Afgelopen week kreeg ik bij de verloskundige de uitslag van mijn bloed. Ze vertelden dat er antistoffen zijn gevonden in mijn bloed (heeft waarschijnlijk te maken met mijn eerdere zwangerschap) Verder kon de verloskundige me nog niet veel vertellen. Herkent iemand dit en hoe ging dit verder?
Ik herken het alleen van mijn schildklier, werd ik extra getest op antistoffen. heb je iets aan je schildklier?
Er zijn denk ik veel antistoffen dus zolang je niet weet waar het om gaat kun je weinig en weet je weinig, Ik heb elke zwangerschap ssa antistoffen in mijn bloed, dit houd in dat de kleine goed in de gaten gehouden moet worden, vooral het hartje omdat het een hart blokkade kan krijgen, Ben er overigens zelf niet bang voor.
Dat vroeg de verloskundige ook, maar nee, ik heb niks aan mijn schildklier. Het wordt nu ook verder onderzocht hoe het komt, maar was benieuwd naar evt ervaringen van anderen.
Oh lijkt mij wel spannend! Gelukkig dat je er zelf niet bang voor bent en 'onbezorgd' kunt genieten van je zwangerschap. Mijn bloed wordt idd nog verder onderzocht, maar was toch benieuwd of er meer mensen waren met dit bericht. En hoe dat dus verder ging.
Dat vroeg ik ook gelijk, maar het had niks met reshus te maken... Ik moet gewoon geduldig afwachten naar het verdere onderzoek (moeilijk!)
Het is gewoon dat idereen naasr zijn bloedgroep en resus (bijv o positief) heeft ook d resus negatief/positief. Jij heb (ik ook ) negatief dat is niets ernstgst. Maar als je kindje andere bloedgroep heeft dan kan je na 27wk antistoffen aanmaken. Daarom bij 27 wk kijken ze je bloed nog keertje na: maak je antistoffen dan krijg je D prik en als niet dan niets aan de had. Ik heb het alle zwangerschappen gehad.
Misschien dat mijn verloskundige dat bedoelde, ze zei dat ik een bepaald eiwit niet heb? En doelde ermee op de resus en dat het later opnieuw getest moest worden. Spannend, wanneer krijg je de uitslagen ts? (Of verder onderzoek?)
Ik ben wel wat gerustgesteld nu. Al maakte ik me nog niet al te veel zorgen. (Probeerde ik) Ik heb 6 mei weer controle bij de verloskundige dan hoop ik meer te horen. Bedankt voor al jullie reacties!