Nav van het topic, nu een poll. Wij willen het (weer) niet weten. Het geslacht maakt ons ook niet uit. En we vinden het zo gek om het al te weten en ook al een naam te hebben. Dan moet je ook nog eens moeilijk doen om je niet te verspreken tegen over anderen.
Ja! En iedereen mag het weten want ik kan mijn mond toch niet houden. Alleen de naam blijft geheim. Ik vind dat unisex spul echt niks en we zijn gewoon ook veel te nieuwsgierig.
Ja wij weten het weer, voor de vierde keer En moeite doen om me niet te verspreken ? Nee hoor iedereen mag het namelijk weten Voor ons is persoonlijk de verrassing net zo groot met een echo als met de geboorte, het is een cadeautje die je tijdens zwangerschap al uit mag pakken, het is daarbij een jongen of een meisje, iets anders is er niet, al het andere.... Is daarom net zo een verrassing, kleur ogen ? Kleur haar ? Misschien wel kaal hoe zijn de eerste geluidjes ? Misschien wel van die lekkere knor geluidjes En dan heb je de verrassing van het leven nog, na de geboorte weet je het geslacht ook en dat maakt het lachje niet minder speciaal, of de eerste hapjes, eerste keer kruipen tijgeren en lopen eerste keer naar de opvang naar school uit logeren, eerste echte tekening, eerste keer mama ik hou zoveel van jou...... Mijn leven is elke dag op nieuw een verrassing, Wat voor bui hebben ze vandaag ? Wat voor nieuwe dingen hebben ze vandaag geleerd en wat voor nieuwe woorden hebben ze op school geleerd waarvan mama moet zeggen dat dat echt geen nette woorden zijn Persoonlijk, niet om andere af te vallen echt niet want ik heb diep respect voor mensen die het geduld hebben het niet te weten ! Maar persoonlijk vind ik daarom een geboorte niet extra speciaal.... Daarnaast ben ik natuurlijk ook gewoon mevrouw ongeduld en wil ik gewoon namen bedenken voor 1 geslacht en geboortekaartjes kijken voor 1 geslacht, en natuurlijk kleertjes kopen ! Maar nogmaals vind het echt super knap van degene die het wel kunnen !
Bij beiden zwangerschappen wisten wij het en iedereen om ons heen ook, wanneer we ooit een derde mogen krijgen willen wij het niet weten.
Ja mijn buik is geen toto wedstrijd of surprise ei. Ik vind het super makkelijk en gezellig om te weten wat het wordt. Privé noem ik der bij haar naam. Spullen kopen is ook gerichter. Ik wil nu best meer uitgeven omdat ik weet wat het wordt en niet ongebruikt in de kast blijft liggen . Unisex vind ik zelf niks aan. Financieel is ook wel erg handig. Ik heb enorm veel gekregen ook voor als ze al wat ouder is. (komt goed uit want we zijn net verhuisd ) Verder heb ik aardige anatomische kennis (Fysiotherapeut ) en had ik met de vele controle echo's het ook wel gezien of had dan niet mee moeten kijken... Mocht er een volgende keer komen laten we ons misschien wel verassen, want dat lijkt mijn partner ook heel leuk om te ervaren .
Wij weten he en maken er in onze omgeving geen geheim van. Vind ik alleen maar praktisch en dat maakt de verrassing niet minder groot. (Hoe zal ze eruit zien? Hoe zal ze zijn?)
Wij weten het, ik had het geen 9 maanden volgehouden, was te nieuwschierig En alleen onze ouders kennen het geheimpje, voor de rest zal iedereen het horen als ze geboren is...
Wij weten het voor de derde keer niet. Vind het persoonlijk geen toegevoegde waarde hebben om het wel te weten. Wij vonden het wel een extraatje hebben om het bij de geboorte nog niet te weten. Heerlijk om te speculeren. Daarnaast vind ik lichte kleertjes erg schattig voor pasgeboren kindjes en zijn wij dan weer niet van het onderdompelen in blauw of roze Zo heeft ieder zijn voorkeur
dat speculeren is ook heerlijk, heb de eerste 17 weken aardig gespeculeerd, iedereen dacht meisje, ik dacht jongen, wie zou er " gelijk" hebben, alleen vond ik met 20 weken dat het speculeren lang genoeg geduurd had
Oh nee alles roze of blauw vind ik ook niks. Maar dat is tegenwoordig ook helemaal niet meer alleen aan de orde als je gaat kijken bij de jongens- en meisjeskleding.
Wij willen het niet weten. Ben sowieso niet van het roze of juist blauw. En kleertjes zijn zo snel gekocht (desnoods online vanuit je bed). Dus dat is voor ons sowieso geen reden. Het maakt mij niet uit of ik de kleertjes een paar dagen later in huis heb gewoon niet teveel (unisex) kopen in begin. En nieuwsgierigheid uitstellen is voor ons leuk en spannend. Wennen aan het geslacht is ook niet nodig, want zodra die kleine op je buik ligt maakt het je toch niet uit (kan dus meteen een nadeel zijn als je het al wel weet.... ) Bij de eerste wisten we het niet. Hij werd bij me gelegd en toen pas vroeg ik "wat is het eigenlijk" en tilden hem op. Zo'n speciaal en leuk moment. Bij de tweede wilden we het daarom ook niet weten. Helaas versprak de gyn zich met 35 weken en wisten we het alsnog. Ik vond het echt even balen. Weg verrassing in een klap.
wisten het bij nr. 1 niet, nu was het eigenlijk ook niet de bedoeling... praktischer is het niet. neutrale kleertjes zijn ook erg leuk! en de kamer is o.a. aqua/mintgroen, dus dat is ook super leuk voor een meid vinden we had het stiekem toch leuker gevonden bij de geboorte te zien, maarja
Wij weten het woensdag Kan niet wachten. Bij ons dochtertje gewacht tot de 20 week echo. Kan nu niet meer zolang wachten.
Wij vonden het bij onze dochter zo speciaal om niet te weten of w een jongen of meisje mochten verwachten, dat we het nu weer niet weten. We zijn nu wel heel erg nieuwsgierig, maar dat maakt het juist leuk .
Wij weten het. Omdat we het totaal onbegrijpelijk vinden dat mensen wel kijken of alle vaten in de navelstreng goed lopen en er geen sprake is van gekke afwijkingen, maar net doen of het geslacht heel anders is. Het zij allemaal fysieke kenmerken, het een is niet belangrijker of bijzonderder dan het ander.
Nee wij willen het niet weten Het maakt ons niet uit wat het is, alle spullen van vorige keren zijn neutraal en ook de babykamer is neutraal. Het lijkt ons erg bijzonder om na de bevalling als eerste te zien wat het geslacht is.