Beste verloskundige hier op het forum, Wij hebben de wens voor een 2e kindje en sinds 2 maanden is mijn cyclus weer terug. (Ik heb 17mnd bv gegeven en pas toen het helemaal stopte kwam het weer op gang). Ik zit nu in die 2e maand. Voor de komst van onze zoon had ik wisselende cyclussen (28-31). Afgelopen cyclus heb ik niet precies bijgehouden maar valt wel in de range 28-31. Deze cyclus hou ik wel bij. Op dag 28 had ik een klein veegde rosé/rood bloed op het toiletpapier. Ik interpreteerde het als de start van de menstruatie, nam de nodige maatregelen en ging naar bed. Maar de volgende dag was alles nog 'schoon'. Geen bloedverlies. Inmiddels is het dag 32 en nog steeds geen spoortje bloed. Nu wil ik niet direct aan de testen, want die 28ste zit nog te veel in mijn hoofd. Wat was dat nou voor veegde bloed? Innesteling wellicht? Dan moet ik nog even wachten met testen. Of kan het ook wat anders zijn. Misschien denken jullie nu wel; joh ga gewoon testen, maar ik vind het zo zonde als ik te vroeg zou testen (die dingen zijn niet goedkoop). Ik heb best geduld namelijk (oké, geen 2 weken hoor, haha) Wat zouden jullie 'doen'?
Hallo, Als ik jou verhaal lees denk ik aan een innestelingsbloeding want het is heel weinig bloedverlies. En je bent 4 dagen verder na het bloedverlies, dus met een menstruatie zou het nu wel doorgezet hebben. Dus dan kan je testen. Als je nog geduld wilt hebben, mag dat natuurlijk. Wacht dan nog een paar dagen en test dan. Groetjes Ineke
In principe wel, als het echt 4 dgn na de innestelings is. Dus je zou eens kunnen testen. Maar bedenk ook dat er geen gouden standaard voor is, dus wellicht duurt het bij jou iets langer voordat een zw.schaptest positief wordt. Groetjes Brigitte
Dank je! Morgenochtend maar een testen wagen. Da's op mijn verjaardag en mocht het een + zijn, dan is het een leuk kadootje. Is het een - dan rap de auto in richting werk en verder met leven, hahaha