veels te lage bloeddruk.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door teigetje1, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wie kent het en wat doen jullie er tegen.

Mijn bloeddruk is in het dagelijkse leven al laag 90/60
    Tijdens mijn zwangerschap is dit net als bij de vorige zwangerschappen nog lager 80/55.
    Maar deze zwangerschap gaat het nergens over. Zo'n 2x per week kelderd mijn bloeddruk echt naar 60/45 en dus ook echt met flauwvalverschijnselen en alles. Er is niet veel aan te doen, dan op die momenten te gaan liggen en verder niet teveel op zout letten en gewoon zoute dropjes, bouillion drinken (zoute popcorn eten :D) enz.

Het kan verder ook geen kwaad qua zwangerschap, maar ik wordt tureluurs van dat zwak en moe voelen en vooral die momenten van flauwvallen. Echt verschrikkelijk.

Wat kan mijn bloeddruk wat omhoog krikken?? Want die onverwachte dalingen zijn niet altijd even handig (zit in de auto, of de 2 guppen zijn onnoemelijk druk oid)

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Naar meis! Ik heb het ook, alleen geen flauwtes dus dat is fijn :)

Een tructje die psychologen gebruiken bij bepaalde behandelingen van mensen met angst voor flauwvallen; veel spieren aanpsannen op momenten dat je je flauw voelt. Dat zorgt voor een snelle stijging die voorkomt dat je flauwvalt.

Verder; wat je al doet is goed.

3. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik had dit ook, en het advies wat ik kreeg was om juist zoete drop te eten. Het gaat namelijk niet om het zout in de drop. ( Is voor een hoge bloeddruk ook niet goed natuurlijk) In zoete drop zit een stof die de bloeddruk omhoog brengt. (Weet alleen niet meer hoe die stof heet)
    Hielp hier erg goed.

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    glycyrrhizine

Dat is hey stofje en inderdaad zit er meer in zoete drop dan zoute.
    Dit stofje zit ook in zoethoutthee, kouwgom en winegums...

Misschien dat eens halen? Lijkt me ontzettend naar, ik weet hoe slap en zwak je, je kan voelen als je flauw dreigt te vallen. Brrrr. Klamme zweet breekt je uit.
    Kan me ook zo voorstellen dat je ook onzeker word ja, vooral met autorijden niet handig en levensgevaarlijk.

Is er verder echt niets dat er tegen gedaan kan worden? En dan bedoel ik medicijnen of wat dat niet schadelijk is voor de baby?

5. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Thanx dames, hier kan ik wel wat mee.

Ik heb nu in mijn tas een zakje winegums zitten voor het geval dat. Zoethoutthee lust ik helaas niet maar ik heb wel die zoethoutstokjes, die ik dan wel weer lust :cool: (zal toch wel hetzelfde zijn).

Tegen een lage bloeddruk is geen medicatie, want een lage bloeddruk is juist goed, alleen af en toe vervelend als het te laag wordt ;).

6. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Goed drinken helpt ook!

Deel Deze Pagina