Water

Discussie in 'De lounge' gestart door Silvie, 15 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik geef Britt soms een beetje afgekoeld gekookt water omdat ze zo last heeft van krampjes. Ze zeggen dat dat ook iets helpt.
    Wie weet hoeveel water ze per dag mogen hebben? Ze heeft net 20 cc op.
    Ik heb die druppeltjes van cinababy er doorheen gedaan omdat als ik ze zo in haar mond doe, ze het gelijk weer uitspuugd.

2. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik weet niet hoeveel water ze zo mogen hebben.
    Maar je kan die cina baby druppels ook door haar fles voeding geven, dan wil het ook wel helpen om de krampjes te voorkomen.

Of ipv water een theelepeltje venkelthee ( is alleen niet lekker en het kan best zijn dat je kleintje daar net zo over denkt).

Groetjes,

3. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    water kan nooit kwaad, alleen als je teveel geeft hebben ze geen trek meer in melk...afgekoeld gekoookt water zet de darmen volgens mij echter juist aan het werk.....dit geef ik als de dames juist moeite hebben met hun ontlasting. Vooral s-morgens voor de eerste melk helpt dit als een trein!

Bij krampjes hielp bij mij het "warm houden " erg goed. Zo wreef ik mijn handen warm (heel hard overelkaar wrijven ) en dan plaatste ik mijn handen op de pijnlijke darmen....of een theedoek warmstrijken met strijkijzer en dan doek op buikje leggen..... Van alle middeltjes al of niet chemisch tegen kramp hielp dit veruit het beste!

Succes!

4. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    Ik wreef ook altijd rondjes over haar buikje (met de klok mee) waar ze heel rustig van werd!

Succes, vind het zo sneu als ze huilen van de kramp.

5. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    normaal mogen ze tussen elke voeding wel zo een 30cc hebben hebben ze mij verteld

groetjes talia

6. wolkje

wolkje Actief lid

16 mei 2006
    179
    0
    0
    pepijn gaf ik na elke bv een paar lepeltjes afgekoelde venkelthee... en idd ook rondjes over het buikje maken en fietsbewegingen met de beentjes schijnt ook te helpen...

7. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Venkelthee wordt tegenwoordig afgredaen door het Voedingscentrum.

Silvie: ik begrijp dat je bv geeft? Het is niet aan te raden om dan water bij te geven. Water tast namelijk het beschermlaagje van de darmen aan dat bv aanlegt.

En was jij ook niet degene met tepelkloven? Hoe staat het daar nu mee? heb je daar hulp voor gezocht?

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik was idd ook degene met tepelkloven.
    Heb haar wel weer proberen aan te leggen, maar ze doet gewoon haar mond niet ver genoeg open.
    Ze sabbelt meer op mn tepel.
    Ik wil nl wel graag van het kolven af, maar ja ..

Ik blijf het wel proberen...

9. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Meid: echt waar schakel een lactatiekundige in.
    Deze mensen hebben er voor geleerd en kunnen je dus ook adequaat helpen.

Want je geeft nou ook de fles toch? Het risico op tepelspeen verwaaring bestaat.

Misschien doet ze daarom wel niet ver genoeg haar mondje open, maar dat is even een snelle gedachte van mij, die helemaal nergens op hoeft te slaan.

Maar echt waar, doe het nou gewoon!

10. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Meteen een lactatiekundig inschakelen! Kost wel wat maar vergeleken met de kunstvoeding die je anders moet kopen is ze het dubbel en dwars waard. Wat betreft het water het is echt onzin dat dit zou helpen tegen krampjes zou niet weten waarom :( Het is ook niet goed in combinatie met volledige borsvoeding dus maar mee stoppen. Het beste is rustig houden want van huilen krijgen ze ook lucht in de maag! En het buikje lekker warm houden en masseren.

Maar wel een LK inschakelen!! Die tepelkloven komen echt niet uit de lucht vallen!

11. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Esosa had het zelfde probleem alleen hij had ook heel erg last van harde ontslasting. Dus ik heb het CB gebeld en van hun mocht ik langzaam overstappen op anderen voeding. En hij is een stuk rustiger geworden en slaapt zlefs door in de nacht nu.

Volgens mij stond er in de bijsluiter van cinababy druppels dat ze niet door de voeding mogen.
    Heb ze namelijk zelf ook geprobeerd. Maar moest er me stoppen vanwege de nieuwe voeding.

