Wil ik Arend om half 6 bv gaan geven, laat hij na heel even drinken al weer los! En niet meer willen drinken he, ook 20 min later niet en na 10 min weer niet, terwijl hij wel honger heeft. Toen hebben we een flesje friso gemaakt; dat dronk hij zo op! Zou het kunnen liggen aan dat ik gisterenavond shoarma heb gegeten? Ik ga maar kolven, is die "vieze" melk misschien wel weg voor vanavond. Ik snap er niks van...
Nou Cookie, dat is toevallig. Mijn miniman weigerde zojuist op alle mogelijke manieren. En wel in mijn trui happen en huilen... Flesje verwarmd, en meneer was helemaal blij... Gekke kinderen van ons
Heb ik ook rond die tijd gehad. Niet opdringen gaat vanzelf weer over. En vooral op een rustig plekje gaan zitten/liggen. Ik ging met hem op bed liggen en met knuffels spelen. Na een kwartier probeerde ik het weer en toen lukte het wel. Nu drinkt hij weer gewoon, zonder tegen stribbelen en overstrekken. Succes Britt
Ja, maar je weet dan echt even niet wat je moet doen. Hij drinkt al zo lang gewoon uit de borst. Ik wist niet wat er gebeurde. Ik heb hem net (23:00 uur) weer gevoed, gewoon uit de borst! Niks aan de hand gelukkig! Succes he Kiki!
Ja ik dacht ook "is dit het einde" en dan op deze manier. Niet rustig afbouwen, maar gelukkig drinkt hij weer lekker zonder problemen. Hij is wel snel afgeleid.
Zeker is het gezellig. Het is altijd een knus moment. Heb je enig idee waar dat weigeren ineens van vandaan kan komen Britt?
Cookie, fijn dat de voeding weer in 'ere' is hersteld! Hier vannacht en vanochtend ook weer naar hartelust uit de borst gedronken. Pfieuw...ik wil afbouwen maar toch wel op 'mijn' tempo
Ik denk dat toch nieuwschierigheid is en niet goed om zich heen kunnen kijken. Zelf dingen willen doen? Heb ook geen idee verder. Teveel dingen om hem heen. Sven drinkt dan ook echt alleen met veel dingen om hem heen als hij echt heel moe is, anders is hij teveel afgeleid. Kiki gelukkig bij jou ook weer gedronken. Idd afbouwen op eigen tempo graag! hihi Ook voor je brosten en melkproductie veel beter. Anders heb je steeds stuwing enzo. Britt
Hoi dames, Heb het ook gehad hoor, eigenlijk nog steeds af en toe met periodes. Al vanaf 4 maanden voed ik haar alleen nog maar boven omdat ze zo snel afgeleid is. Ook drinkt ze sinds die tijd nog maar een minuut of 5, soms 10. Alleen 's nachts drinkt ze slapend langer. De periode van borstweigeren duurde steeds maximaal drie weken. Ze dronk steeds wel wat, maar alleen als ze echt enorm honger had. Steeds als ik huilend dacht dat het nu echt het einde was ging ze weer drinken, en ben er nooit achter gekomen wat het nu was. Gewoon rustig proberen te blijven, als ze niet willen ophouden, en rustig aan blijven bieden. Misschien een tijdje lekker in ochtendjas en blote borsten bij je nemen, zodat het in ieder geval binnen "handbereik" is. Samen douchen of in bad wil ook nog wel eens helpen. Succes hoor, en het komt heus weer goed!
heel herkenbaar! Ik voed de laatste tijd bijna alleen nog maar op zijn kamertje en dan speelt hij met mij zoogcompres gisteren wilde hij ecth niet bij mij drinken, terwijl ik wist dat hij wel dorst zou moeten hebben.... heb ik een flesje mm klaargemaakt... 120 ml in 2 ettapes zo weggedronken, terwijl ik naast hem op de grond lag.... raar hoor, terwijl ik anders altijd uit de kamer moet zijn wil hij de fles drinken. Ik weet nu wel waarom het was, als zijn tandjes op springen staan, dan wil hij vaker niet bij mij drinken... ik geef er maar aan toe en dan drinkt hij later gewoon weer... maar idd wel ff de stress dat hij misschien helemaal nooit meer de borst wil....
Had precies hetzelfde. Een flesje dronk hij dan (wel moeilijk) terwijl ik naast hem lag op bed, bank of kleed. Maar ging ook niet van harte. Nu drinkt hij flessen afgekolfte melk in een keer leeg en bij mij ook weer 4 of 5 keer als ik de hele dag thuis ben. Zolang je maar niets opdringt. Dat schijnt heel slecht te zijn. Als ze niet willen gewoon laten gaan. Wel lastig/zielig.
Marin weigert nu ook al twee dagen de borst (en dat is echt niet leuk). Ze gaat eerst kletsen en blazen en uiteindelijk is het huilen. `s nachts gaat het nog wel goed! Het gekke was dat toen ik haar gisteravond een fles aanbood ze het gelijk leegdronk (120 ml), ik snap er niks meer van. Wat ze ook doet is aanhappen, kaken op elkaar en dan trekken (en dat doet erg zeer) ze heeft gelukkig nog geen tanden maar mijn tepels zijn nu behoorlijk gevoelig (misschien heeft ze last). Jeetje ik ben nu erg aan het knoeien, ik hoop niet dat dit het einde is maar dat dit een fase is. Kus Senna
Vanmiddag heb ik meerdere malen geprobeerd (in een rustige omgeving) om Marin de borst te geven, ze moet wel dorst hebben want na het fruithapje van 10 uur heeft ze geen vocht meer gehad (ze wilde om 10.00 ook geen borst). Ik heb net een fles met flesvoeding klaargemaakt en toen dronk ze zonder problemen 140 cc op, nu snap ik het niet meer! Hebben jullie misschien tips? Vanmiddag dacht ik even; misschien kap ik wel helemaal met de borstvoeding, maar dat wil ik eigenlijk nog niet (ze heeft al exzeem). Groetjes Senna
tja... gewoon blijven aanbieden.... en proberen niet zelf te veel in de stress te schieten..... heel lastig, maar ik heb gemerkt dat dat helpt! ik zou trouwens wel gewoon bv in een fles aanbieden en geen fv, zeker als ze al eczeem heeft.. hoop dat je meisje snel weer bij je wil drinken... (misschien komt er wel een tandje aan?)
Nee dit is idd niet leuk. Je bent ontzettend bang dat het dan zo zal eindigen. Ken het gevoel. Zou toch proberen vol te houden en niets opdringen. Heel veel succes en sterkte Zie nu pas dat is niuewsgierig helemaal fout had geschreven Britt
Ik wist helemaal niet dat het zo herkenbaar is voor velen. Dat is toch wel weer een kleine troost. Arend heeft sindsdien gelukkig niet meer geweigerd. Maar hij drinkt wel erg kort de laatste weken. Uit beide borsten zo'n 5 min. per voeding. Ik vond dat langere tutteren altijd zo schattig, maar dat zit er nu niet meer in. Zou dat nog terugkomen? Of blijven ze zo kort drinken als ze ouder worden?
Hier is het gebelven, het korte drinken. Vind het nu eigenlijk wel makkelijk Alleen als ze slaapt neemt ze er de tijd voor en zitten we zo'n half uur. Ben blij dat hij niet meer geweigerd heeft!