Wil je geslacht al weten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Agatha, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Willen jullie voor de geboorte het geslacht weten?

1. Ja, wij willen weten wat het wordt (j/m)

2. Nee, wij willen niet weten wat het wordt (j/m)

3. Anders/nog niet besloten

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

dat heb ik nou juist net andersom! Ik wil het nu wel graag weten, bij de 1e keer absoluut niet! grappig zeg!

2. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ja bij beiden wilde we het weten en wisten we het ook.
    Alleen dan wel zo dat niet iedereen het weet/wist (op een uitzondering na)

Mirre

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij zijn mbv vruchtbaarheidsbehandelingen zwanger geworden. Alles is zo medisch en gepland, je weet bij wijze van hoe laat de bevruchting was. Het geslacht is het enige dat dan nog een verrassing is. Dus wij wilden het niet weten.

4. Trees

Trees Niet meer actief

Wij weten het ook en sinds dat ik het weet ga ik helemaal los met winkelen :D. Voordat we het wisten geloofden we gewoon niet dat er echt een kindje in mijn buik groeide. Nu we het geslacht weten wordt het wel allemaal wat echter en durf ik het langzaam te geloven.

5. Seth

Seth Niet meer actief

DIT kan ik me wel weer voorstellen................
    om dan even iets spannend te houden......

ik moet zeggen dat ik deze keer twijfelde alleen vriendlief wil weer perse....

6. Seth

Seth Niet meer actief

ben trouwens ook benieuwd van diegene die het willen weten of het dan ook bekend wordt gemaakt.

7. Trees

Trees Niet meer actief

We zouden het een verrassing houden, maar Treesman was zo enthousiast dat binnen no time iedereen het wist. Daardoor word ik zelf ook wat makkelijker en vertel ik het al tegen sommige.

8. giraf

giraf Niet meer actief

Van ons mag iedereen het weten, alleen willen ouders, broers en zusjes het niet weten, die willen het juist weer als verassing houden... Dus hebben we maar besloten dat we het tegen niemand vertellen, anders moeten we gaan onthouden wie het wel en wie het niet weten, en dat zagen we echt niet zitten.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik wilde het wel weten, aangezien ik allemaal roze lakenjes, kleertjes, waskussenhoezen etc heb liggen en wel wil weten of ik moest omswitchen..

ja dus :p

10. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ja hoor wij vertellen het dan ook tegen iedereen, ik heb het dus ook andersom, juist omdat alles zo gepland en medisch was wil ik nu alles zelf bepalen en in de hand houden

11. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hier mag ook iedereen het weten, en iedereen gaat er vanuit dat het dus zeker een meisje wordt haha heb al 2 hele leuke jurkjes gehad.. wat nou als het toch een jongen is ;) Maar aan de andere kant bij een jongen zien ze het wel gelijk en nu hebben ze niet 1 x iets zien hangen, maar verder ook geen duidelijk beeld ofzo.

12. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Wij willen het wel weten,
    het is net zo'n verrassing met 16 weken als bij de geboorte,
    en voor mij is het al verrassing genoeg hoe de bevalling gaat lopen, wat voor geluid eruit komt, hoe groot ie is, hoeveel ie weegt,wiens neusje hij heeft... op wie hij lijkt...
    iedereen mag van ons ook weten of het een jongen of meisje is.

wij dachten DE naam te hebben voor zoonlief... toen bij de 20 weken echo bleek dat het een jongetje was....en wij hem al bij die naam noemde....klopte het gewoon niet, die naam paste niet.. en ik zou balen als ik daar pas achter was gekomen bij de geboorte... en ik vind het zelf persoonlijk veel fijner om de baby al bij naam te noemen,( gewoon voor mezelf...de naam houden we voor onszelf tot geboorte ( denk ik haha :p)

13. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    De naam hielden/houden we hier zeker weten voor ons zelf tot het eind :)

14. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

met denk ik.... bedoel ik dat ik het misschien wel tegen mijn moeder en zusje zou zeggen... maar voor de "echte"buitenwereld blijft de naam zobiezo geheim :p

15. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ja dat snap ik :)
    Maar ik wil dat er voor mijn zussen en moeder nog wel iets overblijft wat ze nog niet wisten ;) Hoe hecht onze band ook is.

16. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    De niet-willen-weters zijn duidelijk in de minderheid, waar ik ook bij hoor.
    Bij Justin wist ik het, op aandringen schoonouders (ik was 20 en zooo naief en weinig eigen mening) ik vond er dus niets aan, ja voor 10 minuten vond ik het super en was daarna de lol er af. Colin zn zwangerschap wou ik dus NIETS van het geslacht weten en dat beviel prima!
    Nu eerst nog zwanger worden ;) en dan willen wij het pas weten als het kindje geboren is. :D

17. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Bij finn wilde ik het perse weten! En toen we het bij de 20wk echo hoorden hebben we het ook aan iedereen verteld.

En nu; heb ik die behoefte helemaal niet. We laten ons deze keer verrassen. Dan nog maar niet kleertjes kopen voor een bepaald geslacht...
    Finn bleek na de hielprik een stofwisselingsziekte te hebben. Ik denk dat het voor mij nu daarom ook wel een stuk duidelijker is: Ik hoop op een gezond kindje, en of het een jongen of een meisje is dat is niet belangrijk. Alle 2 even leuk!

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Helemaal mee eens. :)

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het lijkt me zo mooi om het met de geboorte pas te weten te komen. Maar ik weet zeker dat ik me niet kan inhouden. Wij willen het dus wel weten. Ik ben zo nieuwsgierig!

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het wel grappig om te zien dat zoveel mensen het (net als ik) willen weten. Ik heb in mijn omgeving de indruk dat ik juist de uitzondering ben. Mensen doen net of de verrassing er dan af is ofzo.

Deel Deze Pagina