Wil jullie mening weten

Discussie in 'De lounge' gestart door Que, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ....eeh, dus hij dreigt hem niet terug te geven, en heeft jou blijkbaar mishandeld,
    en jij maakt je druk om dat je kleding mee moet geven of niet..........

JE GEEFT JE ZOON TOCH NIET MEE?!

raar

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    op een spaarrekening voor je zoon zetten zou ik in jouw geval niet doen. Als je straks de schuldsanering ingaat pakken ze dat geld ook... of je moet het op naam van opa en oma zetten ofzo.

3. Que

Que Niet meer actief

Ik geef hem het liefste ook niet mee, maar wil later niet het verwijt krijgen dat ik mijn zoon zijn vader onthouden heb.

Wat hij met mij gedaan heeft... tja.... daar wijd ik me liever niet te veel over uit. Maar laten we zeggen dat het voor mij genoeg reden geweest is om mijn biezen uiteindelijk te pakken en samen met mijn zoontje voor een veiligere leefomgeving te zoeken. En iedere keer als hij hier aan de deur staat voor een bezoekregeling met zijn zoontje gaat mijn hart als een razende tekeer omdat ik als de dood voor hem ben.

Waar ik gewoon heel erg bang voor ben is dat een rechter zegt ja maar mevrouw u heeft contact tussen uw zoon en zijn vader onthouden dus....

Ik weet gewoon niet waar ik goed aan doe. Heb een hele grote mond maar ook een heel klein hartje.

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    hebben jullie al een ouderschapsplan.

over het spaargeld, mijn neef is ook uit elkaar met zijn vrouw, die is overgens zelf weggegaan, kinderen zijn om het weekend bij hem, wel heeft zij de spaarrekening van de kinderen niet gekregen en wel omdat ong 80 procent gestord was door de ouders van mijn neef, en hij absoluut niet wou dat het verbrast zou worden zeg maar, geen idee hoe dat bij jullie is maar van mjn neef geef ik hem gelijk dat hij het niet afgaf gespaard door zijn ouders

verder zou ik nooit mijn kind de dupe laten worden door geldzaken en ruzie, hoe moeilijk de situatie ook is, ik zou dus gewoon een koffertje met spullen voor 2 dagen pakken, plus toiletspulletjes, wel aangeven dat de volgende keer de toiletspulletjes gekocht moeten zijn voor bij hem thuis, maar kleren zou ik niet moeilijk over doen

verder zou ik een advocaat in schakelen, (kan ook zonder dat je geld hebt, advocaat kan een verklaring van onvermogen invullen, en dan hoef je alleen een eigen bijdrage te betalen)

tevens is een dreiging niet iets wat waargemaakt hoeft te worden, wel zou ik deze dreiging alvast bij de politie doorgeven mocht het ooit gebeuren dan is het al bekend,
    tevens is het zo dat als ik zeker zou weten dat het geen loos dreigement zou zijn ik mijn kind niet zou afgeven zonder tussendoen van advocaat of ouderschapsplan of iets in die geest

wel heeft je kind recht op zijn vader, vind zelf dat niemand dat recht mag ontnemen, hoe K*T de situatie tussen de ouders persoonlijk ook is, laat je kind daar niet tussen staan,

ik heb het vermoeden dat je het over slaan endergelijke hebt, heb daar wel eens iets over gelezen dat hij dat bij jou doet, heel simpel 1 tik en kinderbescherming inschakelen, dan raakt hij zijn recht wel kwijt, en dan is het eigen schuld dat ie het verspeeld heeft,

maar al met al zijn het moeilijke situaties, wel moet geld niet belangrijker zijn als je kind, en geloof me, geld zorgen zijn erg genoeg, ik weet er alles van, toch is het geluk van je kind belangrijker,

sterkte meis,

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik zou zeggen, geef je zoontje iig niet mee zonder toezicht!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Nou, er zit ook nog een behoorlijk verschil tussen je zoontje een vader onthouden en je zoontje een weekend meegeven.

Als ik dit zo lees zou ik mijn kind ook niet meegeven, laat hem maar onder toezicht zijn zoontje zien.

Wat betreft je vraag als je hem wel laat gaan. Doe het voor je zoontje en geef zijn vertrouwde spulletjes mee.

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wat een lastige situatie :(
    ik weet een beetje hoe je je voelt, heb het thuis met mijn zusjes ook meegemaakt (andere vader).
    heb je ook met je advocaat overlegt en zo ja, wat vindt hij/zij ervan?
    ik zou de regeling zo laten als hij nu is, niet laten slapen maar mag hem wel komen bezoeken overdag voor een uurtje of 2 toch?
    hou je je zoon niet bij de vader vandaan en kunnen ze je dat niet verwijten en dan afwachten tot er een uitspraak van de rechter komt of dat jullie het onderling kunnen oplossen.
    maar ik ging hem zeker niet in de kaart spelen en alles doen wat hij wil en zegt! laat hij eerst ook maar eens zijn goede wil tonen en niet zulke rare dingen zeggen.

8. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Mijn broertje is verwikkeld in een hele vervelende scheiding, dochtertje van 3 jaar. Hij wil co-ouderschap, dus de helft van de week zijn meisje over de vloer (kan heel makkelijk met zijn werk, eigen zaak, heel flexibel, vooral weekenden werken). Hij heeft dus wel alles aangeschaft voor haar, ze heeft een eigen speelplek in huis, een volledig ingerichte slaapkamer, zandbak/trampoline in de tuin en een eigen garderobe voor als zij bij hem is. Dus dat het niet goed is voor het milieu dat ze alles dubbel heeft, tja... maar ze heeft op deze manier wel een eigen plekje thuis bij haar vader. Ze is heel gelukkig ermee.

