afgelopen 6,5 maand 4 x voorgekomen dat ik haar oppak, op een aankleedkussen leg en dat we samen in het logeerbed (2 persoons) gaan liggen. Ze is dan altijd gelijk weer lief en zoet.
    Voeding doen we nooit 's nachts, is nog nooit nodig geweest.

19. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

hier precies zo:)
    ik zeg meestal al tegen haar
    leg je hoofd maar tegen mama aan lynnie dan gaan we samen slapen
    na minuut of 5 weer in dr eigen bedje en slaapt weer verder