ben ik dan echt de enige die bijna alles strijkt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jyll, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    door mijn familie en vriendenkring wordt ik regelmarig voor gek verklaart als ze zien wat ik allemaal strijk.

zo strijk ik bijv.
    - mijn beddengoed (na 1 keer slapen is het alweer gekreukeld zeggen ze dan)'
    -hydrofile luiers (toch niemand die dat ziet)
    -spuugdoekjes en slabbers
    -pyama's (toch ook niemand die dat ziet)

ondergoed en sokken is vrijwel het enige wat ik niet strijk.
    Bij moet het gewoon netjes in de kasten liggen.
    kan wel zo zijn dat niemand ziet of een hydrofile luier gestreken is of niet, maar ik vind gewoon dat het nodig is....

en slabbers en spuugdoeken, toch geen gezicht als er zo'n gekreukeld ding om haar nekje bungeld.......

ben ik nou de enige die er zo precies in is of doen meer van jullie dit....
    ben benieuwd want af en toe lijk ik wel de enige 'gek' hihi

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Strijken wat is dat? :)

Het enige wat ik hier gestreken heb is eenmalig de babywas, en heel soms een overhemd voor mannetje ( maar die kan zelf gelukkig ook heel goed strijken )

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Meid, ik strijk ook meer dan me lief is en ik denk wel eens: waarom DOE ik dit eigenlijk? Maar als jij je er prettig bij voelt, wat zouden die anderen dan?

Als ik echt geen zin/tijd meer heb, is beddengoed en hydrofielluiers het eerste dat ik niet doe, maar ik ken het hoor. Gewoon blijven doen!

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    haha mijn moeder strijkt ook echt alles ;)

ik niet alles alleen de dingen die je echt ziet van kleding enz ;)

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vind het wel 'gek' ja :) Ik doe het namelijk niet, strijk alleen eens een keer een blouse van mn kerel en iets van linnen of een jurkje ofzo van mijn dochter als het erg gekreukt is. De redenen die je tussen haakjes noemt zijn voor mij dus redenen om niet te strijken :)

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hier worden ook alleen de overhemden /bloesjes gestreken... door manlief :).... En heel af en toe een broek ofzo als die gekreukeld is.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik strijk ook alleen de hoognodige dingen zoals bepaalde broeken of blouses. De rest vind ik zonde van mijn tijd, maar als jij het prettig vind moet je het lekker blijven doen hoor!

8. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    strijken liever niet :)

9. Niet meer actief

Ik strijk helemaal NIETS. Vind strijken écht verschrikkelijk. Broeken/bloesjes die gestreken moeten worden die strijkt mijn vriend (Hij vind het nog leuk ook..) dus dit komt prima uit zo. :D

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb een collega met ZES kinderen die halftijds werkt en die strijkt zelfs haar badhanddoeken en washandjes!
    Heb haar al meermaals knettergek verklaard! ;)
    Ik strijk de 'gewone' dingen; kledij, keukenhanddoeken en zakdoeken. Dekbedovertrekken etc... strijk ik niet. Heb er zoooo'n hekel aan!

11. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik strijk ook niet.....blouses enzo die strijkt mijn man.

12. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    wt een lieve mannen allemaal
    mijn man en strijken zal niet goed komen ;)
    krijg ik brand plekken ;)

13. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Vroeger streek ik alles hoor maar hij ging achter mijn rug overnieuw staan te strijken omdat ik anders streek als hij, toen heb ik hem gezegd dat hij voortaan zelf kon strijken.

14. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik zou hydrofiele luiers en spuugdoekjes/slabbetjes ook strijken.
    Maar m'n dekbedovertrek en pyama's niet, heb daar gewoonweg geen tijd voor. Wel krijg ik het altijd netjes opgevouwen, dus het toont wel netjes in de kast gelukkig.
    Als ik heel veel tijd had dan zou ik ook meer strijken hoor.
    Maar strijk wel alles van bovenkleding, vind het geen gezicht als je in een spijkerbroek of shirt rond moet lopen waar je de kreukels in ziet zitten.
    Is het bij de meiden die dit niet strijken niet enorm gekreukt?
    Ik schud de kledingstukken altijd wel even goed uit voordat ik ze ophang of in de droger gooi, maar toch blijven die kreukels erin zitten, niet zo erg als dat je het niet zou doen, maar vind het dan nog wel de moeite om het te strijken.

Moet zeggen dat ik op m'n werk medewerkers aanspreek als ze in een uniform rondlopen die helemaal in de fruttels zit. :(

Groetjes Tamara.

15. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik strijk nooit! :oops:

16. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    haha mijn zei voor t trouwen dat hij ging strijken.... en sinds we getrouwd zijn heeft hij de strijkbout nog nooit aangeraakt....

Ik strijk ook bijna alles hoor, alleen geen handdoeken, sokken en ondergoed. Wij hebben al weinig kastruimte, dus als je alles een beetje handig in die kasten wil krijgen is strijken geen overbodige luxe...

17. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik strijk ook alleen blousen of dingen die echt heel erg gekreukeld zijn.

Maar overtreksets van het bed? hydrofielluiers? pyjama's?
    Nee.. Het was nog niet eens in me opgekomen dat te strijken.. Ik vind het zo'n vervelende klus.

Maar ieder zijn ding.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hydrofielluiers strijk ik niet, dan nemen ze minder vocht op. Mijn beddengoed wel, zie toch duidelijk verschil. Theedoeken ook altijd, blousen, t-shirts, hemden en broeken. Ondergoed, rompers en sokken niet. En pyama's de ene keer wel en de andere keer niet.

19. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik strijk nooit! :)

Alleen de overhemden van mn vriend moeten af en toe gestreken worden. Dat doet ie zelf, of zijn moeder haha :D

20. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik strijk ook bijna alles. Ook handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, ondergoed, pyjama's en zakdoeken.

Call me crazy. Ik weet niet beter. Van moeders meegekregen.

Deel Deze Pagina