Wil je een stukje worst? (9 maanden...)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 7nov12, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Mwah, die mevrouw wilde gewoon aardig doen en was waarschijnlijk teleurgesteld dat het niet gewaardeerd werd door jou.
    Ik vind het met 9 maanden geen probleem. Kon ze makkelijk hebben op die leeftijd.
    Dat jouw zoontje net ontbeten had etc, kan die mevrouw natuurlijk ook niet weten.
    Maar het is je goed recht om nee te zeggen hoor.

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Het is best moeilijk om de leeftijd in te schatten. Veel mensen zien geen verschil tussen een kind van 9 maanden en eentje van 1,5 jaar. Is gewoon aardig bedoeld.
    Maar je moet wel nee mogen zeggen, jammer dat ze gepikeerd reageerde, nergens voor nodig,

Ik sla het ook altijd af omdat ik alleen biologisch vlees geef. Een krentenbol is wel grote favoriet.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ach, dat is gewoon lief bedoeld!

Ik pakte het altijd aan en stak het lekker in mijn eigen mond; ben gék op plakjes worst!:D

Mijn zoon was ruim 1 toen hij een plakje worst kreeg.

4. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Moet wel zeggen dat als je meerdere kinderen hebt, je wel wat makkelijker wordt in die dingen. Bij een eerste kindje wil je alles perfect doen en bij je tweede of meerdere kind ben je wat berustender. Je weet dan dat het ook goed komt als je de teugels wat losser laat. Dat is niet alleen met plakjes worst zo, maar ook met andere dingen.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hahaha met 9 maanden zat ons meisje al aan een sparerib te knabbelen en aan een kippen poot.

Ik kan me daar dus niet druk om maken nee

6. tuc

tuc Niet meer actief

hihi das nog eens wat anders dan een plakje worst:D

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    sorry, wil je niet voor het hoofd stoten...maar ja je bent een zeur. Op deze leeftijd eten ze toch al bijna alles, en wat is dat plakje worst nu? Waarschijnlijk sabbelt hij er een tijdje op waarna je het weg kan pakken omdat hij het niet meer interessant vind...... Maja...mijn mening, je moet doen wat je zelf het beste vind en je daar aan houden!

Jij bent de mama en jouw opvoedmethodes gebruik je bij je kind...maar geloof me...je word nog makkelijk erin later......

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hahaha ja idd :)

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    :D hahaha mijn zoontje ook kippenpootje! En lekker dat hij het vond!!! heb hem sinds toen nooit meer zo zien smullen....behalve als het om koekie....gaat nu hahaha

10. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt het ook niet hoor, thuis ook niet. Maar dat komt omdat ik het zelf niet eet en het niet goed vind (hetzelfde als suiker) worst heeft totaal geen toegevoegde waarde in mijn ogen.
    Ik bedankt altijd vriendelijk voor het aanbieden en zeg liever niet. Nog nooit een medewerker gehad die daar geïrriteerd op reageerde. Misschien had die mevrouw haar dag niet?
    Bij de jumbo krijgen de kinderen altijd een appel of banaan aangeboden (of ja, de ouders wordt dat gevraagd). Dat vind ik veel beter, waarom een snoepje? Vind dat echt raar.

11. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    heel herkenbaar. met 6 a 7 maanden kreeg ik de vraag: mag tie al een snoepje(aan de kassa). en een koekje bij de bakker haha..nu inmiddels is tie 10 maanden en ben ik er een stuk makkelijker in aangezien hij bijna alles met de pot mee eet.

12. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    LEuk om te lezen hoe anderen daar mee omgaan. Ik wil ook niet moeilijk doen over een plakje worst en ik kan me goed voorstellen dat je steeds makkelijker wordt met dat soort dingen. IK vond het nu niet nodig en had er nog niet op gerekend dat dat al voorgesteld kan worden.
    Maar waarschijnlijk had ze der dag niet. Ik vat het niet persoonlijk op hoor. Ben vooral nieuwsgierig hoe anderen hier mee omgaan.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Soms is het ook kastig in te schatten hoe oud een kindje is. Ik heb zelf gewerkt bij een bakkerij en een slagerij en vroeg altijd zachtjes aan de ouder(s) of het kindje een plakje worst mogen hebben.

Ik wees toen onze zoon jonger was en ook onze dochter nu ook de meeste dingen af, maar vind het toch lief dat ze het vragen.

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik sla 't altijd vriendelijk af of neem 't zelf aan; laatst bv een pakje chocomel bij de supermarkt, dat drinkt mijn dochter niet, maar ik wel ;) Plakjes worst mag wel, maar dan delen we 'm. En laatst een krentebol bij de bakker; die mag ze zelf opeten.

15. Onje

Onje Niet meer actief

Ik vind het altijd prettig als ze het eerst aan mij vragen voordat ze het stukje worst aangeven

16. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    bovenal je bent geen zeur. Jij bepaalt wat je kindje eet en niemand anders!

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, helemaal niet gek je reactie.
    Hier krijgt ze sinds ze 1 jaar is steeds de vraag. Bij de bakker krijgt ze meestal zo'n klein boterkoekje. Ik merk dat ze dat pas aanbiedt sinds ik niet meer zo vaak met haar in de draagdoek boodschappen kom doen.

En ja, ik neem het aan, omdat ze meestal toch na een hapje genoeg heeft.

18. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    jij bent de mama dus jij beslist toch!

Sinds kort mag mijn zoontje wel een plakje worst, ik vraag dan wel altijd om een heel dun plakje. Opzich is dat helemaal niet zo erg ongezond. Koekjes bij de bakker en dropjes en snoepjes bij andere winkels, daar doe ik zeker niet aan mee.... maargoed die koekjes mag hij ook gewoon niet vanwege een tarweallergie.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gewoon even een vraag hoor, maar waarom deel je een plakje worst en mag ze de krentenbol wel helemaal zelf opeten? Een krentenbol is namelijk beslist geen gezond voedsel ook... :(:)

20. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Mijn zoontje kreeg toen hij 6 maanden was een plakje worst aangeboden. Aangezien zoonlief s avonds ookal wat vlees door zijn groenten kreeg gewoon aangenomen. Hij vond het heerlijk en genoot ervan. Ik vind een plakje worst ook wat anders dan een snoepje

Deel Deze Pagina