Jeetje, 4 kids en dan onverwacht zwanger van een tweeling? En gezien je onderschrift zijn het 6 meiden?? Wow, respect hoor! Lijkt me idd wel gezellig om zo om te tafel te zitten. Kunnen ze goed met elkaar overweg?
Ik vind het prima zo. De neefjes/nichtjes van Lino worden gezien als broers en zussen. Voor mijn gevoel kan ik hem niet genoeg aandacht geven als er nog 1 bij zou komen. Maaaar kan natuurlijk ook komen omdat we hem net hebben, en ik gewoon nu alleen van hem wil genieten. Wie weet praat ik later wel weer anders (net zoals eerst: zei altijd 2 kinderen te willen )
Als je heel diep in mijn hart kijkt, dan zou ik wel 3 kinderen willen. Ik ben zelf 11 jaar langs de jongste van 3 geweest, toen kwam mijn zusje en ik heb het altijd heel fijn gevonden in zo'n groot gezin. Mijn man vind 1 echter al genoeg, hihi! Daarbij is het in ons geval al een wonder dat onze dochter er gekomen is, maar stiekem hoop ik wel heel hard dat dat wonder ons in de toekomst nog eens gegund is!
Ik wou er altijd graag 6 hebben. maar dat is hier helaas niet reeel. Wel hoop ik nog een 4e kindje te mogen krijgen. Ik vind een groot gezin heerlijk, ja het is druk en af en toe spitsuur maar je krijgt er ook zoveel liefde en zoveel moois weer voor terug! Ik heb zelf maar 1 zusje en me man ook. Dus we komen niet uit grote gezinnen maar om ons heen zie ik wel grote gezinnen en dat vind ik geweldig om te zien. Ook loop ik altijd trots met me kinderen in de stad, dorp of zwembad enz....Ik ben er trots op dat ik 3 geweldige kindjes heb en wie weet mogen we er nog eens een 4e bij krijgen!
Wij hebben er ook 2, en dat vind ik het 'ideale gezin'. Een klein gezin dus, al zijn het 0,2 kinderen meer dan het Nederlands gemiddelde. Ik had zelf dolgraag nog een klein broertje of zusje gehad en heb daar vaak over gezeurd bij mijn ouders. Ben de jongste van 9 kinderen. Er zal altijd wel een kind zijn dat vraagt waarom er niet nog één is. Zou ik me vooral niet schuldig over gaan voelen, anders blijf je bezig Overigens heb ik er zelf noooit zo veel gewild. Vind het eerlijk gezegd te veel voor één paar ouders.
Wij hebben 3 kindjes. (zijn zelf 24 en 25).. Wij hebben niet echt een max. wat betreft kinderen. als het ons gegeven word, dan is het zo, Ik ben dankbaar en blij, en trots op onze 3 schatten. Op het moment moet ik zelf eerst opknappen, heb afgelopen donderdag een operatie ondergaan. Maar gezien onze leeftijd, is er wel een mogelijk heid in de toekomst, dat er nog kinderen bij komen. We zullen zien wat de toekomst ons brengt
Ik had nooit een idee, alleen dat als er kinderen kwamen ze er voor mn 30e moesten zijn, en anders geen kinderen. Nu mag ik niet meer zwanger worden, dus het blijft bij 2
Dat heb ik mezelf dus ook gegeven. Tot me 30ste maar goed dat zijn nog 4 jaar, maar meer dan 4 zullen het er denk ik niet worden hier...
Krijg jij daar ook veel kritiek op? Toen wij begonnen en het niet gelijk lukte kreeg ik zooooveel commentaar dat ik het tot mn 30e wilde proberen en daarna niet meer, mensen kunnen er niet tegen dat ik een soort indeling heb gemaakt voor mn leven. Ik geef mezelf tijd tot een bepaald punt, is het doel dan niet bereikt, ga ik een andere richting op. Ik had ook best over een derde na kunnen denken, maar nu dat niet meer mogelijk is denk ik weer aan de dingen die ik dan ga doen. Mensen praten me daar soms een soort schuldgevoel over aan, terwijl ik heus wel even moest slikken toen ik hoorde dat ik geen kids meer mag krijgen, maar dan gewoon maar verder ga..
