onze hond heeft zojuist (weer) een epileptische aanval gehad. ze heeft dit al zo'n dikke 1,5jaar en krijgt hier medicijnen voor. heel lang hebben we geen aanval kunnen bespeuren (ze slaapt in de garage) maar nu net een hele heftige gezien met schuimbekken. weet een van jullie wat de gevolgen zijn van zulke aanvallen? (in de hersenen bedoel ik) ik lees van alles op internet, maar krijg geen beeld (ben ook erg geschrokken weer). we hebben een meisje van 14maanden, en de tuin is zo gemaakt dat de hond lekker zn eigen plekje heeft en met rust gelaten kan worden en t meisje spelen kan op 'haar deel'. ik wil alleen voor geen goud dat onze hond haar iets aan kan doen, en tegelijkertijd niet die hond overal panisch in de gaten moeten houden....
Als ik jou was zal ik toch even contact opnemen met de dierenarts.. Wie weet heeft het toch wat aangericht in z'n hersenen en is ie anders tegen je dochter.. Was hij normaal gesprokken wel lief voor je dochter ? Succes en sterkte met je hond, vind het wel sneu!
Wat naar! IK zou ook even contact zoeken met je dierenarts. Misschien kunnen ze ook zijn medicatie aanpassen. En daar even je vragen neerleggen. Internet heeft een hoop informatie, maar dat hoeft niet per definitie waar te zijn.
Onze kat die we vroeger thuis hadden bij mijn ouders had ook epilepsie. Deze kat kreeg ook med. op een gegeven moment kwamen er weer aanvallen en is de med. verhoogd. Uiteindelijk hielt med. niet meer aan en kwamen ze er dwars doorheen en hebben we haar in moeten laten slapen omdat het gewoon zooooo zielig was. ZE had er gerust 10 op een dag en viel dan gewoon van de trap naar beneden of elders waar ze was. Ook was het beestje al 18 jaar hoor. Verder hebben wij nooit iets aan haar gemerkt qua hersenschade. Maar ik zou gewoon ff met je dierearts overleggen voor evt. hogere dosis en wat er allemaal kan gebeuren. Sterkte
Zou niet zuo bang zijn dat hij je dochter opeens wat zou aandoen. Misschien moet de medicatie aangepast worden als hij zo'n heftige aanval heeft gehad.
heb intussen de da gebeld, hij raadde aan de medicatie iets te verhogen (alleen wordt ze erg duf van de meds, ook zielig om te zien...) en had t wel over hersenschade als t vaker optreedt, ook loopt ze langs de muur, wat kan duiden op een tumor... t arme beestje is al goed 9 jaar (wat oud is voor een sint bernard). ik hoop dat we haar nog even mogen houden...
ze was trouwens altijd erg lief voor onze meid, ook even klein kusje geven enzo, maar durf t nu niet meer zo goed. da raadde ook aan haar even heel goed in de gaten te houden ivm gedragsveranderingen en kinderen uit de buurt....
Hier ook een hond gehad die dat had, maar in een aanval was die absoluut niet agressief maar juist "weg van de wereld"... Het was een aanval van ongeveer een half uur en konden dat spotten, dan is het gewoone en kwestie van in de gaten houden. Als die van jullie een aanval heeft is die dan nog zo bewegelijk dat je hem panisch in de gaten moet houden???? hoe lang heeft hij die aanvallen al dan? Het is al een hele tijd geleden zeg je dus ach ik zou me dan echt nog niet druk maken hoor. Stel het is een uur, ja gewoon met rust laten. Ik weet niet wat er in de hersens gebeurt, ik weet ook wel dat elke hond/aanval anders is maar onze hond is er voor zijn doen "oud" mee geworden. Het is helaas wel zn dood geworden...
ze heeft dit al een dikke 1,5 jaar, en omdat ze in de garage slaapt en verder lekker buiten loopt, weet ik dus niet zeker of en wanneer ze een aanval heeft, het leek heel lang goed te gaan. we zien wel even de rest van de dag hoe ze reageert, ze heeft vanmorgen dr eten ook niet opgegeten
met dat in de gaten houden bedoel ik dat ik dr dan niet meer bij mn dochter kan laten, ook al staan we erbij. bij zo'n aanval is t echt een 'klassieke aanval' zeg maar, op de grond heel spastisch en schuimbekken.
Is het voor het hondje ook nog wel te doen? Ik vind behandelen goed maar het moet wel nog diervriendelijk blijven. Lijkt me heel moeilijk.
ik zou als het vaker voor komt de dosering een klein beetje verhogen onze hond had het ook. Als ze er te lang in blijft zitten morfine geven te krijgen bij de dierenarts(morfine voor honden) want als het heel lang duurt is de kans dat ze er niet uitkomt en er dood aan gaat
Hier ene hond die al 6 jaar lang zo nu en dan een aanval heeft maar merk niks qua gedragsverandering. De hond van mijn ouders had altijd hele erg aanvallen, echt zijn leven lang die had ook medicatie om hem uit een aanval te halen want zelf lukt hem dat niet maar die was tot zijn dood een schat van een beest, dus persoonlijk zou ik me niet te druk maken om gedragsveranderingen.
Nee hier ook nisk kwa gedragsverandering en tijdens de aanval ook echt niet op deze planeet. Ik denk dat je even in de gaten moet gaan houden hoevaak ze dit heeft, als jij denkt weinig.....ja dan kun je best wel behandelen hoor. Wij konden het ook zien aan de gal/schuim, als we weg waren en dat lag er, dan wisten wij genoeg!