chlooramfenicol

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Tuttie, Feb 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    hoi,

ik heb een beetje een stomme vraag.
    onze hond heeft een oogbeschadiging waarvoor ze elke 2 uur chlooramfenicol ingebracht moet hebben.
    met dierenarts over gehad dat ik zwanger ben en volgens haar kan ik dit zonder problemen bij haar inbrengen als ik daarna mijn handen maar was.
    volgens mij heb ik niets aan mijn handen gehad en ik heb ook nog elke keer mijn handen gewassen maar als ik dan kijk in de bijsluiter voor mensen dan staat dat je dit niet in het laatste trimester van je zwangerschap mag gebruiken ivm het grey baby syndrom waar je kind aan kan overlijden.
    door mijn hormonen maak ik mij er zo druk om, ben er erg van geschrokken.
    als iemand bij jullie was gekomen om te vragen of ze dit mocht aanbrengen bij haar dier, wat zou jullie antwoord zijn geweest?
    en moet ik contact opnemen met mijn verloskundige om het te overleggen?
    is er nu gevaar voor mijn kindje?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Tuttie,

ik zou hebben gezegd dat manlief het op moest brengen, gewoon voor de zekerheid. Ik denk ook niet dat het kwaad kan hoor, zeker niet als je goede hygiëne hebt toegepast, maar je kunt even vragen aan je vk of ze het overlegt met de gyn, dan weet je het maar zeker.

Groetjes Brigitte

Share This Page