Ik word een alleenstaande moeder. De vader is een goede vriend van me die er regelmatig zal zijn voor ons kindje en me financieel ook zal helpen. Maar in principe zal ik het dus toch alleen gaan doen. Zijn er hier meer alleenstaande moeders? Ben benieuwd hoe jullie alles gaan regelen en of jullie er tegenop zien.
Ik vindt het heel knap dat je het alleen gaat doen. petje af! Ik weet niet of ik het zou kunnen en dat hoef ik ook niet dus er over mee praten kan ik niet. Succes, Cynthia
Me 2!!!!! Ben geen alleenstaande moeder maar vind het regelen soms al een klus met mn vriend haha!! Knap van je dat je het alleen gaat doen!!! Petje af
Dank voor jullie positieve reacties! Zou natuurlijk liever een relatie hebben waarin we het met z'n tweeen gaan doen. Maar als die relatie er niet is en je wilt toch heel graag een kind dan moet je op een gegeven moment een keuze maken. Gelukkig was die goede vriend van me bereid om me te helpen. Realiseer me dat het best zwaar zal worden maar ik zie het ook als een uitdaging!
Meid ik heb respect voor je en je situatie. Heel veel succes en plezier. Je staat er niet echt alleen voor las ik, want je hebt altijd de steun van die goede vriend nog!!!
Vind dat je een goede oplossing gevonden hebt om toch een kindje te krijgen! Vooral als die vriend er ook nog bij betrokken is. Kindje weet later in ieder geval zeker dat het erg gewenst is. Ik ben gescheiden kort nadat ik van mijn 3e bevallen was (inmiddels bijna 10 jaar geleden hoor) en heb het ook heel lang alleen gedaan, ik heb er volop van genoten en geen seconde spijt van gehad. Tuurlijk is het soms zwaar in je uppie, maar de mooie en leuke momenten overheersten wel! Dat ik nu een relatie heb waarin het super klikt met mijn kids zie ik als een welkome aanvulling, maar zeker geen must om happy te zijn kunnen zijn samen met je kindje(s).
Ik wou vroeger altijd alleenstaande moeder worden... omdat je in vele dingen gewoon dingen op jou manier kunt doen dan... maar jah heb nu een leuke man en we vinden elkaar lief... dus ga hem nu maar niet wegsturen
Nou hier nog een single mama van 3 meiden inmiddels. Mijn twee oudste zijn uit mijn helaas voorbije huwelijk. En Danischa is uit ene korte relatie voort gekomen. Haar vader is een mannetje van wel de lusten maar niet de lasten. Dus nee hij hoort niet meer bij mijn gezin! Ik heb 7 maanden zwanger zijn alleen gedaan. Heb de hele periode in het ziekenhuis met Danischa alleen door moeten staan. En NU denkt papa dat hij met een pakketje kleren mama weer te vreden kan stellen. Nou nee sorrie hoor. Had hij zich maar eerder moeten bedenken. Hij heeft al die tijd geweten dat zijn kindje opkmst was. Maar hij heeft en zal nooit de verantwoording er voor nemen. Meid vergis je niet hoor. Het is heel zwaar. Gelukkig krijg je nu wel steun van de vader van de kleine! Nu zegt hij van wel, ik hoop echt voo rjou dat hij woord houd!! Maar meis. ... Een kindje heeft veel meer van mama nodig dan van papa Zeker de eerste tijd.... Maar toch, af en toe die schouder, en die arm om je heen kan heel fijn zijn.. Zet hem op he je kunt het!
Ik word ook een alleenstaande moeder,maar niet zelf voor gekozen.Ik had geen vaste relatie met de vader van mijn kindje en toen het voorbij was kwam ik erachter dat ik zwanger was.We zijn wel nog steeds hele goede vrienden en hij zal ook mee gaan helpen strakjes. In het begin moest ik heel erg wennen en was ik soms ook wel verdrietig omdat ik het niet echt kon delen enzo.Inmiddels ben ik er echt aan gewend en weet ik niet beter.
Wat leuk om nog een aanstaande alleenstaande moeder tegen te komen op het forum! Ook ik ga het alleen doen. Niet bewust, maar omdat mij 9 jaar geleden is verteld dat ik geen kinderen kon krijgen, was ook de zwangerschap niet gepland. Ik ben me er van bewust dat het behoorlijk zwaar zal worden, maar dit is mijn wondertje!!!! Toen ik net wist dat ik zwanger was, heeft mijn ex zolang door zitten drammen om een abortus, dat er bij mij iets "geknapt" is. Inmiddels is hij bijgedraaid en wil plotsklaps niets liever dan het ideale gezinnetje. Sorry, maar er is teveel kapot!! Ik hoop dat hij er wel voor het kindje zal zijn. Ik heb een aantal zwangere meiden in mijn kennissenkring, die het allemaal wel met een partner samen doen, maar als ik soms hoor hoe moeilijk die mannen kunnen doen denk ik bij mezelf; laat mij het maar lekker alleen doen. Ik geniet met volle teugen!!