Wij hebben nog getwijfeld of we wel voor een tweede kindje moesten gaan, maar we wilden Fleur nog een broertje of zusje geven dus dat is de reden dat we voor een tweede zijn gegaan. Maar er zal geen derde kindje meer bijkomen, praktisch gezien ivm ruimte en financiën, maar wij vinden het genoeg zo, we genieten van ons gezin zoals het is en het voelt goed voor ons.
Derde kindje is in de maak nu en denk dat dat het gezin compleet is. Heb altijd gezegd dat ik 3 kinderen wil. Wij waren thuis ook met zijn drieen. Maar heel eerlijk gezegd sluit ik een vierde ook nog niet helemaal definitief uit. Ben wel 34, dus de keuze voor een vierde gaat wel binnen 2 jaar gemaakt worden. Vind het ook wel een fijne gedachte om het gezin compleet te hebben en met zijn allen te kunnen gaan opgroeien in plaats van elke keer maar weer die hele baby fase met flesjes en ellende door te moeten (het is ook wel leuk hoor, maar oudere kindjes zijn zoveel makkelijker). Ik twijfel nog even door.
Ja ik krijg er veel kritiek op. Waarom met 30 al? Of dat zeg je nu, maar veranderd toch wel weer. Of je weet niet wat de toekomst je brengt enz enz......Nee ik weet niet wat de toekomst me brengt maar ik weet wel dat het na me 30ste echt gebeurd is. Dan laat me man zich definitief helpen of ik (als het niet al eerder gebeurd) dus dan komt er niks meer. Ik vind het na me 30e wel welletjes. Waarom? Omdat me kindjes dan al 11, 9 en 7 zijn plus ik het zelf na me 30e ook wel meer dan genoeg vind. Hoe een ander daar over denkt interesseerd me echt niet! Pfoeh dat is wel even andere koek als je verteld word dat je niet meer kindjes mag hebben. Als de arts dat tegen mij zou zeggen zou ik dat zeker even flink moeten laten bezinken. Ik ben heel gelukkig met me 3 kinderen hoor echt waar. Maar er is zeker nog een plekje over voor een 4e kindje. Gebeurd dat niet dan is het heel jammer, maar ik knijp me handen nu ook al dicht met me 3 kanjers die ik al heb en daar ben ik ook zeer dankbaar voor! Het is het rijkste bezit wat ik heb!!
Ik wou altijd graag (max) 4 kinderen en dan voor mijn 30e. Die wens is uitgekomen.. En dan nu toch op mijn 31e de 5e op komst. Ik denk zelf dat dit de echt de laatste is. Maar goed dat dacht ik ook van mijn jongste. Soms denk ik zelfs nu weleens aan een 6e maar mijn huis, mijn auto en budget zijn daar te klein voor. Waarom een groot gezin? Ik vind het echt een rijkdom zo´n huis vol leven.
tja wat ga ik hier nu eens type... We hebben er nu 2, manlief {jaja MANLIEF} wil graag nog een 3e, zelf weet ik het nog niet zo goed.... financieel ben ik eigenlijk het bangste voor! maar goed nu nog niet, ik heb nog ff ben 27 jaar en manlief 31.
Toen we aan kinderen begonnen, zei ik dat ik wel 3 kinderen wilde, maar mijn man graag twee. Nu is ons eerste kindje overleden in de buik, dus die ga ik natuurlijk niet verzwijgen, dus wel meerekenen. Nu ben ik dus weer zwanger, en als dit goed mag gaan, hopen we hierna op nog een kindje, dus eigenlijk zijn we dan 3x papa en mama.
hmz net bevallen van de 2e,en tijdens de bevalling en in de ok heb ik gezegd dit was de laatste keer. mij gyn zei toen tegen mij,dat lijkt me heel verstandig,want je oude litteken op je bm is te dun en er zit een gaatje in. op dat moment vond ik dat prima. maar als ik er nu over nadenk,vind ik het steeds erger worden. vrees dus dat het bij 2 blijft(waar ik heel blij mee ben hoor!!)
toen ik die opmerking kreeg heb ik terug gezegt dat dat niet was. Ik miste nog: -dik -dun -groot -klein -langzaam -rood haar -wit haar -zwart haar -theoretisch aangelegt -praktisch aangelegt Als ik van dat alles een jongen en een meid had dacht ik wel klaar te zijn
maar serieus, ik wild eer altijd 8, net als thuis, maar nu ik er 2 heb vind ik 4 ook wel genoeg wim vind 2 wel genoeg dus nu gaan we er wss tussen in zitten