Slaap problemen na overgang wieg naar ledikant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tamy, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Hallo mama's,

Ik zit met een probleempje waar ik wel wat tips bij kan gebruiken. Mijn zoontje 19 weken en is vorige week van zijn moses mandjes waar hij heerlijk in sliep verhuist naar zijn ledikant. Hij sliep van 20.00 tot 23.00 (laatste voeding) en weer door tot 07.00. Hij krijgt nu volledig borstvoeding uit de borst zonder bijvoeding.

Helaas is hij nu te groot en beginnen de problemen en het duurt al 8 nachten. Van 20.00 tot 23.00 gaat nog wel maar daarna elke 1 of 2 uur wakker. Eerst een nacht voeding geprobeerd maar dat hielp ook niet. Nu geef ik geen voeding meer (op advies CB) maar doorslapen, mooi niet. Wordt wakker (slaap in ledikant naast mij) krijgt speentje (en die valt er naar 10 min weer uit als hij slaapt) en valt weer een uur in slaap en zo een keer op 5 per nacht. Word er nu een beetje simpel van. Slaapt nu in een slaapzakje omdat hij boven de dekens uitkruipt.

Herkenbaar dames? Heeft iemand de gouden tips.

Alvast bedankt!!

Tamy

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik ga even meelezen...Max gaat binnenkort ook over op een kinderbedje dus ben benieuwd!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Hi Tamy,

Raar advies van je CB om te zeggen dat je niet meer 's nachts te voeden. Als je kindje er behoefte aan heeft zou ik het dus mooi wel doen!! Vraag anders hier ook ff advies over bij het subforum borstvoeding.

Maar wat ik denk... Ik denk dat je kindje gewoon een sprongetje heeft gehad of er midden in zit en dat het wellicht niets met het ledikantje te maken heeft.
    Mijn dochter sliep al door, maar ineens stopte ze er mee, en dat was rond hetzelfde termijn als hoe oud jouw kindje nu is.
    Ik snapte er niets van en ging vorige week weer ff in het Oei ik groei boek lezen. Toen viel alles op zn plaats ;)
    (mijn dochter slaapt trouwens nog steeds in het wiegje naast ons bed)

Inmiddels is ze weer door het sprongetje heen en slaapt ze al weer twee nachtjes door.

Deel Deze Pagina