Het ligt er bij jou maar aan natuurlijk waar het naartoe gaat met het contact tussen jouw kindje en je ex. Als het heel af en toe is, zou ik denk ik wel een rugzakje meegeven, het gaat tenslotte om je zoontje. Ik zou niet willen dat hij tekort komt in zo'n weekend.

Als jij zo angstig voor hem bent, is het dan überhaupt wel veilig om je zoontje mee te laten gaan met hem? Moet er iemand van buitenaf worden ingeschakeld om de situatie te beoordelen? Het klinkt niet echt lekker. :( Klote dat je in deze situatie zit. Veel sterkte!

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    helemaal mee eens!!
    kindje mag niet de dupe worden van jullie geruzie!

10. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    heeft hij je zoon ook mishandeld of iets gedaan wat echt niet kan? want daar zit wel een verschil ik

voor de rest kleding mee geven en melk die uit het ziekenfonds komt zie ik eigenlijk geen probleem in hier is dat ook zo en mijn mijn vriend zijn kids ook zo.

qua allimitatie ligt eens een buro in dan? dan kunnen die voor jouw het bedrag innen

11. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Geef je kind asjeblieft zijn eigen kleding mee. Waar hij ook gaat logeren....het is voor hem bekend en vertrouwd. Het hoort bij zijn eigen "ik". Het is vreemd om dat soort dingen niet bij de ene ouder te 'mogen' hebben. Ik ben zelf kind geweest die heen en weer pendelde in de weekenden. En als ik een nieuwe trui had (bij wijze van) dan hoorde die bij MIJ, en niet in-het-huis-van-papa of in-het-huis-van-mama.
    Hetzelfde met de slaapknuffel. Die hoort bij je te slapen...het hoort bij je kindje.

Zet geen uitvecht-zaken tegenover je kindje. Ikzelf stond altijd middenin de sarcastische regenbui die vloeide als ik weer eens thuis werd gebracht. En dat is niet leuk thuiskomen kan ik je zeggen! Ik voelde me gedwongen om te kiezen en dat mag je een kind niet aandoen. En ja, ook al zo jong pikken kinderen dat op.

Geef hem zijn eigen stoere logeertasje mee. Het zijn de spullen van je zoon, niet van 'het huis'.

En over zijn veiligheid; daar kan in niet over oordelen. Heel veel sterkte!
    Als jij niet in je recht staat (letterlijk, door de rechtbank uitgesproken) dat jij de enige voogd bent en hem dus niet mee hoeft te geven, ben ik bang dat het inderdaad wel zo eens zou kunnen zijn dat je wel 'moet'. En hopelijk ziet je ex in dat het in het voordeel voor het kind is, niet voor hem.

12. dromertje35

dromertje35 Actief lid

28 jul 2011
    253
    0
    16
    Overijssel
    Als je dat toch je zoontje mee wil geven voor een weekend geeft dan zijn vertrouwde spulletjes mee. Kinderen, hoe klein ook, voelen echt wel dat er een spanning is, daardoor wordt het logeren al enger voor ze. Als ze dan ook nog eens zonder hun eigen spulletjes moeten doen kan het echt wel een traumatische ervaring worden.
    Denk in dat geval even niet aan wat je ex je nog schuldig is en dat soort dingen meer, maar denk aan het feit dat je zoontje tijdens het logeren ook zijn eigen veiligheid ( lees vertrouwde spulletjes) nodig heeft!

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    libo kan je inschakelen, voglens mij wel enkel wanneer het bedrag is opgelecht door de rechter of als het bedrag is vastgelegt in het ouderschapsplan, en er is al een paar keer na gevraagt maar geen idee of er al wat in die riching is geregeld?

14. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

als hij de alimentatie niet betaald kun je daar melding van maken bij een bepaalde instelling. zij kunnen je dan daarin helpen. Volgens mij krijg jij het dan van hun, en verhalen zij het bij je ex. Wel moet je kunnen aantonen dat er achterstallige alimentatie is van een bepaalde periode.

15. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hee meis... Ik zou ook gewoon spullen meegeven hoor... Idd zn eigen vertrouwde geur en dingen. T is al vreemd genoeg voor hem. Sterkte t weekend

16. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ben ik nu de enige die denkt.. dat als je hem juist WEL meegeeft een rechter eerder denkt nou zooo bang ben je dan ook wel niet voor m. dus t zal wel meevallen? heb je aangifte of iets gedaan (ook mbt de dreigingen?)

zou mijn kind dus ECHT niet meegeven.

17. Que

Que Niet meer actief

Heb toch maar even contact gezocht met het amk met de vraag wat ik nu het beste kan/moet doen. Ze bellen me terug was erg druk....

18. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Als je hem al mee geeft geef dan in ieder geval zijn kleertjes ed mee. Maar ik zou eens naar een wetswinkel gaan daar kunnen ze je GRATIS juridisch advies geven en zolang je niets op papier hebt ben je nergens toe verplicht. Ik zou zeggen laat hem alleen onder toezicht langs komen. Dan ontneem jij je zoontje zijn vader niet maar hij is dan wel veilig.

Heel veel sterkte en succes gewenst

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik zou wel wat ondergoed en schone kleding meegeven.
    Als je zoontje daar nu met regelmaat heen gaat zou ik er vanuit gaan dat hij idd een tandenborsteltje ed regelt om daar te houden!

Toen ik vroeger bij mijn vader ging slapen nam ik buiten verzorgingsproducten ook mijn eigen kleding/ondergoed/pyama ed mee. Ik sliep daar maar 1 keer in de 2 weken een nachtje (of 2).

20. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Lijkt me erug verstandig ja...

Deel Deze Pagina