Wil je stoppen met werken???

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lilly, 6 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ga je na de bevalling stoppen met werken??

1. JA

2. NEE

3. Wil het wel maar het kan financieel niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik werk 12 uur per week. Altijd in het weekend en af en toe door de week sávonds. Ideaal, want we hebben geen oppas nodig, mijn man werkt dan thuis. Hij kan flexibel werken, dus dat scheelt ook nog een hoop aan oppas kosten.Maar da's niet de belangrijkste rede, ik vind mijn werk leuk, zou de contacten niet willen missen.

2. Miranda

Miranda Bekend lid

6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    ik begin in sept weer met werken en blijf 32 uur werken

3. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik ga van 32 uur naar 24 uur, stoppen wil ik niet, zou denk ik gek worden als ik geen werk meer heb, vindt het echt veeeeelste leuk om op te zeggen!!

4. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    ik zou wel willen maar weeet nog niet of het gaat.het zijn wel dure tijden.in ieder geval minder werken dat wel..

5. Niet meer actief

Toen As kwam ben ik gestopt met werken. Ik wilde 100% voor de kleine zorgen en vond wel dat ik een flinke pauze verdiend had. Ik werk vanaf mijn 16de fulltime en heb mij opgewerkt tot leuke functies en salarissen, maar voor mij was de keus niet moeilijk.

In eerste instantie zou het ene jaar worden, maar na dat jaar had ik zoiets van.. OK.. dit bevalt mij, ik blijf tot de peuterspeelzaal thuis. Nu zijn we zwanger van nr 2 en hetzelfde riedeltje.

Wel moet ik zeggen dat wij zelfstandig ondernemer zijn en ik daarvoor wel werkzaamheden doe (betaald). Alleen omdat dit pas gedaan wordt nadat As op bed ligt, voelt het niet aa als werk haha.

Ik vind het overigens heerlijk om lekker thuis te zijn met As, maar soms zou ik haar wel 2 middagen willen droppen bij een opvang hoor..

6. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik ga van 32 uur terug naar 16 uur, 2 dagen. Als ik het niks vind stop ik ermee. Maar ik wil er wel voor gaan, heb superleuk werk!

7. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik ga niet stoppen met werken, wil ik ook niet.

ik werk nu prattime (28 uur) als praktijkopleider in de thuiszorg, tegen die tijd wil ik mijn uren wat aan laten passen, zodat ik max. 18 uur overdag werk, en dan de rest bijvoorbeeld avond en weekend zorg gaan doen...

8. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik werk nu 36 uur en ga straks 32 uur werken. Zou niet willen stoppen met werken. Juist de combinatie werken en kinderen lijkt me leuk (maar zwaar!).

Pim

9. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Momenteel ben ik na een auto ongeluk al een poos thuis. Aangezien ik zowiezo niet op mijn huidige functie en bedrijf kan terugkeren door cognitieve beperking zal er voor mij een deel WIA aankomen. Zoals het er nu naar uitziet zou ik na de bevalling op de max 16 uur in de week kunnen werken. Waarschijnlijk zal dit vanaf januari 2007 gaan gebeuren in vorm van reintergratie....met een deel WIA. Mocht ik het nou niet kunnen volhouden dan kunnen we het evt doen op het salaris van mijn man. Overigens gaat onze kleine niet naar een kinderdagverblijf oid maar naar Opa en Oma (waarvan opa volledig thuis is) of Oma (op het boerenbedrijf)

Deel Deze Pagina