Wil jij het geslacht van je baby al weten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamamilou, 18 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wil jij het geslacht van je baby al weten?

  1. Ja, wij willen het geslacht weten

    77 stem(men)
    62,6%
  2. Ja, ik wel, mijn partner niet

    3 stem(men)
    2,4%
  3. Ja, mijn partner wel, ik niet

    4 stem(men)
    3,3%
  4. Nee, wij willen het geslacht niet weten

    34 stem(men)
    27,6%
  5. Wij willen het wel weten, maar de baby laat het (nog) niet zien

    0 stem(men)
    0,0%
  6. Wij weten niet of we het willen weten.

    5 stem(men)
    4,1%
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Wij willen het niet weten... bij dochter ook een verrassing en dat vonden we zó gaaf!! Echt zo leuk dat t een meisje was, een hele nieuwe kennismaking... :)
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  2. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    We hebben bewust alle 3 de keuzes gedaan haha. Zodat we het alle 3 een keer meegemaakt hebben.

    Ik vind het geslacht weten wel leuker, en makkelijker. Alleen vond ik met 15 weken erg vroeg. 20 weken was leuker.
    Ook nog een verschil is dat we het geslacht bij de 1e voor onszelf hebben gehouden.
    Bij de 3e hebben we het bekend gemaakt aan iedereen.
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  3. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Bij de eerste wisten we het rond de 17 weken, nu bij de tweede willen we het weer weten. Denk dat ik dan rond de 15 weken een echo laat inplannen. Iedereen mag het daarna ook gewoon weten hebben we geen problemen mee:thumup:
     
  4. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Bij beide kinderen (jongen en meisje) wilde ik het weten tijdens de zwangerschap. Mocht er een 3e kindje komen (denk het niet), dan zou het definitief de laatste zijn en zou ik het die keer niet willen weten.
     
  5. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik had wel een beetje spijt...

    Bij de eerste 2 hebben we het niet geweten tot de bevalling. De 3de zwangerschap was onverwachts en hierdoor wilde ik toch wat meer houvast . Hierom gekozen met 16 weken een geslachtsbepaling te doen. Achteraf gezien miste ik wel echt dat magische moment bij de bevalling. Tuurlijk blijft het bijzonder je kindje te mogen ontmoeten maar als ik er nu op terug kijk had ik het de 3de keer dus eigenlijk ook liever niet geweten.
     
  6. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Dat hadden wij hier dus ook, alleen blijkt het nu een tweeling te zijn en wil ik het toch graag weten ivm de praktische zaken.
     
    Jenn1993 vindt dit leuk.
  7. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Stond bij mij in m'n beval plan. En dat is ook zo gegaan.
    Was echt zo ontzettend bijzonder toen hij geboren werd.
    Ze tilde hem omhoog en konden beide gelijk zien dat we weer een schitterende zoon mochten krijgen.
     
  8. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik wist het 2x en de laatste 3e keer niet.
    Trust me het is echt echt echt leuker om het niet te weten.
    Ja tijdens dat iedereen in je bevallingslijst hier erachter komen wat ze krijgen denk je wellicht mehh.
    Maar echt het is zo bijzonder heel de zwangerschap samen fantaseren over wat het is.
    En dan het moment van bevallen en de persfase is zo veel mooier.
     
    Kipsate en Mississippi vinden dit leuk.
  9. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Nee. Wij niet. Vorige twee zwangerschappen wel geweten. Nu laatste zwangerschap lijkt het ons leuk om eens mee te maken dat we het niet weten.
     
  10. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Alle drie de keren wisten we het van te voren. Elke zwangerschap wel getwijfeld maar ben er echt te nieuwsgierig voor en vind het ook zo leuk om die voorpret al te hebben. Wat we deze keer wel anders hebben gedaan is het geslacht op een briefje laten schrijven en mijn zus een confetti ballon laten opblazen. Echt spijt dat ik dat de eerste twee keer niet heb gedaan want wauw wat een magisch moment was dat. Die opbouwende spanning en dan de ballon laten knallen! Veel specialer dan een echoscopiste die je verteld wat het wordt haha
     
  11. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ahh klinkt echt superleuk ❤️ Bij mij wordt het een geplande ks dus ben benieuwd of het moment op de ok tafel dan ook nog zo speciaal is. Iemand daar ervaring mee toevallig? :)
     
  12. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Krijg je een gentle sectio? Want dan mag het doek al vroeg naar beneden en kun je je kleine geboren zien worden. Ook kun je dan kijken wat het is.
    Wat mij betreft is de uitgang geen verschil ;)
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  13. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Door jullie reacties twijfel ik echt heel erg of ik het wil weten.

    Ik ben zo nieuwsgierig! En ik wil helemaal geen unisex kleertjes en een unisex babykamer enzo. Ik ben echt wel van het cliché blauw en roze.
    Maar dat moment zo beleven lijkt me wel heel speciaal.

    Maar wat doe je inderdaad als de bevalling niet volgens plan verloopt en het onverwacht een spoed ks wordt? Stel dat je onder algehele narcose die ks krijgt. En dan word je wakker en krijg je dan pas te horen dat je een zoon of dochter hebt. Dat lijkt me niet bepaald hoe je het voor je ziet? Is het dan nog steeds zo speciaal?
    Ik heb nou niet bepaald een geschiedenis van makkelijke bevallingen, dus ben daar wel bang voor.
     
  14. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Over je eerste dilemma; ik had een jongens en meisjes setje. Het setje dat we niet gebruikte konden we altijd weer iemand anders blij mee maken. Na de bevalling gewoon lekker veel online kunnen shoppen in mn kraambed en man en moeder hebben voor de eerste dagen wat setjes gehaald. Wat betreft het kamertje; deze kan je in eerste instantie wat neutraal houden en later met accessoires opleuken.
     
  15. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Praktisch gezien is dit gemakkelijk, maar ik wil ook wel een verassing bij de geboorte. Mijn man wil het al wel weten...ben er nog niet over uit. Spannend!
     

Deel Deze Pagina