Wil jij weten wat het word?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nora1983, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melief

Melief Niet meer actief

Ja wij weten het en iedereen om ons heen ook!
    Ik was zo nieuwsgierig dat we met 15w al een geslachtsbepaling hebben laten doen. Eerst wilden we het voor ons zelf houden maar had me in de eerste 2 dagen al 6 keer versproken :p
    En ik vind het heerlijk zo, als ik met een vriendin ga shoppen kan ik gerust tussen de jurkjes neuzen en we kunnen straks het kamertje aan iedereen laten zien.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zo van de unisex kleertjes ed hou...

2. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Wij willen het ook graag weten en zouden er ook geen geheim van maken wat het wordt. Denk ook niet dat ik kan wachten tot de 20 weken echo dus waarschijnlijk gaan wij voor een geslachtsbepalende echo met 14/15 weken.

3. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Wij weten het niet. De echoscopiste heeft er heel lief 'omheen' gekeken met de echo's. Zij zal het wel gezien hebben maar voor ons leken kan het nog beide kanten opgaan! :D

Het kamertje is wit met grijs. Als de kleine er is komen er nog wat roze of blauwe mandjes.
    Kleertjes hebben we alleen in maat 50 en 56 en neutraal. Ik vind die neutrale kleertjes toch het mooiste bij die hele kleintjes. Later komen wel de stoere spijkerbroekjes of jurkjes...

Het maakt ons niet uit wat we krijgen! Ik ben wel super nieuwsgierig maar het lijkt mij zo mooi als mijn man kan vertellen met de bevalling of we een zoon of dochter hebben!! <3
    (Kan mij trouwens ook goed voorstellen als mensen het wel willen weten, gelukkig kan iedereen die keuze zelf maken.)

4. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Ik wil het wel weten.. al die leuke spulletjes! En vind dat er maar weinig unisex spulletjes zijn... Ik ben dan van nature ook een persoon die een hekel heeft aan verassingen :p vriendlief is hier heel makkelijk in hoor.

Ik heb trouwens weleens gehoord dat de man het niet wilde weten, en de vrouw wel. Die heeft toen alleen spulletjes geshopt en met de babykamer bezig geweest als manlief aan het werk was, en een slot op de deur en zelfs het sleutelgat afgeplakt :p en dan afwisselend praten over hij of zij. Tjah, je moet het maar kunnen..... hahaha!

5. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ik wilde het weten en mijn vriend niet dus vindt ik het meer dan normaal dat ik het dan ook maar niet weet en van beetje spanning en verassing hou ik ook wel van :)

dus bij geboorte weten we beiden wat het is :)

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik wilde het eigenlijk niet weten maar manlief wel heel graag en ik heb me daar bij neergelegd.

We doen nu een geslachtsbepalende echo doen met 16 weken.

Ik ben sowieso niet van het roze of blauw dus als ik het weet wil ik de kamer daar niet op aanpassen.

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij willen het beide heel graag weten.
    Het liefst zou ik het daarna voor onszelf houden maar ik denk dat dat net als bij de eerste niet gaat lukken :D

8. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik wilde het heel graag weten dus heb met 14 weken een geslachtsbepaling laten doen.

Wat ik alleen nog steeds gek vind is mensen die vragen wat het wordt.. terwijl het toch allang een meisje IS. Ze moet alleen nog geboren worden.

9. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Mijn man wil het wel heel graag weten.. Ik had (denk ik) wel kunnen wachten.. Maar hij wil het zo graag weten dat we het toch gaan vragen bij de 20 weken echo..
    Als de een het wel weet, en de ander niet, dat werkt bij ons niet :) dus vandaar dat ik het nu ook wel wil weten :)

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij Aiden wisten we pas bij de geboorte dat hij een jongetje is.

Bij deze weten we nu het geslacht al voor de geboorte.
    Iedereen weet het geslacht ook al, alleen de naam houden we lekker geheim.

Zowel het niet vooraf weten als het wel vooraf weten....beiden heeft zo zijn charmes.

11. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik wilde het heel graag weten, manlief maakte het niet uit...
    Ik was overtuigd van een jongen, had al meerdere echo's gehad bij de gyn. en dacht regelmatig iets rond te zien zwemmen...
    Manlief was overtuigd van een meisje en zat zich al te bedenken hoe dat nou moest met die vlechtjes... :D
    Met 17 weken een geslachtsbepalende echo laten doen (met video / geluidopname) en het eerste wat in beeld kwam was een flink piemeltje...
    Zo grappig om nu af en toe die dvd nog af te draaien, je hoort mij roepen, kijk, kijk een piemeltje, ik zei het toch...
    Manlief, echt, echt?
    En grote (stief)broer op de achtergrond: zie je nou wel...
    Onbetaalbaar... :p

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Leuk topic, ik lees mee. Vorige keer wilde ik me laten verrassen, maar ben te nieuwsgierig. Denk dat ik nu weer te nieuwsgierig zal zijn. Lees trouwens over hopen op een ander geslacht als je er al eentje hebt. Misschien ben ik heel apart, maar die gevoelens heb ik helemaal niet. Kom zelf uit een meidengezin en een eigen meidengezin zou ik ook helemaal leuk vinden.

13. micloveally

micloveally Actief lid

10 dec 2012
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd gezegd wil het niet weten maakt me niet uit.
    Tot we zwanger bleken na een lang traject en ik gewoon zo benieuwd was ...
    Dus hebben we met 16 weken geslachtbepaling gedaan we fijn om gericht te kunnen shoppen hihi
    manlief maakte het trouwens niet uit

14. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Ik wilde het van tevoren ook sowieso echt heel graag weten. Man maakte het niet zo veel uit. Maar ik bedacht dat die hele bevalling en zien hoe ons kindje eruit ziet, op zich al verrassing genoeg is, dan hoef ik het geslacht niet ook nog als verrassing te houden :)

Uiteindelijk door allerlei extra onderzoeken die we moesten doen, bleek dat ons kindje xyy-syndroom heeft (een extra geslachtschromosoom) dus zelfs als we het niet hadden willen weten, was er weinig te verbergen geweest.

15. Wij wilden het beide keren graag weten! Bij de eerste was het met 18 weken duidelijk een meid, dit keer liep het iets anders en de kleine verstopte zich steeds, waardoor het niet goed zichtbaar was. Toen heb ik op een gegeven moment wel gezegd dat als ze het geslacht bij de 3D echo met 27 weken nog niet konden zien, ik het dan maar helemaal niet wilde weten omdat ik dan toch nog maar 13 weken hoefde te wachten. Maar bij de 3D echo bleek het kindje gedraaid en konden we heel duidelijk zien dat dit ook weer een dametje is :) Ben er achteraf toch blij om het weer te weten, tuurlijk heeft het zijn charme om je te laten verrassen maar ik vind het veel te leuk om een echte meidenkamer te kunnen inrichten, en ik weet dat ik daar na de bevalling echt geen puf voor zal hebben (en uit handen geven wil ik ook niet ;)). En het maakt het voor ons wat echter, vooral ook voor mijn vriend. Nu kan hij het al hebben over zijn 'kleine meisje' terwijl 'de baby' toch een stuk abstracter is.

16. mamahop

mamahop Actief lid

13 feb 2013
    124
    0
    0
    NULL
    t harde
    nee absoluut niet wat maakt het uit wat het word en trouwens als je het weet is de verassing eraf

17. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ik heb het eigenlijk altijd wel willen weten, mijn partner gelukkig ook. Tuurlijk had ik ook graag het als verassing gehad, maar ik ben een control freak en wilde graag van te voren al vanalles regelen.

Bij een volgende? Wie weet, ik weet nu hoe het is om te weten wat het wordt, misschien willen we het dan niet haha.

18. Samsa

Samsa Lid

7 apr 2012
    88
    1
    8
    NULL
    NULL
    Wij willen het ook weten! Ik ben nu 15 weken en volgende week maamdag gaan we ff spieken. Ik kan niet wachten! En als we het weten gaan we lekker shoppen & spullen voor het kamertje halen. Heerlijk!

19. Pimpeltje

Pimpeltje Actief lid

4 feb 2013
    145
    0
    16
    België
    Wij willen het graag weten.
    1) Voor de praktische kant
    2) Ik ben veeeeel te nieuwsgierig :p

Aangezien ik mijn mond toch niet kan houden mogen ouders en vrienden het weten, maar zou ik hen eerst wel even laten raden d.m.v een spelletje ofzo.

20. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik wilde het zo snel mogelijk weten, met 13 wk een echo laten maken en duidelijk een jongen!!
    Iedereen wist het meteen en onze familie;s weten de naam ook al, alleen me collega;s niet.
    ik vind het veelste leuk om het te vertellen !!!

Deel Deze Pagina