12. wolkje

wolkje Actief lid

16 mei 2006
    179
    0
    0
    wat ook heel belangrijk is om goed te laten boeren na het drinken... kwamen wij ook wat te laat achter, kan soms wel een half uur duren!
    sterkte!

13. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ewout heeft ook last van krampjes zo'n 2x per dag, smorgens om 10 uur en savonds om 22 uur ;) Het enige wat een beetje helpt om hem dicht tegen je aan te dragen of met hem te zitten en dat hij rechtop (zoals een boertje laten) tegen je aan hangt.
    Ik heb ook problemen gehad met aanleggen en zo. Maar ik gebruik nu een tepelhoedje en het gaat echt super op die manier. Hij drinkt goed en ik heb minder last van mijn tepels. Hij wilde gewoon niet goed mijn tepel zelf pakken hij sabbelde maar wat aan het puntje en dat deed zeer! maar nu met dat hoedje gaat het echt super!
    Is dus misschien ook een tip voor jou Silvie! En ik geef hem 2 x per dag Cinababy.

14. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt krijgt al geen water meer.
    En maandag komt er iemand langs voor de bv. Ze krijgt nu ook bv alleen uit een flesje en niet uit de borst.Ik ben het wel iedere keer aan het proberen met dr, maar ze doet gewoon (vanaf het begin al) haar mond niet open.

Met haar krampjes gaat het goed. Ze heeft er nog wel iets last van, maar niet meer zoveel. Rond een uur of 7 savonds heeft ze het ffies.

Het gaat allemaal lekker hier dus.

15. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Mouschy: het is wel oppassen met tepelhoedjes. De borst kan namelijk minder goed geleegd worden, waardoor het risico ontstaat dat je problemen kunt krjgen met jouw productie.
    Gewoon even ter info. ga anders eens is op het borstvoedingsforum kijken.
    En Cinababy is technische gzien ook bijvoeding. Klinkt gek, maar het tast ook weer het beschermlaagje aan.

Silvie: wie komt er maandag langs? Is ht een LK?
    Ik klink misschine heel wantrouwig e.d. maar er zijn zoveel mensen (van bijv. het CB) die beweren goede info te hebben, maar achteraf...
    Je zou eens (ook het liefst bij een LK) kunnen kijken of misschien het tongriemphje van Britt te korst is.

Maar echt waar: schakel nu nog een LK in, het kan ook in het weekend.
    Hoe langer Britt de fles krijgt, hoe moeilijker het wordt om haar aan de borst te krijgen. Die techniek verleren ze over het alegmeen zooo snel.

16. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Geen idee of ze dat ook in Denemarken hebben....

En ik heb alles in overleg met kraamzorg, verloskundige en cosutatieburo gedaan. Tepelhoedje en Cinababy. Hij doet het er goed op,en ik geef hem ook zo de borst als het lukt, maar op de een of andere manier 'pakt' hij mijn tepel niet goed. Vandaar het tepelhoedje. Dan zit hij wel 10 min. te rommelen en gaat dan huilen omdat het niet wil, dan krijgt hij voeding met een hoedje ;)

17. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    No offence, maar het blijkt toch wel vaak dat veel CB's e.d. gewoon niet helemaal op de hoogte zijn rondom het geven van borstvoeding.

Het zijn gewoon dingen die ik wel even gezegd wou hebben. Dan maak je iig een geïnformeerde keuze.

Het is op zich ook geen probleem hoor dat je met een tepelhoedje voedt, als je het maar goed in de gaten houdt.
    Misschien zo af en toe weer eens proberen of het zonder kan. Vaak gaat het later ineens wel goed.

18. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    Noord Holland
    Dat schreef ik net, ik probeer het eerst altijd zonder, en als het goed gaat is dat super natuurlijk. Maar vaak eindig ik wel met hoedje.

Maar nu een vraagje aan jou; hoe weet je dit allemaal? ben je zelf lactatiekunidge of zo iets?

19. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Nee, ben geen lactatiekundige. Zou me op zich erg leuk lijken, maar is voor mij niet haalbaar. (al mag iedere idioot zich lactatiekunidge noemen, het is geen beschermd beroep namelijk)

Ik heb mezelf gewoon erg verdiept in het gehele gebeuren rondom borstvoeding.

Deel Deze Pagina