Wil je een stukje worst? (9 maanden...)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 7nov12, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Doe jij nou moeilijk over een krentenbol dan? Nog even en je kan een kind/kleintje helemaal niets meer geven;). Niet lelijk bedoeld overigens

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Ik snap je gevoel wel hoor, het eerste jaar bedankte ik ook voor dat soort dingen, al was dat meer het snoepgoed. Een stukje kaas of worst kan in mijn ogen niet zoveel kwaad voor een keer.
    Toen mijn zoon destijds net 7 mnd was, werd er gevraagd of hij een stuk kibbeling mocht... Was toen wel even verbaasd, al kan ik me voorstellen dat het lastig inschatten is.

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    9 maanden vind ik toch echt wel vroeg om aan te bieden in de winkel voor zowat het ongezondste broodbeleg ter wereld.

Dat ze dat nog es vragen als ie 1.5 à 2 is en rondloopt.

En koekjes aanbieden onder de 1 jaar? Echt? Hij heeft nog tijd genoeg om al dat eten te ontdekken.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb dat tot het jaar tegengehouden. Nu weet hij inmiddels prima dat de bakker een stukje eierkoek klaar heeft liggen voor hem.. Wordt oid in de super staat hier om zelf te pakken dus dat geef ik hem gewoon niet. Maar verder eet hij nu met zijn 1,5 gewoon alles hoor! 98%vd tijd is dat gezond en bladiebla verantwoord en de rest lekker niet.. (Net als mama ;) )

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Wat is er mis met een krentenbol als ik vragen mag?
    Krenten/rozijnen zijn heel,voedzaam hoor..

6. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik ben altijd erg blij als ze het eerst aan mij vragen ipv het direct aan mijn kind te vragen. Ik heb zo'n kind dat dan op haar allerschattigst "ja lekker!" roept en na een hap bedenkt dat ze het toch niet zo lekker vindt ;) En ik ben dan zo'n miep die er echt niet op zit te wachten om een half afgekloven stukje worst zelf weg te werken (yuk :)). Bij de bakker mag ze overigens wel altijd een broodje (zolang ze er zelf niet om vraagt) maar de rest sla ik af.

Maar hoe vaak ik al niet heb meegemaakt dat er al een snoepje in haar handjes werd geduwd door caissières :$

Edit: ik heb het in dit geval wel over mijn oudste ;):D

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Er werd met 9 maanden gevraagd of Beer een tum-tummetje mocht! :$
    En mensen, Beer was erg klein, dus t kon ook niet zo zijn dat ze hem misschien 1-1,5 inschatte ofzo......
    En nog vragen waarom niet?!
    Eeuuh, waarom wel?
    Hij is 9 maanden.

Dan denk ik, he?!?!?! :(

8. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons vragen ze altijd: mag ze een plakje worst (aan mij), dat vind ik netter. Maar verder inderdaad niet druk om maken en maak je borst maar vast nat. Ik heb zelf vroeger nog bij het brood in de supermarkt gestaan en wel eens durven vragen of een kind een korstje wilde. Dan de afkeurende gezichten van zowel kinderen als ouders, zo van; dat denkt u toch zeker niet, of respons in de trant van 'neeeee, ik wil een croissant!!' Echt, zolang onze kinderen nog blij te maken zijn met een plakje worst of een korstje... Ik zou het gezellig bombarderen tot ochtend tussendoortje en dan het fruithapje naar de middag verschuiven of zo. Maar ja, jij bent de moeder dus jij beslist (nog)

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik ben helemaal niet zo van de 'snackjes' tussendoor, maar een plakje worst die enkele keer... Ach, dat moet kunnen. Ik denk niet dat mijn dochter er veel mee kan, maar ze mag het proberen ;).

Wel geen zoetigheid! Daar ben ik wel een zeikerd in :D. Dus koekjes en snoepjes op of over de toonbank gaan wij uit de weg.

Deel Deze Pagina