Hoe beroep aantekenen uwv ivm ZW uitkering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Niicci, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hoi allemaal,

Vorig jaar juli heb ik te horen gekregen dat ik ME/CVS heb.
    Ik heb toen geprobeerd door te zetten op mijn werk en hoefde niet alle werkzaamheden te doen, en had meer vrijheid met het nemen van pauzes omdat ik rond 11u al in slaap viel achter mijn bureau.

1-1-2013 was het dan toch zover, omdat ik minder werkzaamheden kon verrichten, het werk hoeveelheid minder werd en de toestand achteruit ging heb ik ontslag gekregen (werkte via uitzendbureau).

Uiteindelijk werd het niet beter, maar bleef het achteruit gaan, en ben ik in overleg op 7-3-2013 ziek gemeld in de ww.

Per 1-4-2013 zou mijn ww overgaan in zw.

Op 28-3 had ik een gesprek met een verzekeringsarts van het uwv.
    2-4 heb ik te horen gekregen dat ik niet ziek was, en weer kon werken.
    Dit mede doordat ik gewerkt heb, en in zijn verslag stond dat mijn toestand verbeterd was, terwijl ik het tegenovergestelde verteld heb.

22-4 heb ik een gesprek gehad met de bezwaar verzekeringsarts, daarvan heb ik 1,5 week geleden uitslag gekregen.
    Weer om dezelfde reden afgewezen, ik had gewerkt.

Nu wil ik dus in beroep gaan, maar ik weet niet precies hoe het werkt..
    Gezien ik constant moe ben, ik niet meer dan 2u iets bijv in huis kan doen, als ik dat wel doe heb ik minimaal zo'n 3/4 dagen nodig om te herstellen, ik moet regelmatig 's middags slapen, kan me niet concentreren, kan weinig onthouden etc etc

Hoe graag ik ook wil werken, het lukt gewoon niet..

Wie weet hoe het in z'n werk gaat om in beroep te gaan?

Alvast heel erg bedankt!

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb eerst via aangetekende brief bezwaar aangetekend maar daarbij documenten van mijn behandelend arts waar de diagnoses etc in stonden.

Daarna moest ik komen op herkeuring bij een andere arts die de bezwaren in behandeling nam en die heeft me 100% ziekgemeld.

3. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Bezwaar heb ik al gehad.. Is om dezelfde reden weer afgewezen..
    Volgens het uwv alleen omdat ik gewerkt heb, ben ik niet ziek..

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Gewoon bezwaar aan blijven tekenen.

Ze mogen namelijk dat wat jou arts zegt niet zomaar naast hun neer leggen.

5. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
  6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Heb je ook verslagen van je behandeld arts ingeleverd, ik zou bezwaar aan blijven tekenen, de link hierboven moet je goed op weg helpen. sterkte.

(overgens is het normaal toch zo dat de eerste 3 maand van je ziekmelding je gewoon wel in de ww blijft, en pas als je naar 3 maand nog ziek bent je de ziektewet in gaat, athans bij mij was dat wel zo)

7. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Als je het lastig vind om alleen te doen kan je hulp vragen van MEE.

8. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kun je niet bezwaar aan blijven tekenen, maar moet je nu in beroep gaan. Dat betekent: naar de rechtbank. Ik denk dat je een advocaat nodig hebt.

Wat staat erover in je laatste beschikking?

Houd ook de uiterste datum die daarin staat in de gaten!

Ik weet hoe het is, dit te moeten doen met weinig energie! Ik zit nu (met gelukkig inmiddels wat meer energie) middenin het hoger beroep, morgen rechtszaak...

Heel veel succes!

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Of ga langs bij het juridisch loket. Wel haast maken, want je hebt maar 6 weken dacht ik!

Beroep is nog niet de rechtbank. Beroep is eerst bij een ander bestuursorgaan. Op je beschikking op je bezwaar zou moeten staan hoe en waar je beroep kunt aantekenen. Of bel met UWV, zij kunnen je dat ook vertellen.

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    succes saar81 met de rechtzaak, spannend, gaat het om een zelde situatie of om een afgewezen aanvraag bv wia,

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Heb je de papieren van je arts, met de diagnose laten lezen? Ik snap niet dat ze dat naast zich neer leggen.

Ik zie dat jullie bezig zijn voor een 2e kindje. Ik raad je aan dit tijdens gesprekken niet te laten vallen. Het kan zijn dat dit de keuze kan beïnvloeden want als je in deze situatie voor 2 kindjes kan zorgen kun je ook werken is dan vaak de insteek.

12. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Stom genoeg staat de uitspraak van een arboarts boven je behandelend artsen.
    Vaak wil een rechter nog wel naar de behandelend artsen "luisteren" zodat je wel je gelijk krijgt. Succes!

ps; ik snap je ziektebeeld en je klachten, maar als je dan niet kunt werken hierdoor begrijp ik niet zo goed dat je wel voor een 2de kindje gaat. Ik heb er nu 2 en dat is echt veel drukker dan 1. Heb je daar wel over nagedacht?

13. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Zorgen dat je een advocaat krijgt. Ik ben lid van de bond en via hen kreeg ik een gratis advocaat. Al met al is zij een jaar bezig geweest met bezwaarprocedures en eentje is ook bij de rechtbank beland. Zelf was me nooit gelukt wat zij heeft gedaan. Het zijn ingewikkelde regels waar je niet altijd zelf achter kunt komen.

Succes!

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Idd een advocaat nemen!

15. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Dit vraag ik mij ook af?

16. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel, dobbel, lief van je! Het gaat om een deels afgewezen wajong-aanvraag. Gelukkig leek het goed te gaan vandaag. Nu wachten op de uitspraak!

17. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het beroep is wel bij de rechtbank, hoor!

En inderdaad, haast maken, want de termijn is inderdaad 6 weken.

Je hebt echt juridische hulp nodig. Ik heb ooit gebruikt gemaakt van het Juridisch Steunpunt, dat kan als je bent aangesloten bij een patientenvereniging. Ook heb ik gebruik gemaakt van een regling waarbij je advocaat betaald wordt als je een laag inkomen hebt ('toevoeging' heet dat geloof ik).

Dit staat op de site van de ombudsman:
    Blijft het UWV ondanks uw bezwaar bij zijn besluit, of krijgt u slechts gedeeltelijk gelijk, dan kunt u in beroep gaan bij de rechtbank. Dat moet binnen zes weken gebeuren nadat het bezwaar is afgewezen. De procedure bij de bestuursrechter lijkt sterk op de bezwaarprocedure. Het adres van de rechtbank leest u in de beslissing op bezwaar. U kunt De Ombudsman inschakelen voor hulp bij het doorlopen van de bezwaar- of beroepsprocedure. Als u donateur bent van De Ombudsman of als u lid bent van een organisatie die is aangesloten bij bij de Chronisch zieken en Gehandicapten Raad (CG-Raad) of bij Platform VG kunt u gebruik maken van het Juridisch Steunpunt Regelrecht.

Deel Deze Pagina