Hoi meiden, Tot nu toe heb ik niet echt kunnen genieten van mijn zwangerschap. Ik ben 13.5 weken zwanger en vanaf 6 weken echt CONTINU misselijk geweest. Ik heb toen maar 1x overgegeven. Vanaf vorige week (week 12 dus) moet ik nu echt dagelijks overgegeven..en dat misselijkheids gevoel blijft ook de hele dag aan.. Ik vroeg me af of ik de enige zwangere ben die bij 13 weken eigenlijk nog rotter voel dan daarvoor... en natuurlijk: is er nog hoop dat dit ooit voorbij gaat? Ik heb wel even wat positieve energie nodig..want tot nu toe is het gewoon vreselijk geweest
Ik had ergens gelezen dat bij week 10 de hcg hormoon zijn "piek" bereikt.. kan het zo zijn dat ik dat deze week pas heb? Heeft iemand dit misschien zo ervaren/meegemaakt?
Hier tot een week of 16 kotsmisselijk en echt ziek geweest. Daarna pas aan het einde weer, maar niet zo erg als die eerste weken!
Ik was bij mijn dochter vanaf 4+ weken dag en nacht misselijk met overgeven tot week 16. En deze keer wasdat vanaf week 8 tot week 18. Ik weet precies hoe ellendig jeje kan voelen eronder, het vraagt enorm veel van je lichaam om constand maar misselijk te zijn, slecht te eten, ook nog is over te geven en niet te vergeten net zwanger te zijn. Hou in gedachte dat het bij de meeste waarbij de misselijkheid wat 'heftiger' is het beter word na de 16de week omdat dan het hcg word overgenomen door progesteron. Als het eenmaal over is ben je het heel snel weer vergeten en genieten heb je echt nog lang genoeg de tijd voor. En ja je kan je hcg piek wat later of eerder hebben, niet iedereen heeft dezelfde hcg waardes.
ik ben de eerste 3 maanden goed misselijk geweest maar hoefde niet over te geven al voelde het wel heel vaak zo,... Nu ben ik met me laatste loodjes bezig en ben weer misselijk niet zo erg als de eerste 3 maanden en daar ben ik blij om... Mij verlos heeft toen tegen mij gezeg als je in begin misselijk ben geweest is vaak de kans dat je de laatste maanden weer misselijk ben... bij mij begon het vanaf week 25 weer...
tja dat je moet genieten zegt iedereen maar ook hier daar heel veel moeite mee. Vind er tot nu toe geen ene reet aan moet ik eerlijk zeggen... Tis dat we er wat moois voor terugkrijgen als het goed is... maar daar blijft het ook bij. Hier is het als volgt: een dag niet gekotst is een dag niet geleefd... Trek een pot groente open... kotsen maar! loop langs de badkamer... kotsen maar! vlees braden... kotsen maar! Boodschappen doen.... kotsen maar (best wel genant trouwens als je daar een vuilnisbak staat vol te butteren) Enz. Zelf wil ik koste wat het kost uitdroging voorkomen dus zodra ik gekotst heb dan gaat er gelijk weer eten en drinken in en alles wat blijft zitten is mooi meegenomen. Tot nu toe gaat dat redelijk en ben ik nog niet uitgedroogd maar hoe lang dat nog gaat duren? geen idee.
Bij mij lag de piek van misselijkheid ook wel rond de weken die TS beschrijft. Kon bijna niet meer ophouden met overgeven. Rond 20 weken begon het minder te worden. Waar je vooral mee op moet letten is idd dat je genoeg blijft drinken! Je kunt ook aan milkshakes, waterijsjes, fruit denken maar zorg voor vocht! Eet daarnaast vooral wat je aanstaat. Overigens volkomen normaal dat je je op deze manier niet kunt genieten van de zwangerschap! Je voelt je gewoon rottig, wie heeft dat niet bij de hele dag misselijk zijn en overgeven! Is ook lastig omdat je in deze termijn van zwangerschap nog zo weinig merkt van de baby. Daardoor kun je soms zelfs vergeten dat je zwanger bent, had ik tenminste wel. Soms voelde ik me echt alleen nog maar doodziek. Ik probeerde het uiteindelijk maar een beetje uit elkaar te houden: ik was blij dat we een kindje gingen krijgen, maar die 9 maanden zwangerschap konden me gestolen worden!! Sterkte! ps: er zijn ook medicijnen tegen de misselijkheid te krijgen via de huisarts. Misschien nog een optie?
Ja weet je..iedereen heeft het maar over een roze wolk, nou ik kan je vertellen..tot week 20 was die wolk bij mij meer grijs/zwart..ik had toen echt zoiets van, als het zo moet, dan hoeft het voor mij niet meer!! ik had de eerste 8 weken ook nergens geen last van, maar daarna ben ik blijven spugen, alles wat ik at kwam er weer uit, en dit ging door tot week 20 ongeveer. Als ik er nog aan denk krijg ik nog steeds de kriebels...brrr wat was ik toen beroerd zeg. Ik ben toen met 17 weken ong. naar de dokter geweest (achteraf eigenlijk veel te laat, was al aan het uitdrogen, maar ik wilde geen medicijnen, dacht dat het niet goed zou zijn voor mn kindje) Ik heb toen pilletjes gekregen, (primperan) deze konden geen kwaad zei de dokter, en naar een paar dagen kon ik weer normaal eten, en begon het ook weg te zakken gelukkig. Na week 20 van de zwangerschap kon ik pas echt genieten. Tot nu, want nu ben ik het spuug zat die dikke buik hahaha. Meid, heel veel sterkte ermee, en als je het echt niet meer ziet zitten, ga na de dokter toe!!
Wow, bedankt voor het delen van deze reacties.. ik krijg namelijk van al mijn vriendinnen en kennissen te horen dat ze bij 12 weken echt wel veel beter voelde en bij mij is het alleen berg afwaards gegaan Ik ben ok ENORM afgevallen (voor mij doen dan). Ben normaal 55 kilo (ik ben 1.64 lang) en nu weeg ik nog maar 49... en dat voor 14 weken. Ik lust ook bijna niets meer.. echt zo vreselijk, terwijl ik hiervoor echt zo'n grote appetijt had... hebben jullie dit ook (afvallen en niets lusten?)
Over medicijnen: Ik heb Emesafene gebruikt (3 weken lang) en ik werd toen echt nog zieker.. uitgedroogd werd ik helemaal en ik voelde me nog verschrikkelijker. Ik gebruik nu Nux Vomica (A. Vogel), maar dat heeft alleen in het begin geholpen.
ik ben toen ook 5 kilo afgevallen, maar dat kwam meer omdat ik gewoon echt helemaal niets meer binnen hield. Ik zou dan gewoon eens aan de dokter om primperan vragen..bij mij hielp het heel goed, en het kan echt geen kwaad